Одного килограмма водорода хватает на 120 км пути
Китайсько-японська марка Venucia, що належить спільному підприємству Dongfeng Nissan Passenger Vehicle Company (Dongfeng Nissan), представила водневу версію паливного фастбеку V-Online. Коштує він 137 000 доларів, але продавати його в роздріб поки не планують. Спочатку водневий V-Online використовуватиметься для демонстрації можливостей технології в одному з головних районів Гуанджоу.
Електромобіль оснащений одним електродвигуном потужністю 208 к.с., паливним елементом на 60 кВт•год та літій-залізо-фосфатною батареєю (LFP) від BYD. За даними виробника, 5 хвилин заряджання достатньо для 500 км пробігу, а 1 кг водню — для 120 км. Тиск водню в баку — 70 МПа. Як стверджується, автомобіль може працювати при температурі від -40 до 60°C.
V-Online — це не перший «водородомобіль» Dongfeng. У 2020 році компанія випустила Qingzhou E-H2, створений на базі компактного кросовера Dongfeng Aeolus AX7. Він також призначений для комерційного використання та демонстрації можливостей водневих автомобілів. Qingzhou E-H2 використовує паливний елемент на 80 кВт•год, що забезпечує 500 км пробігу за 3 хвилини заправки. Споживання складає 0,751 кг водню на 100 км.
За перші дев’ять місяців 2023 року китайські компанії випустили та продали близько 3000 автомобілів на водневих паливних елементах. При цьому продажі таких моделей зросли з торішніх 25,2% до 37,3%. У вересні реалізації «воднемобілів» склали 100 одиниць. Усі вони були комерційними автомобілями.
Окрім Dongfeng водневий напрямок розвиває GAC. Зокрема бренд Aion, що їй належить, випустив водневу версію електричного кросовера Aion LX. Changan пропонує водневу версію SL03, а SAIC Maxus — мінівен Euniq 7.