Чим здивувала виставка автобусів у Джакарті
З 14 по 17 травня в Джакарті відбулася третя міжнародна виставка Busworld South East Asia, яка продемонструвала новинки багатого на особливості автобусного ринку Індонезії.
Індонезійський ринок автобусів орієнтований на туризм, і основними гравцями є виробники кузовів: тут немає комплектних автобусів. Тому тут домінують виробники кузовів (переважно сімейні), які створюють автобуси надзвичайно високого рівня комфорту на базі шасі MAN, Scania, Volvo, Mercedes, Hino тощо.
Adiputro, найбільший індонезійський виробник кузовів, представив різноманітну лінійку автобусів: двоповерхову модель на базі шасі Volvo B11R, одноповерховий автобус на шасі Mercedes-Benz та п’яте покоління машин серії Jetbus. Цього року компанія планує виготовити 1600 автобусів, зберігши сильні позиції на ринку. Варто зазначити, що їхні тривісні моделі відповідають нормам Євро 5, і це помітно в країні, де сьогодні стандартом є Євро 4.
New Armada – ще один традиційний (з 50-річною історією) гравець індонезійського ринку. Автобус Citouro з радикально розділеним місцем водія вміщує 18 пасажирських крісел, включаючи два складні. А серію Skylander було представлено моделлю Vision 8 Touring – прем’єрою на виставці Busworld South East Asia 2024.
Остання виділяється своїми 24 спальними місцями, кожне з яких оснащено персональними моніторами та клімат-контролем, що забезпечує розкішні враження від подорожі. Крім того, модель Aero8 Fusion поєднує передні сидіння і задні спальні місця, що дозволяє задовольнити різноманітні потреби пасажирів.
Ще один відомий місцевий виробник кузовів, Laksana, щорічно виробляє близько 1300 автобусів завдовжки від 8 до 13,5 м. У 2019 році він представила спальні автобуси. А цього разу демонструвала 12-метровий електробус, виготовлений у співпраці з Hyundai, та нову туристичну модель – із кріслами спереду та спальними місцями ззаду.
Tentrem, сімейна компанія, заснована в 1983 році, продемонструвала TRON-E, 12-метровий електричний автобус, розроблений для лінії BRT ТransJakarta. Модель побудована на шасі Wintron та оснащена акумуляторами ємністю 400 кВт.год. Щодо автобуса з традиційним силовим агрегатом, то на стенді можна було побачити модель Avante H8 Grand Captain. Це ще одна новинка від Tentrem, що пропонує ультра-розкішні враження з 21 стандартним сидінням та двома спальними місцями. Пасажири повинні оцінити панорамну оглядовість та розвинуті розважальні сервіси.
Серед цікавих експонентів відзначимо компанію Chinese Golden Dragon, представлену в Індонезії під спільним брендом SAG. На виставці вона показала три електричні автобуси. Це 6,0-метровий All Star з запасом ходу 122 км, який завдяки компактним розмірам призначений для міських розвезень на останній милі. Його доповнює In-Tour E-Bus, модель завдовжки 7,3 м, що пропонує поєднання комфорту та екологічності. Вона оснащена батареями CATL ємністю 127 кВт.год та розкішними сидіннями. Також представлено 12-метровий електробус.
SONGZ, відомий китайський постачальник систем кондиціювання повітря для автобусів, представив LMD-VI, свій продукт, що найбільше продається. Він оснащений тепловим насосом та електричною системою охолодження та розійшовся по світу в кількості понад 60 000 од. Завдяки значному розширенню присутності в Латинській Америці та Європі, SONGZ постачає продукцію великим брендам, таким як Karsan, Otokar та Isuzu, а також зберігає міцні позиції у Китаї, Туреччині та Бразилії.