X

Kia Sportage: чверть століття успіху

Майже чверть століття налічує історія моделі Kia Sportage. За цей час автомобіль зазнав багатьох змін. Причому, часто-густо радикальних…

Перше покоління (1993-2002)

Перше покоління приваблювало покупців елегантним дизайном, зручністю і хорошими позашляховими якостями.

У вересні 1993 року компанія Kia презентувала свій перший позашляховик Sportage, прототип якого показали двома роками раніше на Токійському автошоу. Автомобіль отримав класичну рамну конструкцію, повний привід з жорсткою передньою віссю, двоступінчасту роздавальну коробку із заниженою передачею і залежну задню підвіску.

У створенні моделі брали участь фахівці компанії Mazda і Ford, які надавали своїм корейським партнерам всебічну допомогу та підтримку. Для автомобіля пропонувалося кілька 2-літрових бензинових і дизельних силових агрегатів, що ведуть свій родовід від моторів Mazda.

У країнах з теплим кліматом став популярним тридверний варіант кузова з м’яким верхом.

Для моделі пропонувалося два варіанти кузова – 5-дверний суцільнометалевий і 3-дверний зі складаним дахом. У 1996 році до них приєдналася подовжена на 305 мм 5-дверна версія Sportage Grand.

Подовжену версію Grand Sportage легко відрізнити від звичайного Sportage з широким заднім вікном.

Цікаво, що з 1995 до 1998 року позашляховик складали на потужностях німецького кузовного ательє Karmann.

Для країн Західної Європи виробництво Sportage було організовано на потужностях відомого німецького кузовного ательє Karmann. Про це свідчили фірмові емблеми на передніх крилах.

Крім того, в 1998 році він став першим автомобілем у світі, який отримав подушку безпеки для колін водія. Перше покоління розійшлося тиражем понад півмільйона екземплярів.

Друге покоління (2004-2010)

Восени 2004 року дебютувало друге покоління моделі на автосалоні в Парижі. Крім серійної моделі було представлено експериментальну версію FCEV на водневих паливних елементах.

Концепт Sportage FCEV було оснащено комплектом водневих паливних комірок.

Автомобіль отримав абсолютно новий інтер’єр та екстер’єр, а технічну начинку було уніфіковано зі спорідненим Hyundai Tucson.

На відміну від попередника для новинки пропонувався тільки 5-дверний кузов. Особливістю новинки були дверцята багажника з відкидним вікном.

Для зручності навантаження дрібної поклажі скло дверей багажника зробили відкидним.

Саме з другого покоління розпочався процес трансформації моделі в розряд кросоверів. На зміну рамної конструкції прийшов посилений тримальний кузов, демультиплікатор замінили на вискомуфту в приводі задніх коліс, а підвіска всіх коліс стала незалежною. На другому поколінні крім 2-літрових чотирициліндрових моторів вперше встановили 175-сильний V6.

У 2008 році автомобілю зробили невеликий рестайлінг, змінивши передній бампер, облицювання радіатора і фари.

Рестайлінгову версію легко впізнати за характерною формою фар, які почали заходити на передній бампер.

Крім Південної Кореї виробництво новинки налагодили на заводах у Словаччині, Китаї, Філіппінах, Еквадорі та Україні. Загалом було виготовлено близько 850 тисяч Sportage другої генерації.

Третє покоління (2010-2015)

У 2006 році в компанію Kia прийшов талановитий дизайнер Пітер Шраєр. Він почав розробляти для автомобілів корейського бренду нову стилістику, яка мала відіграти важливу роль у зміцненні позицій бренду на світовій арені. Одним з яскравих прикладів реалізації нової мови дизайну стала поява Sportage третього покоління, дебют якого відбувся на автошоу в Женеві.

Автомобіль отримав багатоважільну задню підвіску, а також одним із перших приміряв нове сімейство бензинових двигунів із безпосереднім уприскуванням GDI. За яскраву зовнішність Sportage отримав престижну нагороду Red Dot Design Award.

Свідченням правильності обраного шляху стали результати продажу моделі, які перевищили сумарний обсяг реалізації перших двох поколінь – 1,7 млн проти 1,4 млн.

Четверте покоління (з 2015)

Презентований восени 2015 року на автошоу у Франкфурті новий Kia Sportage викликав справжній фурор у відвідувачів виставки. Автомобіль привертав увагу своїм нетривіальним дизайном, широким асортиментом опцій і великою кількістю інноваційних рішень.

Четверте покоління Sportage вперше отримало спортивну версію GT-Line. За яскравий дизайн новинка знову завоювала престижну нагороду Red Dot Design Award.

Уперше для новинки пропонується модифікація GT-Line, адресована шанувальникам спортивного стилю. Не дивно, що незабаром Sportage вдруге отримав дизайнерський приз Red Dot Design Award, а також велику кількість інших нагород.

В основі новинки лежить суттєво модернізована платформа попередника. Незважаючи на схожість силуетів, Sportage отримав абсолютно новий кузов. За рахунок майже триразового збільшення частки високоміцних сталей жорсткість кузова зросла на 39%. Зокрема, збільшили колісну базу на 30 мм (до 2670 мм), а для кращої стабільності розширили передню і задню колії. Переналаштована підвіска стала значно комфортабельнішою, навіть при використанні 19-дюймових дисків.

В Україні новий Kia Sportage було презентовано у лютому нинішнього року і за підсумками продажу є абсолютним лідером у своєму класі.