Lamborghini Aventador Miura Homage дебютує в Гудвуді
Компанія Lamborghini презентує спеціальну версію Lamborghini Aventador Miura Homage, створену на базі купе Aventador на честь півстолітнього ювілею культової моделі Miura. 50 років тому Miura стала прародичкою всіх 12-циліндрових автомобілів марки. Загалом компанія виготовить 50 екземплярів Aventador Miura Homage, більшість яких вже продано заможним колекціонерам і шанувальникам марки.
Унікальну серію створила студія Lamborghini Ad Personam, яка займається ексклюзивними проектами. Aventador Miura Homage забарвлена в кольори, які найчастіше використовували під час виробництва оригінальних Miura. Контрастне двоколірне забарвлення підкреслює нетривіальний дизайн моделі Aventador. У свій час Miura могла бути забарвлена в будь-який колір за бажанням клієнта, але 6 кольорів мали найбільшу популярність, зокрема представлені у вигляді Aventador Miura Homage відтінки Rosso Arancio Miura, Verde Scandal і Blu Tahiti.
Ще однією деталлю, яка пов’язує нинішній Aventador і легендарну Miura є колісні диски Dione – 20-дюймові спереду і 21-дюймові ззаду, які можуть бути пофарбовані у сріблястий або золотавий колір. Також автомобіль прикрашений фірмовими логотипами і Lamborghini Miura. А кожен екземпляр новинки має спеціальну плакетку із порядковим номером.
Для оздоблення інтер’єру пропонується два варіанти шкіри –Nero Ade або Terra Emilia з декоративною строчкою, а також карбонові панелі. Логотип Miura 50 вишитий на подушках сидінь з допомогою золотистої або сріблястою нитки, а приладова панель має лого бренду.
Купе оснащено V12 об’ємом 6,5 літра, який розвиває потужність 700 к.с. при 8250 об/хв Максимальний крутильний момент цього двигуна досягає 690 Нм при 5500 об/хв. Купе витрачає на спринт від 0 до 100 км/год лише за 2,9 секунди, а максимальна швидкість досягає 350 км/год.
Aventador Miura Homage буде презентовано на стенді компанії Lamborghini на «Фестивалі швидкоісті» в Гудвуді, а пізніше вона візьме участь у різних заходах, присвячених святкуванню 50-річного ювілею Miura.
Історія моделі Miura
У свій час Ламборгіні спробував себе в автоперегонах, але фортуна відвернулася від нього, і Ферручіо поставив на перегонах жирний хрест. Тому, коли хто-небудь з його інженерів заїкався про будівництво гоночної машини, позиція шефа була непохитною. Будучи обізнаними з поглядами боса, група «змовників», до якої входили Боб Воллес, Джан Паоло Даллара і Паоло Станцані, розробляла конструкцію нового автомобіля у вільний від роботи час. Вони задумали автомобіль із силовим агрегатом, розташованим в базі, на зразок гоночних Ford GT40 і Ferrari 250 LM, що тоді з’явилися. Але, на відміну від цих машин, конструктори розташували 12-циліндровий двигун впоперек! Взірцем для наслідування став… британський Mini.
І от одного разу, коли креслення і документацію було підготовлено, «конспіратори» наважилися показати свої розробки Ламборгіні. Той прийшов у захват і довго не міг повірити, що все це вони зробили без його відома. Проекту було дано «зелене світло», хоча про участь у перегонах не могло бути й мови. Для машини взяли 4,0-літровий двигун від Lamborghini 400 GT, а завдяки чотирьом трикамерним карбюраторам Weber його потужність збільшили з 320 до 350 к.с.
На початку листопада 1965 року шасі майбутньої машини виставили на автосалоні в Туріні. Новинка привернула значну увагу, а Ламборгіні отримав 10 замовлень на автомобіль, у якого ще не було кузова. Машина, створена Марчелло Гандіні, досі вражає своєю красою. Передня і задня частини кузова для полегшення доступу до вузлів і агрегатів, шасі та двигуна відкидаються, а фари – забираються. Литі колісні диски оригінального дизайну стали на кілька років характерною особливістю всіх Lamborghini.
Поява машини, названої Miura на честь породи бійцівських биків, справила на салоні ефект вибуху бомби. Головний удар припав, зрозуміло, на Ferrari, у якого в той час не було серійного автомобіля з V12 к базі. Присадкувата, заввишки лише 1055 мм, з кумедними «віями» над фарами, машина нагадувала фантастичного звіра, що готується до стрибка. Miura вагою 980 кг розганяється до «сотні» за 6,7 с, а максимальна швидкість досягає 280 км/год.
Щоб на його дітище звернуло увагу якомога більше заможних клієнтів, у травні 1966 року Ферручіо Ламборгіні влаштував справжнє шоу в ніч перед Гран-прі Монако. Він припаркував Miura в центрі скверу перед знаменитим казино, куди автовиробники за традицією привозили найдорожчі і швидкісні машини, і відійшов. Навколо машини одразу зібрався натовп. Через деякий час Ламборгіні вийшов з казино, пробрався до Miura, сів, завів двигун і кілька разів натиснув на акселератор, сповнивши площу могутнім ревом мотора. Потім вимкнув його і повернувся в казино, а через півгодини повторив все знову. І так всю ніч. Наступного дня Lamborghini Miura проїхала трасою Гран-прі як пейс-кар.
Продаж Miura розпочався в 1967 році. Рік тому в Брюсселі показали Miura Roadster, але далі прототипу справа не пішла. Виробництво Miura завершилося 15 січня 1973 року, коли останній, пофарбований у білий колір, екземпляр виїхав із воріт складального цеху в Сант-Агата. Загалом за 6 років було складено 750 машин.