Mercedes-Benz Vision EQXX побив власний рекорд запасу ходу та ефективності
Mercedes-Benz Vision EQXX, концепт електричного повнопривідного ліфтбека класу Gran Turismo, побив власний рекорд запасу ходу та ефективності. Електромобіль проїхав 1010 км Аравійським півостровом із середньою ефективністю 13,5 км на кВт•год.
Тривалість поїздки становила 14 годин 42 хвилини. З них у русі автомобіль провів 12 годин 45 хвилин. Середня швидкість у своїй становила 79,34 км/год. За даними бортового комп’ютера, після прибуття в кінцеву точку залишкового заряду акумулятора вистачило б ще на 309 км. Тобто загальний запас ходу Vision EQXX склав 1318 км, що на 116 км більше, попереднього рекордного результату 1202 км.
Це третя дальня подорож концепту. Попередні дві проходили у Європі. Вперше EQXX проїхав 1008 км із Штутгарду до Кассісу, вдруге — 1202 км зі Штутгарду до Сільверстоуна. Показники ефективності склали 11,4 та 12,1 км на кВт•год відповідно. Нинішній заїзд проходив міськими та приміськими районами Ер-Ріяду та Дубаю із частими корками та рухом відкритою дорогою через пустелю. Як заявляють у Mercedes-Benz, основною метою поїздки були випробування спеціально розробленої системи терморегулювання силової установки.
Також спеціалісти компанії проаналізували роботу сонячного даху. У прототипу він складається з 117 елементів й підтримує високовольтну систему. Під час руху пустелею сонячна панель накопичувала 1,8 кВт•год енергії. За даними випробувачів, це збільшило запас ходу приблизно на 24 км.
Протягом усієї поїздки в салоні працював кондиціонер, але завдяки нещодавно розробленому тепловому насосу на «дальнобійності» це не вплинуло. Його поліпшену версію Mercedes-Benz використав у концепті CLA Class, який дебютував на торішньому автосалоні в Мюнхені. Очікується, що він з’явиться у майбутніх електромобілях бренду.
Vision EQXX оснащений одним синхронним електродвигуном з постійним магнітами, який генерує 241 к.с. та 368 Нм крутного моменту. Ємність акумуляторного блоку — 100 кВт•год. Час прискорення від 0 до 100 км/год — 6,8 секунди.