На виставку IAA Transportation 2022 в Ганновері турецький виробник Karsan привіз світову прем’єру – свій перший водневий автобус e-ATA Hydrogen. Це 12-метрова низькопідлогова модель у спеціальних балонах на даху перевозить 1560 л водню, який живить 70-кілловаттну установку на паливних елементах. Є також і резервний акумулятор LTO ємністю 30 кВт.год. У рух електробус приводить портальний міст ZF, що видає 250 кВт і 22 000 Нм. Процес заправки воднем займає менше 7 хв. Важливою відмінною якістю e-ATA Hydrogen є найкраща в класі пасажиромісткість – до 95 чол.
Karsan e-ATA Hydrogen є 100-відсотково екологічно чистим, оскільки тут навіть кондиціонер застосовується без вуглекислого газу. В якості опції машина може оснащуватися різними системами допомоги водієві: камерами замість дзеркал, системою попередження про лобове зіткнення, системою утримання на смузі руху, моніторингом сліпих зон, а також системою виявлення знаків обмеження швидкості. Ознайомиться з новинкою від Karsan також можна на виставці громадського транспорту InnoTrans 2022, що проходить у Берліні з 20 по 23 вересня.
Сьогодні Karsan реалізував вже понад 400 електробусів, які експлуатуються переважно у Франції, Румунії, Португалії та Німеччині. Частка водневих автобусів на європейському ринку сьогодні дорівнює всього 2%, проте до 2030 року, на думку представників фірми, вона зросте до 15%. А це означає, що ринок автобусів Fuel Cell складатиме близько 2000 од. на рік.