X

Наскільки подешевшають авто після ухвалення законів про євробляхи

Для удешевления стоимости растаможивания легковых авто акцизный налог уменьшат, но НДС оставят.

Комітет податкової та митної політики на засіданні у вівторок рекомендував ВРУ ухвалити у другому читанні законопроект 8487 щодо оподаткування акцизним податком легкових транспортних засобів, який має суттєво знизити вартість розмитнення автомобілів. Важливий момент – норми цього закону стосуються не тільки «євроблях», а ВСІХ легкових авто, які ввозять на територію України: як нових, так і тих, що були у користуванні.

Крім того, комітет додав ще кiлька правок. Для заохочення власників «євроблях» провести митне оформлення авто передбачено, що протягом 90 днів з моменту початку дії нового закону (а точніше – розробленого Кабміном тимчасового порядку митного оформлення таких авто) до ставок податку буде застосований знижувальний коефіцієнт 0,5, тобто знижка 50%! Щоб не порушувати соціальної справедливості, базові ставки податку збільшені вдвічі для дорогих авто з двигунами великого об’єму понад 3,0 л.

Формула нарахування акцизу кардинально зміниться і стане більш наочною. Сума податку (А) буде обчислюватись за простою формулою з урахуванням типу двигуна, його об’єму та віку авто:

А = Ст * Кдвигуна * Крік,

Ст = 50 євро для авто з бензиновим двигуном не більше 3,0 л та 100 євро для об’ємів понад 3,0 л,

Ст = 75 євро для дизельних авто з двигуном не більше 3,5 л та 150 євро для об’ємів понад 3,5 л,

К двигуна = Об’єм см3/ 1000,

Крік = для нових Крік =1, для машин старше 15 років Крік =15.

Тепер кожен може легко розрахувати суму податку, знаючи параметри авто, та порівняти з сумами, що діяли раніше. Для цього зручно скористатись калькулятором митних платежів  https://www.autocentre.ua/rastamozhka-auto

Він дозволяє порівняти різні схеми розмитнення і показує, що новий акциз дає суттєву економію для авто з двигунами понад 1,5 л, причому як нових машин, так і віком понад 5 років! Що більший об’єм двигуна, то більша економія.

Для прикладу наведемо кілька таблиць:

Акциз для бензинових 1,5 л
вікповнийпільговийЗП 8487
нові94,594,575
52050,594,5375
72641,594,5525
102641,5немає750
152641,5немає1125
Акциз для бензинових 2,0 л
вікповнийпільговийЗП 8487
нові587,4587,4100
53614,6587,4500
74882587,4700
104882немає1000
154882немає1500
Акциз для бензинових 3,0 л
вікповнийпільговийЗП 8487
нові828828150
56639828750
7149558281050
1014955немає1500
1514955немає2250
Акциз для бензинових 3,0 л
вікповнийпільговийЗП 8487
нові828828150
56639828750
7149558281050
1014955немає1500
1514955немає2250
Акциз для дизельних 1,5 л
 
вікповнийпільговийЗП 8487
нові154,5154,5112,5
52050,5154,5562,5
72641,5154,5787,5
102641,5немає1125.0
152641,5немає1687,5
Акциз для дизельних 2,0 л
 
вікповнийпільговийЗП 8487
нові654654150
53846654750
748826541050
104882немає1500
154882немає2250

* У таблицях як «пільговий» позначено суми акцизу відповідно до чинного закону, коли до 31 грудня 2018 р. акциз на вживані автомобілі, випущені після 1 січня 2010 р., нараховується за ставками як для нових авто.

Для електричних легкових транспортних засобів, оснащених винятково електричними двигунами (одним чи кількома), акциз залежатиме від акумулятора: ставка 1 євро за 1 кВт ємності електричного акумулятора (до цього часу – ставка становить 109,129 євро за одиницю транспортного засобу).

Для гібридних легкових транспортних засобів, у яких тільки електродвигун обертає колеса, акциз буде 100 євро за 1 авто (сьогодні ставка становить 109,129 євро за одиницю).

Але загальна сума розмитнення зменшиться тільки на величину зміни суми акцизу з урахуванням ПДВ. Сам же ПДВ, як і його нарахування на суму вартості авто, залишаються! Одночасно законопроект скасовує всі нині чинні пільги.

Представники об’єднання Автоєвросила зібралися на акцію протесту з вимогою прибрати «екологічний» коефіцієнт віку з формули обчислення акцизу, тобто для автомобілів будь-якого року випуску встановити Крік = 1, як для нових авто.