У житті автомобіліста буває чимало випадків, коли є сенс купувати найдоступніші шини – або нові бюджетних моделей, або всесвітньо визнаних марок та моделей, але вживані. Купувати б/у шини – варіант цілком прийнятний, а в багатьох випадках і єдино можливий. І головне при цьому – зробити правильний вибір.
У багатьох з українських автовласників зараз, в період загальних економічних труднощів, справді зовсім погано з грошима. І серед них чимало тих, хто і за таких умов не хоче відмовлятись від улюбленого преміального бренду шин. І сенс у такому підході часто є. В такому випадку купівля шин з пробігом, привезених з Європи – саме той варіант. Ба більше, варіант не один, а декілька, адже вибір такого «літа» у спеціалізованих шинних магазинах цієї весни чималий.
З іншого боку, при покупці вживаних шин водій стикається з додатковими питаннями, і ми на них відповімо у цій статті.
Де купувати вживані шини
Найкраще це робити в компаніях, в інтернет- магазинах чи фізичних точках продажу, які спеціалізуються на шинах взагалі. Думаємо, не варто нагадувати, що це має бути магазин з досвідом та позитивною історією, з гарантійними зобов’язаннями тощо. В Україні є фірми, які продають одночасно і нову гуму всіх марок і моделей, і вживані покришки, які самі ж і імпортують. Глибоке володіння темою є запорукою тому, що всі ризики придбання б/у гуми будуть зведені до нуля.
З яких країн привозять шини з пробігом
Компанії, які працюють у цьому напрямку давно і професійно, завозять шини з країн Євросоюзу. Це дуже важливо, бо там умови експлуатації автомобілів в цілому і шин зокрема близькі до ідеальних: шляхи рівні, водії дисципліновані, автомобілі доглянуті. Ще при відборі гуми уважно перевіряється кожна нова партія. У компанії, яка має в Європі надійних партнерів, є змога відібрати покришки в першу чергу від кращих європейських та світових марок.
Чи обов’язково обирати шини провідних марок
Звісно, ні. Шини і преміальних, і більш доступних європейських брендів однаково ретельно перевірені та відсортовані. Але правда й те, що топові моделі шин краще зберігають свої високі експлуатаційні характеристики протягом всього періоду експлуатації. Тож не дивно, що іноді потерта гума преміального бренду працює на дорозі краще, ніж нова, але бюджетна.
Чи реально підбирати б/у шини за сезоном
Так, бо провідні компанії-імпортери підлаштовують свій асортимент під потреби сезону, незалежно від того, про нові чи вживані шини йде мова. Тобто зараз до уваги автомобілістів широка пропозиція літніх моделей шин.
Принагідно хочемо нагадати, що не варто влітку залишати на машині зимові шини, і тим більше купувати «зиму» для літньої пори навмисне. З одного боку, вживані зимові шини у продажу частіше зустрічаються з глибоким протектором. Але з іншого, їхні зчіпні якості у літню спеку набагато гірше, і водій ніколи не знатиме, як поведе себе автомобіль на таких колесах у випадку екстреного гальмування або, скажімо, об’їзду перешкоди.
Як підбирати комплект вживаних шин
Шини б/у відсортовані попарно, і найчастіше вам не вдасться підібрати всі чотири колеса однієї розмірності і моделі. Перш за все тому, що на складах у лідерів ринку одночасно зберігаються дуже багато підготованих до продажу покришок – близько 2000 одиниць.
На що звертати увагу при виборі вживаних шин
Головний критерій, природньо, розміри. До України завозять вживані шини в першу чергу тих розмірностей, які мають найбільший попит. При цьому вибір виходить широкий, оскільки модельні ряди легкового та комерційного парку України мало відрізняється від «флоту» інших європейських країн.
Другий важливий критерій підбору – специфіка експлуатаційних характеристик конкретної моделі покришок. Тут теж нічого складного, бо усі вживані шини з Європи не є старими за роками, і відносяться до свіжих модельних рядів. Тому, як і при виборі нових шин, треба звертатись до рекламних матеріалів виробників-шинників та до незалежних тестів.
Як не купити дуже стару шину
Як правило, виробник шини встановлює її строк служби порядку 5 років. І вважається, що перевищення цього терміну означає старіння гуми протектора і боковин. Здебільшого це свого роду перестраховка, бо фізичне руйнування навіть десятирічної шини неможливо, бо її тримає не гума, а каркас з металокорду та синтетичних волокон, який має великий запас міцності.
Крім того,шини з пробігом, привезені до Україні, не бувають старими. Бо в Європі вони не затримуються на складах, відразу відправляючись у продаж. Та й у володінні автомобілістів гума не затримується довго, адже заможні європейські автовласники звикли міняти її кожні два-три сезони. Хіба що остерігайтеся натрапити на шину, що була на запасному колесі. Воно може мати більш-менш поважний вік, особливо якщо автомобіль, з якого вийняли «запаску», сам по собі був немолодим.
Як не купити пошкоджену б/у-шину
Приховані дефекти у шинах з Європи трапляються не часто, бо на європейських шляхах травмувати їх особливо і ніде. Але сліди давніх ударів колесом о бордюр часто можна побачити при покупці. Якщо шина б/у купується через інтернет, відповідальні компанії ще до відправлення посилки поштою відсилають клієнтові детальні фото кожної покришки.
З цієї причини принципово важливо купувати вживані шини у перевірених компаніях, які дбають про своє добре ім’я і готові позитивно відреагувати на рекламацію покупця.
Чи буває гарантія на вживані шини
У лідерів шинного ринку є гарантія і на вживані легкові шини. Скажімо, провідні магазини дають гарантію на випадок виявлення дефектів під час монтажу вживаної шини на диск. Причому це може бути будь-яка майстерня, навіть у віддаленому містечку. А після «взування» придбаних шин на автомобіль водій має ще 3 – 5 діб, протягом яких компанія також приймає претензії на дефекти, що можуть виявитися під час роботи шини на дорозі. При виявленні негараздів компанія міняє шину на справну або повертає клієнтові гроші.
Висновок
На підставі вищесказаного можна зробити висновок, що головною умовою вдалої покупки вживаних шин є правильне місце придбання. Ще раз нагадаємо, що варто обирати такий магазин або компанію, де завжди є вибір з поміж якісних, ретельно відібраних екземплярів. І де дають гарантію на придбаний товар.