Mercedes-Benz – №1 в Україні: рекорд із продажів та перше місце у преміум-сегменті!
Компанія «АвтоКапітал», офіційний дистриб’ютор Mercedes-Benz в Україні (Корпорація УкрАВТО) підбиває підсумки 2021 року в легковому та комерційному сегментах, а також сфері сервісного обслуговування.
2021 рік став для бренду Mercedes-Benz найуспішнішим за всю історію компанії «АвтоКапітал» в Україні – 2919 легкових та 557 малотоннажних комерційних автомобілів Mercedes-Benz було передано покупцям. Крім того, найуспішнішим минулий рік став і для підрозділу сервісного обслуговування – продажі запасних частин та аксесуарів також оновили свій рекорд.
Легковий сегмент
Легковий підрозділ бренду Mercedes-Benz в Україні завершив 2021 рік, очолюючи український преміум-сегмент в умовах непростої ситуації в усьому світі, зумовленої дефіцитом напівпровідників. Цей успіх був стабільним упродовж року – незважаючи на серйозну конкуренцію у рамках німецької трійки за підсумками року зірковий бренд фінішував на першому рядку. Згідно з даними Асоціації «Укравтопром», Mercedes-Benz зайняв 12-й рядок у рейтингу брендів в Україні, чиї автомобілі продавались найкраще.
Кращих показників продажів продемонструвало сімейство позашляховиків GLE, GLE Coupé та GLS із загальним обсягом продажів – 1698 одиниць, за ним іде представницький седан S-Класу (380 одиниць). Варто окремо відзначити неймовірний успіх нового S-Класу – вперше в історії компанії в Україні продажі седана перевищили 300 проданих автомобілів! Рекордні результати продажів показав і G-Клас, замикаючи «п’ятірку» лідерів із позначкою у 273 одиниці. Українські клієнти є пристрасними шанувальниками високодинамічних моделей Mercedes-AMG, про що свідчать продажі – 374 одиниць за 12 місяців.
Новий суббренд Mercedes-EQ із повністю електричними моделями EQC та EQA відсвяткував свою прем’єру в Україні на початку минулого року вражаючим підсумковим результатом продажів у кількості 114 одиниць. При цьому, незважаючи на те, що втричі було збільшено виробничі квоти, попит на моделі EQ перевищував пропозицію. Для задоволення високого попиту клієнтів на моделі цього сегмента на 2022 рік вдалося зарезервувати понад 350 електромобілів.
«У 2021 році ми впевнено перевершили рекордні показники попереднього року та стали безперечним лідером преміальних автомобілів на ринку України. У ювілейний для нас рік – 20 років від дня заснування представництва в Україні – нам вдалося другий рік поспіль підтвердити своє лідерство. Я хотів би від щирого серця подякувати нашій команді по всій Україні за цей видатний результат. Основними драйверами продажів традиційно став клас великих позашляховиків і, звичайно, наш флагман представницький седан S-Класу. У 2022 році ми хочемо продовжити зростання і насамперед ми орієнтовані на зміцнення нашої позиції технологічного лідера, враховуючи лінійку інноваційних преміальних електромобілів та їхню безпрецедентну популярність у наших клієнтів» – зазначив Валерій Анохін, генеральний директор компанії «АвтоКапітал», коментуючи підсумки 2021 року.
У 2021 році українським клієнтам Mercedes-Benz було представлено 5 нових прем’єр, які стали невід’ємною складовою загального успіху. Низка прем’єр чекатиме на шанувальників бренду і у цьому році – у першій половині року українські клієнти побачать одразу три новинки сімейства Mercedes-EQ: електричний седан класу люкс EQS, електричний седан бізнес-класу EQE і компактний кросовер EQB. Крім того, у другій половині року буде представлено нове покоління кросовера GLC.
