Столичная власть прорабатывает вопрос о запуске в Киеве нового вида общественного транспорта - т. н. метробусов.
Метробуси – від слів “метро” і “автобус” – вже давно поширені в найбільших містах по всьому світу. Вони є вагомою альтернативою залізничному транспорту, оскільки створення інфраструктури для них обходиться в кілька разів дешевше. Не треба прокладати рейки, лінії електропередач і, як із підземним метро, – рити тунелі.
За оцінками фахівців нова лінія метро на житловий масив Троєщина потребуватиме інвестицій приблизно в 2 млрд доларів. Сума навряд чи підйомна для столичного бюджету.
Між тим метробуси можна запустити за куди менші гроші. Адже цей вид транспорту рухається дорогами загального користування, нарівні з автобусами. Все що потрібно, це облаштувати виділені смуги руху. Причому не такі, як сьогодні в Києві, на які заїжджають всі кому не лінь, а справжні – за парканом, на кшталт лінії швидкісного трамвая.
Прихильники класичного метро можуть сказати, що сучасний метробус, що перевозить двісті і більше осіб коштує не одну сотню тисяч доларів. Звісно, є і ще дорожчі моделі. Однак хто заважає на початковому етапі запустити цими спеціально відведеними смугами звичайні низькопідлогові автобуси – “гармошки”.
Думається, що їх закупівля обійдеться набагато дешевше багатосекційних метробусів. А там, можливо, і наші автобусні заводи освоять виробництво відносно недорогих метробусів. Адже такі машини можна зробити на базі серійних моделей для звичайних доріг, трохи подовживши їх або навіть наростивши третю секцію.
Так, наприклад, у Стамбулі як метробуси довгий час використовували футуристичного виду трисекційні транспортні засоби Phileas. Однак машини відпрацювали своє і міська влада вирішила закупити подовжені “гармошки” Mercedes-Benz CapaCity. Хоч вони і не такі ефектні, зате виконують свою функцію з комфортної доставки пасажирів нітрохи не гірше.