Як Skoda Octavia обіграла маститий VW Golf на його ж полі
Перша дводверна Škoda Octavia з’явилася на ринку 60 років тому і, незважаючи на значний вік, залишається бестселером чеської марки. Робота над сучасною наступницею легендарної моделі розпочалася в 1992 році, невдовзі після того, як Škoda об’єдналася з Volkswagen Group. Офіційно новинку представили у квітні 1996 року, і це вже була принципово нова модель.
Команда під керівництвом шеф-дизайнера Дірка ван Брекеля (Dirk van Braeckel) створила автомобіль, який зміг запропонувати просторий салон та багажне відділення і вже незабаром після прем’єри заслужив найвищі оцінки за активну і пасивну безпеку. Автомобіль відрізнявся високою якістю збірки і матеріалів, але при цьому коштував дешевше своїх однокашників, зокрема і Volkswagen Golf.
Škoda Octavia першого покоління продавали в кількох варіантах. Модель початкового рівня не мала ні кондиціонера, ні склопідйомників, тоді як за доплату пропонувався повністю шкіряний салон, потужніші двигуни, клімат-контроль, ксенон та інші опції.
У 2001 році Škoda випустила спортивну версію моделі Octavia RS, яка виявилася потужнішою і спортивнішою за укомплектований тим же мотором VW Golf GTI. Тоді ж у лінійці з’явилася розкішна версія Octavia від Laurin & Klement з оздобленням «під дерево і шкіру». У таких автомобілів були повністю шкіряні салони бежевого кольору і велика кількість обладнання, зокрема повнокольорова супутникова навігація, підігрів сидінь, безліч подушок безпеки, а також стандартна ESP (електронна система контролю стійкості автомобіля).
У другому поколінні Škoda Octavia стала ще просторішою, продуктивнішою і змогла запропонувати розширений список додаткових функцій. Але, незважаючи на всі плюси та «недешеву» спортивну зовнішність, друге покоління моделі не змогло досягти рівня продажу першої Octavia, хоча модель залишалася дешевшою за VW Golf. Крім того, у другому поколінні Octavia RS вперше отримала потужніший бензиновий мотор, а також дизельну версію — обидві силові установки були ідентичні агрегатам Golf GTI п’ятого покоління, але Octavia значно поступалася йому за ціною.
Третє покоління моделі з’явилося в 2012 році і практично не відрізнялося за рівнем оздоблення салону і наповнення від Golf. В середині життєвого циклу, в лютому 2017 року, Octavia пережила оновлення.
Зараз компанія представила четверте покоління моделі. І, здається, нова Октавія була добре прийнята публікою, і коли підуть перші огляди, ймовірно, її вважатимуть доволі солідним компактним автомобілем, ще одним твердим суперником у своєму класі.
Новинка дебютувала одразу у двох варіантах кузова: ліфтбек і універсал. В основі “четвертої” Octavia лежить допрацьована версія “фольксвагенівської” модульної платформи MQB. Зміна поколінь позначилася на габаритах моделі: ліфтбек виявився довшим за попередника на 19 мм, універсал — на 22 мм. Надбавка за шириною в обох версіях — 15 мм. При цьому колісна база, як і раніше, дорівнює — 2686 мм.
Дизайн нової Octavia розроблено відповідно до сучасного корпоративного стилю марки. Формою радіаторної решітки, дизайном бамперів і світлотехніки новинка нагадує хетчбек Škoda Scala і флагманський ліфтбек Škoda Superb. Також у «четвертої» Octavia просторіший і повністю перероблений салон, в якому з’явилося два 10.25-дюймових дисплея: один — приладова панель, другий — мультимедійка. Помітно менше стало фізичних кнопок і перемикачів, селектор коробки DSG замінили джойстиком, а керування опціональним панорамним люком винесено на сенсорну панель стелі. У списку опцій проекційний дисплей, матрична оптика з динамічними поворотниками, тризонний клімат-контроль, аудіосистема Harman/Kardon, «спальний набір» і розширений набір електронних асистентів.
У моторній лінійці трициліндровий турбомотор 1.0 TSI Evo і чотирициліндрові агрегати 1.5 TSI, 1.5 TSI G-TEC, 2.0 TSI і 2.0. Коробки передач — 6-ступінчаста «механіка» і 7-ступінчастий «робот» DSG. Є у Octavia четвертого покоління і плагін-гібридна модифікація Octavia iV із турбомотором 1.4 TSI, доповненим 48-вольтним стартер-генератором, що допомагає ДВЗ на старті і запускає мотор в режимі старт-стоп. Гібрид комплектується 6-ступінчастим «роботом» DSG і літій-іонною батареєю на 13 кВт∙год. Залежно від версії сукупна віддача силової установки Octavia iV становить 204 або 245 к. с. Запас ходу на електротязі — 55 км.
У Європі продаж Škoda Octavia четвертого покоління стартує на початку 2020 року.