Наскільки подешевшають авто після ухвалення законів про євробляхи
Комітет податкової та митної політики на засіданні у вівторок рекомендував ВРУ ухвалити у другому читанні законопроект 8487 щодо оподаткування акцизним податком легкових транспортних засобів, який має суттєво знизити вартість розмитнення автомобілів. Важливий момент – норми цього закону стосуються не тільки «євроблях», а ВСІХ легкових авто, які ввозять на територію України: як нових, так і тих, що були у користуванні.
Крім того, комітет додав ще кiлька правок. Для заохочення власників «євроблях» провести митне оформлення авто передбачено, що протягом 90 днів з моменту початку дії нового закону (а точніше – розробленого Кабміном тимчасового порядку митного оформлення таких авто) до ставок податку буде застосований знижувальний коефіцієнт 0,5, тобто знижка 50%! Щоб не порушувати соціальної справедливості, базові ставки податку збільшені вдвічі для дорогих авто з двигунами великого об’єму понад 3,0 л.
Формула нарахування акцизу кардинально зміниться і стане більш наочною. Сума податку (А) буде обчислюватись за простою формулою з урахуванням типу двигуна, його об’єму та віку авто:
А = Ст * Кдвигуна * Крік,
Ст = 50 євро для авто з бензиновим двигуном не більше 3,0 л та 100 євро для об’ємів понад 3,0 л,
Ст = 75 євро для дизельних авто з двигуном не більше 3,5 л та 150 євро для об’ємів понад 3,5 л,
К двигуна = Об’єм см3/ 1000,
Крік = для нових Крік =1, для машин старше 15 років Крік =15.
Тепер кожен може легко розрахувати суму податку, знаючи параметри авто, та порівняти з сумами, що діяли раніше. Для цього зручно скористатись калькулятором митних платежів https://www.autocentre.ua/rastamozhka-auto
Він дозволяє порівняти різні схеми розмитнення і показує, що новий акциз дає суттєву економію для авто з двигунами понад 1,5 л, причому як нових машин, так і віком понад 5 років! Що більший об’єм двигуна, то більша економія.
Для прикладу наведемо кілька таблиць:
Акциз для бензинових 1,5 л | ||||||
вік | повний | пільговий | ЗП 8487 | |||
нові | 94,5 | 94,5 | 75 | |||
5 | 2050,5 | 94,5 | 375 | |||
7 | 2641,5 | 94,5 | 525 | |||
10 | 2641,5 | немає | 750 | |||
15 | 2641,5 | немає | 1125 |
Акциз для бензинових 2,0 л | ||||||
вік | повний | пільговий | ЗП 8487 | |||
нові | 587,4 | 587,4 | 100 | |||
5 | 3614,6 | 587,4 | 500 | |||
7 | 4882 | 587,4 | 700 | |||
10 | 4882 | немає | 1000 | |||
15 | 4882 | немає | 1500 |
Акциз для бензинових 3,0 л | |||
вік | повний | пільговий | ЗП 8487 |
нові | 828 | 828 | 150 |
5 | 6639 | 828 | 750 |
7 | 14955 | 828 | 1050 |
10 | 14955 | немає | 1500 |
15 | 14955 | немає | 2250 |
Акциз для бензинових 3,0 л | |||
вік | повний | пільговий | ЗП 8487 |
нові | 828 | 828 | 150 |
5 | 6639 | 828 | 750 |
7 | 14955 | 828 | 1050 |
10 | 14955 | немає | 1500 |
15 | 14955 | немає | 2250 |
Акциз для дизельних 1,5 л | |||
вік | повний | пільговий | ЗП 8487 |
нові | 154,5 | 154,5 | 112,5 |
5 | 2050,5 | 154,5 | 562,5 |
7 | 2641,5 | 154,5 | 787,5 |
10 | 2641,5 | немає | 1125.0 |
15 | 2641,5 | немає | 1687,5 |
Акциз для дизельних 2,0 л | |||
вік | повний | пільговий | ЗП 8487 |
нові | 654 | 654 | 150 |
5 | 3846 | 654 | 750 |
7 | 4882 | 654 | 1050 |
10 | 4882 | немає | 1500 |
15 | 4882 | немає | 2250 |
* У таблицях як «пільговий» позначено суми акцизу відповідно до чинного закону, коли до 31 грудня 2018 р. акциз на вживані автомобілі, випущені після 1 січня 2010 р., нараховується за ставками як для нових авто.
Для електричних легкових транспортних засобів, оснащених винятково електричними двигунами (одним чи кількома), акциз залежатиме від акумулятора: ставка 1 євро за 1 кВт ємності електричного акумулятора (до цього часу – ставка становить 109,129 євро за одиницю транспортного засобу).
Для гібридних легкових транспортних засобів, у яких тільки електродвигун обертає колеса, акциз буде 100 євро за 1 авто (сьогодні ставка становить 109,129 євро за одиницю).
Але загальна сума розмитнення зменшиться тільки на величину зміни суми акцизу з урахуванням ПДВ. Сам же ПДВ, як і його нарахування на суму вартості авто, залишаються! Одночасно законопроект скасовує всі нині чинні пільги.
Представники об’єднання Автоєвросила зібралися на акцію протесту з вимогою прибрати «екологічний» коефіцієнт віку з формули обчислення акцизу, тобто для автомобілів будь-якого року випуску встановити Крік = 1, як для нових авто.