Північноамериканський підрозділ Daimler Truck North America LLC (DTNA) розробив унікальну платформу для вантажівок з автономним керуванням 4-го рівня (SAE Level 4). Її фішкою є резервні системи керування гальмами, кермового управління, низьковольтної бортової мережі і комунікацією. Вони повинні підстрахувати роботу основних систем на випадок виходу їх з ладу.
Так, наприклад, гальмівна система має два електронних блоки керування (ECU) – в разі поломки одного, другий зможе його замінити. У кермовому управлінні застосовуються два сервоприводи. При електричній або гідравлічній відмові резервний сервопривід дасть змогу утримати машину на заданій траєкторії.
Постійна комунікація між цими ключовими системами гарантує їхню надійну роботу. Тому Daimler Truck впровадив резервну мережу зв’язку з ключовими пристроями, яка також захищена вимогами кібербезпеки. Плюс до цього була розроблена надійна низьковольтна мережа для живлення критичних систем.
Для нової платформи сторонні виробники – Waymo та Torc Robotics підготували спеціальне програмне забезпечення. Експериментальний варіант автономної платформи вже встановили на магістральний тягач Freightliner Cascadia і тепер ведуться роботи з інтеграції ПЗ Waymo Driver.
Відзначимо, що ще у 2019 році Daimler Truck створив спеціальний підрозділ – Autonomus Technology Group, який зайнявся виключно автономними технологіями. Його головною метою є доведення автономних вантажівок 4-го рівня (Level 4) до серійного виробництва вже протягом 10 років.
За даними Бюро транспортної статистики США, за останні десятиліття тоннаж перевезених вантажів комерційними автомобілями збільшився на 56% і за найближчі 25 років цей показник подвоїться. А тим часом галузь відчуває гостру нестачу водіїв, тож якнайшвидший вихід на ринок автономних вантажівок сьогодні актуальний як ніколи.