Комерційний сегмент
Ситуація у сегменті комерційних автомобілів також складалася сприятливо для Mercedes-Benz. У 2021 році продажі Mercedes-Benz в сегменті легких комерційних автомобілів(557 одиниць) зросли на 19%, перевищивши рекорд, встановлений у 2019 р. Завдяки оновленню V-Класу та Vito, а також стабільному попиту на Sprinter у різних модифікаціях, бренд суттєво покращив конкурентні переваги на ринку легких комерційних автомобілів. Провідними факторами зростання минулого року стали нові комплексні рішення у різних сегментах (включаючи різні кузовні надбудови та модифікації, фінансування та страхування) та збільшення продажів корпоративним клієнтам. Преміальний мінівен V-Класу (160 одиниць) став лідером ринку серед люксових комерційних автомобілів.
«Інноваційне третє покоління Sprinter незмінно має високий попит і в 2021 році продемонструвало значне зростання продажів у порівнянні з конкурентами, а також власним результатом минулого року. V-Клас і Vito також користуються популярністю серед українських покупців. Як основне своє завдання ми бачимо пропозицію преміальних транспортних рішень, надійних автомобілів з широкими можливостями індивідуалізації, які відповідають очікуванням та запитам клієнтів. Ми досягли найкращих результатів продажів і це дозволяє нам увійти в новий рік з глибокою впевненістю в подальших успіхах на ринку», – коментує генеральний директор компанії «АвтоКапітал» Валерій Анохін.
Сервісне обслуговування
У 2021 році у сфері сервісного обслуговування пріоритетним напрямом, як і раніше, залишалося підвищення якості сервісних послуг, нарівні з максимальною лояльністю до цінової політики. Це дозволило завершити рік із рекордними показниками з продажу запасних частин, при цьому було досягнуто динаміки продажів у розмірі 10% до 2020 року, а в абсолютному вираженні показник продажів є рекордним починаючи з 2014 року. Крім того, на 16% збільшилася кількість автомобілів, що здійснили обслуговування в офіційній дилерській мережі. Провідну роль відіграли програми “Преміум Сервіс” та “Преміум Сервіс Плюс”, які дозволили клієнтам суттєво економити на обслуговуванні. Також значною віхою стали пакетні пропозиції щодо діагностики, сформовані за найбільш популярними запитами клієнтів. На додаток до існуючих, у якості пілотного проєкту було запущено програму “Спринтер Про”, яка сприятливо вплинула на рівень лояльності клієнтів до сервісної мережі Mercedes-Benz. Всі ці програми залишаться актуальними і у 2022 році.
Завдяки політиці індивідуальної комплексної підтримки корпоративних партнерів та налагодженому менеджменту протягом 2021 року кількість fleet-клієнтів вдалося збільшити на 43%! При цьому, на сьогоднішній день сумарний парк ключових клієнтів, які користуються сервісними контрактами, становить 1634 автомобілі. Для зручності клієнтів вантажних та комерційних автомобілів Mercedes-Benz, які ведуть бізнес на лівому березі Києва та Київської області, було відкрито сервісну локацію на Броварській окружній.
З метою оперативного моніторингу рівня задоволеності клієнтів якістю отриманих послуг, а також швидкого реагування на відгуки було впроваджено онлайн-систему 5 Star Rater – програму опитування клієнтів офіційної сервісної мережі Mercedes-Benz, що функціонує в автоматичному режимі.
Дилерська мережа
Дилерська мережа Mercedes-Benz в Україні знаходиться на шляху якісного розвитку із застосуванням нової концепції автомобільного рітейлу MAR2020 (Modern Architecture at Retail), що передбачає цілий спектр різних технологій та рішень не тільки в сучасній архітектурі дилерського центру, але й у новому підході до процесу преміального обслуговування клієнтів. У рамках нової концепції на даний момент ведеться будівництво новітнього інноваційного центру в Києві та активно здійснюється процес діджиталізації всіх робочих процесів. У першому півріччі планується запуск конфігуратора – цей інструмент дасть можливість потенційним клієнтам самостійно скласти комплектацію обраного ними автомобіля та дізнатися його вартість, не виходячи з дому. Окрім цього, значних зусиль було докладено для підготовки дилерської мережі до виведення суббренду Mercedes-EQ. Дилерська мережа компанії «АвтоКапітал» налічує на сьогодні 17 центрів з продажу автомобілів легкового та комерційного сегментів, з яких 12 отримали ліцензії на продаж електромобілів, а також 6 спеціалізованих центрів з продажу та сервісу вантажної техніки.