Перше покоління (1993-2002)
У вересні 1993 року компанія Kia презентувала свій перший позашляховик Sportage, прототип якого показали двома роками раніше на Токійському автошоу. Автомобіль отримав класичну рамну конструкцію, повний привід з жорсткою передньою віссю, двоступінчасту роздавальну коробку із заниженою передачею і залежну задню підвіску.
Для моделі пропонувалося два варіанти кузова – 5-дверний суцільнометалевий і 3-дверний зі складаним дахом. У 1996 році до них приєдналася подовжена на 305 мм 5-дверна версія Sportage Grand.
Цікаво, що з 1995 до 1998 року позашляховик складали на потужностях німецького кузовного ательє Karmann.
Крім того, в 1998 році він став першим автомобілем у світі, який отримав подушку безпеки для колін водія. Перше покоління розійшлося тиражем понад півмільйона екземплярів.
Друге покоління (2004-2010)
Автомобіль отримав абсолютно новий інтер’єр та екстер’єр, а технічну начинку було уніфіковано зі спорідненим Hyundai Tucson.
На відміну від попередника для новинки пропонувався тільки 5-дверний кузов. Особливістю новинки були дверцята багажника з відкидним вікном.
Саме з другого покоління розпочався процес трансформації моделі в розряд кросоверів. На зміну рамної конструкції прийшов посилений тримальний кузов, демультиплікатор замінили на вискомуфту в приводі задніх коліс, а підвіска всіх коліс стала незалежною. На другому поколінні крім 2-літрових чотирициліндрових моторів вперше встановили 175-сильний V6.
У 2008 році автомобілю зробили невеликий рестайлінг, змінивши передній бампер, облицювання радіатора і фари.
Крім Південної Кореї виробництво новинки налагодили на заводах у Словаччині, Китаї, Філіппінах, Еквадорі та Україні. Загалом було виготовлено близько 850 тисяч Sportage другої генерації.
Третє покоління (2010-2015)
У 2006 році в компанію Kia прийшов талановитий дизайнер Пітер Шраєр. Він почав розробляти для автомобілів корейського бренду нову стилістику, яка мала відіграти важливу роль у зміцненні позицій бренду на світовій арені. Одним з яскравих прикладів реалізації нової мови дизайну стала поява Sportage третього покоління, дебют якого відбувся на автошоу в Женеві.
Свідченням правильності обраного шляху стали результати продажу моделі, які перевищили сумарний обсяг реалізації перших двох поколінь – 1,7 млн проти 1,4 млн.
Четверте покоління (з 2015)
Презентований восени 2015 року на автошоу у Франкфурті новий Kia Sportage викликав справжній фурор у відвідувачів виставки. Автомобіль привертав увагу своїм нетривіальним дизайном, широким асортиментом опцій і великою кількістю інноваційних рішень.
Уперше для новинки пропонується модифікація GT-Line, адресована шанувальникам спортивного стилю. Не дивно, що незабаром Sportage вдруге отримав дизайнерський приз Red Dot Design Award, а також велику кількість інших нагород.
В основі новинки лежить суттєво модернізована платформа попередника. Незважаючи на схожість силуетів, Sportage отримав абсолютно новий кузов. За рахунок майже триразового збільшення частки високоміцних сталей жорсткість кузова зросла на 39%. Зокрема, збільшили колісну базу на 30 мм (до 2670 мм), а для кращої стабільності розширили передню і задню колії. Переналаштована підвіска стала значно комфортабельнішою, навіть при використанні 19-дюймових дисків.
В Україні новий Kia Sportage було презентовано у лютому нинішнього року і за підсумками продажу є абсолютним лідером у своєму класі.