Одна з найбільш довгоочікуваних автомобільних прем’єр нарешті відбулася! Вчора Toyota офіційно представила нове покоління свого культового позашляховика — Toyota Land Cruiser 300.
Незважаючи на те, що напередодні в мережі можна було побачити шпигунські фото новинки, чимало деталей були засекреченими і цілковитого уявлення про автомобіль у нас не було. Хоча новини про швидкий дебют LC 300 ходили до цього мало не рік. Можливо, в Toyota спеціально притримали новинку, щоб приурочити її вихід до ювілею — 70-річчя моделі на ринку?
Творці нового покоління легендарного Toyota Land Cruiser напевно знали свою цільову аудиторію — армія шанувальників у позашляховика величезна по всьому світу (під час онлайн-презентації показували її представників з Європи, Близького Сходу, Австралії та Японії), але особливо там, де бездоріжжя переважає над асфальтовими дорогами. Надійність, прохідність, витривалість і комфорт — ось ключові якості, за які цінують модель вже не одне десятиліття. А в наших краях цей автомобіль до того ж ще й став символом престижу і успіху.
Тому було вирішено зберегти концепцію Toyota Land Cruiser, як повноцінного позашляховика з усіма атрибутами, додавши водночас комфорту та технологічності. Тож Land Cruiser 300 отримав монументальний дизайн з характерними впізнаваними елементами. Це масивна решітка радіатора з чотирма планками, підкреслена U-подібною вставкою знизу, високий і прямий капот, П-подібні арки і нарочито масивна корма. До речі, спадкоємність моделі, якщо поглянути спереду, не дуже відчувається (зате новинку вже встигли порівняти з новим Cadillac Escalade), а от ззаду Land Cruiser впізнаєш одразу! Хоча багажник позбувся фірмової фішки — двостулкових дверей. Тепер вони звичайні, цілісні. Додамо, що вся оптика — світлодіодна, а фари головного світла можуть бути матричними.
Поставлені цілі зумовили збереження найголовнішого елемента — рамної конструкції. Позашляховик побудовано на новій платформі GA-F, що базується на глобальній архітектурі TNGA. Нова рама легша, міцніша і жорсткіша, а що найголовніше — легша. Виграні 200 кг дали змогу встановити додаткове обладнання, кращу шумоізоляцію тощо без збільшення загальної ваги LC300. Допомогло в цьому і широке застосування алюмінію в конструкції кузова, з нього зроблені капот, двері, дах і передні крила.
Тойотівці запевняють, що і габарити, і кути з’їзду, і кліренс залишилися такими самими, як і LC 200, але на демо фото новий Land Cruiser постає перед нами в гламурному вигляді (особливо бентежить візуально низький передній бампер). Подивимося, як новинка покаже себе на практиці. Утім, Toyota одразу ж анонсувала і вихід версії GR Sport, продуктивнішої і ще більш позашляхової. Але будь-яких характеристик про неї в компанії поки що не повідомляють. Версія з’явиться пізніше цього року.
Головне покликання нової основи Land Cruiser 300 — дозволити водієві долати будь-яку дорогу, не втомлюючись при цьому. Однак пневмопідвіски у Land Cruiser 300 не буде. Ходова тепер звичайна пружинна, хіба що амортизатори можуть бути адаптивними. Безумовно, було серйозно перероблено кінематику підвіски, її налаштування.
Змінили і розташування двигуна з коробкою. Ці вузли опустили нижче на 28 мм і зрушили ближче до центру кузова на 70 мм. Все для кращого розподілення і зниження центру ваги. Важливе нововведення стосується і силових установок. Двигуна V8 для Toyota Land Cruiser більше не буде! Його замінять турбовані V6.
Бензиновий 3.5 розвиває 415 к.с.і 650 Н/м крутильного моменту, що помітно перевершує “вісімку”, що вже пішла на спокій. Нагадаємо, що найпотужніший V8, запропонований для Land Cruiser раніше мав об’єм 5.7 літра і розвивав 381 к.с. Динамічні характеристики нового двигуна 3.5 поки що не повідомляли.
Другим V6 для Land Cruiser 300 є турбодизельний 3.3 потужністю 309 к.с. і крутильним моментом 700 Н/М. Коробкою передач для обох моторів слугуватиме 10-ступенева гідромеханіка. До речі, в компанії заявляють, що позашляховик тестували, зокрема, і пілоти, які виступають в ралі-рейдах, тож LC 300 намагалися максимально підготувати до всебічних умов експлуатації.
І звісно, до бездоріжжя! Цікаво, що інженери і розробники під час проектування “трьохсотки” взяли за орієнтир Land Cruiser 80, оскільки вважають його позашляхові характеристики одними з найкращих серед всіх Land Cruiser. Безумовно, враховуючи їх поєднання з звичками на звичайних асфальтових дорогах. Тому у Land Cruiser 300 є і вибір режимів руху, і режим 4 Low, і до трьох блокувальних диференціалів (залежно від версії), і фірмова стабілізаційна система E-KDSS (вона бореться з кренами). А також система Multi-Terrain Monitor, яка дає водієві можливість в режимі реального часу бачити дорожнє покриття під автомобілем і навколо. Вона також вміє автоматично оцінювати якість дорожнього покриття і вибирати відповідний режим руху. Новий Land Cruiser 300 отримав таку систему першим.
У салоні повністю новий дизайн, сучасна мультимедійна система з екраном діагоналлю 12,3 дюйма, акустика JBL, чотиризонний клімат-контроль, підігрів і вентиляція передніх і задніх сидінь і багато інших опції комфорту. Слідом за 5-місною версією з’явиться і 7-місна.
Продаж нової Toyota Land Cruiser 300 розпочнеться вже влітку цього року, тому цілком ймовірно, що до кінця 2021 року позашляховик потрапить і в Україну.