Honda та Toyota побудували позашляховик із наддувним водневим мотором
Toyota — одна з небагатьох компаній у світі, яка з наполегливою послідовністю просуває водневі технології. Цього року до неї приєдналися Honda, Suzuki та Kawasaki. Зусилля партнерів зосереджені на розробці двигунів внутрішнього згоряння, працюючих на водні, для «малої мобільності». Перший результат цих зусиль — всюдихід HySE-X1 — дебютує на виставці Japan Mobility Show 2023, яка відкривається 25 жовтня.
Своє прізвисько «HySE» всюдихід отримав від технології Hy Drogen S Mall Mobility & Engine. В його основі лежить шасі бельгійської компанії Overdrive Racing, доопрацьоване для розміщення водневого паливного бака та системи подачі палива.
Габаритна довжина HySE-X1 — 3530 мм, ширина — 2070 мм, висота — 1700 мм. Важить всюдихід — близько 1700 км. Під капотом у нього 1,0-літровий рядний чотирициліндровий турбомотор із рідинним охолодженням. Інформація про потужність та крутний момент 16-клапанного двигуна не розголошується.
HySE-X1 візьме участь у конкурсі «Місія 1000» у Саудівській Аравії з 5 до 19 січня 2024 року. Це й конкурс рекламується як лабораторія з просування та тестування енергоефективних силових агрегатів: водневих, електричних та біопаливних. Фактично, це випробування для автомобілів, мотоциклів та вантажівок, в якому немає немає призів та переможців. Згодом організатори планують перетворити «Місію 1000» на справжню гонку.