BMW розпочав виробництво водневого іX5
Концерн BMW розпочав виробництво пілотної партії водневого кросовера iX5 зі 100 автомобілів. Складання воднемобілів налагодили на окремому заводі у Мюнхені. Пілотна партія призначена для тестової експлуатації у різних містах світу.
BMW iX5 Hydrogen — це дорестайлінговий серійний кросовер X5, на який встановили водневу силову установку. Вона складається із електрохімічного генератора, паливних елементів, електродвигуна та двох балонів для зберігання водню.
Генератор потужністю 170 к.с. розмістився під капотом. Він виробляє електроенергію внаслідок хімічної реакції водню та кисню, отриманого із повітря. Запаси водню зберігаються у двох композитних балонах, встановлених у центральному тунелі та за задніми сидіннями. Маса водню — 6 кг. Тиск у балонах — 700 бар.
Під підлогою багажного відділення знаходиться літій-іонний акумулятор. Його ємність не вказана, а максимальна потужність — 170 кВт (231 к.с.). Паливні елекменти для тягової батареї постачає Toyota, з якою BMW співпрацює у галузі паливних елементів з 2013 року. У єдиний алюмінієвий корпус баварці пакують їх самостійно.
Пікова потужність тягового електродвигуна, встановленого на задній осі, складає 401 к.с. Але розвинути її двигун може лише на короткий час та при достатньому рівні заряду акумулятора. Коли акумулятор розрядиться, електродвигун зрівняється за потужністю із електрохімічним генератором, тобто він видаватиме 170 к.с.
Споряджена маса водневого кросовера складає близько 2,5 тонн. Із повністю зарядженим акумулятором він може прискоритися від 0 до 100 км/год менше ніж за 6 секунд. Максимальна швидкість — 180 км/год. Заявлена дальність ходу — 504 км у вимірювальному циклі WLTP.
Вартість BMW iX5 Hydrogen та терміни його появи у вільному продажу досі не названі. За деякими даними, ціна водневого кросовера перевищить 100 тисяч євро.