X

Електромобілі навчились пити спирт

В Бразилии, где много автомобилей ездят на спирту, начались испытания электромобиля, который добывает энергию из чистого этанола.

По науковому це називається «автомобіль з твердооксидними паливними елементами (SOFC)». Компанія Nissan Motor виготовила перший у світі з такими технологіями. Споживає він чистий етанол або спирт в суміші з водою. Власне, тому для випробувань і обрана Бразилія – тут випускають багато біоетанолу, повідомляє Drive.

Елементи типу SOFC є серцем системи е-Bio Fuel-Cell. Вона конвертує спирт у водень, який потім з’єднується з киснем, даючи електричний струм.

У дослідному прототипі комірки SOFC розвивають потужність 5 кВт і підживлюють тягову батарею ємністю 24 кВт•ч (її можна заряджати і від мережі). Бак для спирту на 30л і сама літієва батарея в сумі дають змогу машині проїхати понад 600 км на одній заправці. Вихідний e-NV200, для порівняння, має дальність ходу 170 км в європейському змішаному циклі.

 

Застосування спирту рослинного походження дає змогу машині залишатися вуглецево-нейтральною. Нібито в атмосферу вона викидає стільки ж вуглекислого газу, скільки раніше було поглинуто під час зростання кукурудзи або цукрової тростини.

Президент “Ніссана” Карлос Гон заявив, що електрокар, заправляють спиртом, що може підтримати регіональний розвиток енергетичного та паливного ринку, і до того ж не потребуватиме переобладнання інфраструктури. «Етанол в суміші з водою безпечніший в поводженні за інші види палива», – додав глава компанії.

Додавання бортового генератора на паливних елементах розширює можливості електрокара, який може використовувати для дозаправки етанолом існуючу інфраструктуру, а також звичайні зарядні станції для швидкого поповнення запасу енергії в акумуляторі.

У Бразилії багато заправок з паливним етанолом (E100), він є на дуже багатьох АЗС, причому там він у півтора разу дешевший за бензин. І хоча формально це стовідсотковий спирт, на ділі в ньому 96,5% етанолу і 3,5% води (за обсягом), оскільки спирт гігроскопічний і підвищувати концентрацію далі – дуже складно і дорого. Однак система е-Bio Fuel-Cell доволі толерантна до зміни цієї пропорції і є для країн з розвиненим виробництвом біоетанолу дуже привабливою. За оцінкою ніссанівців, на ринок ця технологія вийде до 2020 року.