X

Натрій-іонні батареї дозволять здешевити електромобілі

Серийное производство новых аккумуляторных блоков может начаться в ближайшие годы

Літій-іонні акумулятори зробили великий внесок у розвиток електромобільного напрямку. Але вони мають свої недоліки з погляду стійкості, енергетичної безпеки та вартості. Замінити їх можуть натрієво-іонні акумулятори (NIB). Очікується, що протягом деякого часу вони стануть «досить зрілими для автомобілів».

У січні цього року JAC почав продавати невеликий електромобіль свого бренду Yiwei із натрієво-літієвою батареєю від Hina Battery. Також про випуск нового електромобіля на базі NIB Farasis оголосила китайська фірма JMEV. Йдеться про мініатюрний сітікар JMEV EV3 із запасом ходу 250 км.

Основний недолік натрієво-іонних акумуляторів — значно менша, ніж у літій-іонних щільність зберігання енергії. Тобто для порівняльного запасу ходу NIB має бути набагато важчим.

Але є плюси. NIB не містять літію та кобальту. Мідні струмоприймачі електродів у них алюмінієві, а не мідні, що й дешевше, й екологічніше. Загалом натрієві блоки приблизно на 30% дешевші за літій-іонні. Враховуючи те, що акумулятор — це 40% вартості електромобіля, це суттєва перевага.

JMEV EV3 використовує батарею із щільністю енергії 140-160 Вт•год/кг. Цього року компанія Farasis планує випустити друге покоління сітікара з блоком на 160-180 Вт•год/кг. Цільовий показник — 180-200 Вт•год/кг до 2026 року. Для порівняння, у типової літій-іонної батареї щільність зберігання становить близько 270 Вт•год/кг.

Читайте також:
Китайським вченим вдалося продовжити термін служби твердотільної батареї

Також розробкою натрієво-іонних акумуляторів займаються китайський гігант CALT, шведська компанія Northvolt та британська Faradio. Завдяки безпеці, меншій вартості та здатності працювати в холодну погоду вони можуть використовуватися в різних сферах, не пов’язаних автомобілебудуванням.