День Києва, який традиційно відзначається в останню неділю травня, цього року особливо запам’ятається любителям ретромототехніки. На території колишнього Київського мотозаводу було показано КМЗ М-72Н. Машину було дивом врятовано з Маріуполя ще до окупації та відреставровано відомим колекціонером вітчизняної мототехніки Олегом Омельницьким.
Цей мотоцикл, який випускався у 1957–1959 роках, став знаковим для Київського мотозаводу. Адже на ньому вперше з’явилися цікаві технічні рішення, розроблені під керівництвом головного конструктора КМЗ Позднякова.
Це короткохідна важільна вилка спереду, алюмінієві барабани коліс з однаковими по довжині спицями – колеса при цьому стали взаємозамінними. Також мотоцикл відрізнявся переднім щитком з бризковиком. Двигун, щоправда, тут застосовувався ще попередній потужністю 22 к. с. (подібний BMW R71). Проте вже наступного року його модернізували до 26 к. с. та почали встановлювати на мотоцикл нової моделі – К-750.
На показ відреставрованого КМЗ М-72Н був запрошений ветеран української автомобільної журналістики, автор багатьох книг з історії автомобіля Леонід Дмитрович Гоголєв. Виявляється, ще у 1958 – 1959 роках, одразу після закінчення школи він два роки відпрацював на Київському мотозаводі водієм-вантажником. Потрібно було бачити, з якими почуттями Леонід Дмитрович знову сів за кермо сталевого коня і проїхав подвір’ям, так само впевнено, як і шістдесят п’ять років тому.