X

Кубок України з кільцевих перегонів: фінал буде непередбачуваним!

Найближчої неділі, 3 жовтня, Автодром “Чайка” прийме фінал Кубка України з кільцевих перегонів. Він обіцяє глядачам неабияку інтригу, яка напевно виллється в боротьбу на трасі. Причиною тому є неймовірно щільне турнірне становище, причому одразу в двох з трьох заліків.

Для початку слід сказати, що цьогоріч вперше за більш ніж півтора десятка років не проводиться чемпіонат України з кільцевих перегонів – не знайшлося Промоутера і організатора. Зважаючи на це, саме Кубок України з кільцевих перегонів, що також є багатоетапним змаганням, вийшов на перше місце за значимістю в цій дисципліні.

З урахуванням цих обставин, на відміну від пари останніх років, коли “кільцевики” поділялися на тих, хто стартував або в одній або в другій першості, цього разу в рамках Кубка України з кільцевих перегонів беруть участь практично всі “основні гравці”.

По-друге, нам потрібно зупинитися на часом непростій і доволі плутаній системі підрахунок очок.

Практично в усіх автомобільних змаганнях на території України, підсумки року в особистих заліках визначають не суми набраних пілотами за весь сезон очок, а так званий “результат”, коли відкидаються найгірші показники.

В цьому випадку, після проведення чотирьох етапів, “результат” буде обчислюватися за начебто нехитрою формулою “4-1”. Однак це не завжди так просто, як здається на перший погляд!

Наприклад, відкидатися може не тільки “нуль” після сходження або взагалі нестарт, а й друге місце на подіумі! І саме такі “найгірші результати” на сьогодні є одразу у двох основних претендентів, про яких трохи нижче.

Своєї “перчинки” в інтригу додає той факт, що зароблені на фіналі бали будуть перемножуватися на підвищувальний коефіцієнт 1,5. А він означає 30 очок за перемогу замість звичних 20, і 22,5 за друге місце замість 15.

Все це часом вносить чималі ускладнення у підрахунки. Однак в цьому випадку система з “результатом” швидше навпаки, дарує вболівальникам неймовірну інтригу. При цьому підвищувальний коефіцієнт навпаки, фактично ні на що не впливатиме!

Завдяки всій цій спортивній “арифметиці” після трьох етапів одразу в двох заліках склалася більш ніж проста ситуація — хто виграє на фіналі Кубок України з кільцевих перегонів, той і завоює право іменуватися його володарем! Так хто ж ці пілоти, до яких в неділю буде прикута основна увага вболівальників?!

На сьогодні номінальним лідером наймасовішого з трьох заліків — “Туринг”, де регулярно стартують близько 10 машин, — є Микита Анпілогов.

Серйозно додавши у швидкості цього року, на всіх трьох етапах Кубка України з кільцевих перегонів Анпілогов піднімався на подіум, включно з однією “вікторією” і двома другими місцями.

Тим самим він зібрав значну суму в 51 бал, начебто серйозно випереджаючи своїх суперників. Ними є не хто-небудь, а два фаворити “вазівських” заліків, останніх десяти років!

Це 4-разовий і чинний чемпіон України Вадим Конончук і його головний візаві – Сергій Юнашев, в минулому тричі чемпіон, а також нинішній володар Кубка України.

На відміну від Анпілогова, обидва вони проводять не такий впевнений і стабільний сезон, хоча й теж відзначились — по одній перемозі “на брата”.

І ось тут, можна сказати, на виручку фаворитам приходить та сама формула “4-1”. З урахуванням відкидання одного найгіршого показника, в реалії у всіх трьох практично порівну — по 36-35 балів!

Ба більше, зважаючи на цю специфіку підрахунків, Анпілогову буде не достатньо фінішу на другому місці у фіналі!

Якщо Микита фінішує на ньому, він заробить 22,5 очка, і його сума знову виявиться більшою, ніж у суперників. Однак той самий “результат” буде менше – 58,5 проти 66 або 65 очок!

Так що, незважаючи на всю цю премудру автоспортивну “арифметику”, або скоріше завдяки їй, в заліку “Туринг” справді все просто — хто з цього тріо перемагає на фіналі Кубка України з кільцевих перегонів, той і стає його володарем!

Четвертим у цьому заліку йде Серей Бєляєв. У разі невдачі Конончука він може “зачепитися” за підсумкове третє місце. Щоправда, це лише теоретично — вже дуже сильним є тріо лідерів порівняно з іншими учасниками цього заліку…

У найпотужнішому класі Super Touring ситуація практично ідентична, з тією лише різницею, що тут претендентів на володіння Кубка України з кільцевих перегонів тільки двоє.

Дебютувавши тільки цьогоріч, причому не толь в “кільці”, а й автоспорті загалом, на своїй стильній і доволі серйозно “зарядженій” BMW Z4 Костянтин Дяденко буквально увірвався в цей топовий залік.

Як і Анпілогов, він також на всіх трьох етапах піднімався на подіум, взявши одну перемогу і два других місця.

Водночас, Костянтин Гуцул, який є лідером цього заліку останніх кількох років і виступає на не менш яскравій Honda S2000, переміг двічі. Однак на першому етапі його спіткало сходження.

Таким чином, хоча сума Дяденка становить 51 бал, з точки зору “результату” він навіть поступається одним “пунктом” фавориту – 37-38!

І тут також все через те ж відкидання найгіршого результату пілоту “баварця” не достатньо другого місця на фіналі! А позаду цієї пари склалася схожа ситуація, і в боротьбі за третє підсумкове місце “Супер Трингу».

Зараз з трьома фінішами на подіумі його посідає Олег Сокирба, який також виступає на BMW.

Позаду нього йде Владислав Сінані. Цей пілот обрав своєю “зброєю” компактне і екзотичне для українських широт купе Lotus, та ще й правокермове! І на 3-му етапі саме воно підвело Владислава, вийшовши з ладу ще на тренуванні.

Проте, з урахуванням “результату”, і в цій парі по суті все просто — хто з них фінішує попереду, той і виявиться бронзовим призерам за підсумками Кубка України з кільцевих перегонів.

У наймолодшому класі “8С” інтрига за головний кубок зберігається, але скоріше тільки як вкрай теоретична.

Андрій Скок двічі очолював подіум цього заліку і тільки один раз був другим. І на фіналі йому достатньо тільки завоювати “поул”! Таким чином він відбере півтора бонусних очка у Романа Марківа, і остаточно забезпечить собі підсумкову вікторію.

Щоправда, у Романа, який всі три рази фінішував третім, є мізерний, але все ж математичний шанс.

По-перше, йому “потрібна” відмова “Калина” суперника на самому початку дня. По-друге, сам Марків повинен не тільки виграти у фіналі, а й взяти “поул” і показати рекордний час у перегонах для цього заліку, що також принесе півтора бонусних очка. Тоді саме Роман стане володарем Кубка України, причому з перевагою лише в один бал!

Сценарій цей малоймовірний. Але, наприклад, мало хто міг припустити, що, стартуючи з останнього місця на “Гран-прі Росії”, Макс Ферстаппен фінішує другим. Або що в перегонах в італійській “Монці” переможе Даніель Рікьярдо на “Макларені”!…

Але все ж куди більш реалістичним розвитком подій тут стане боротьба за друге підсумкове місце в “8С”. І виклик цей Роману Марківу може кинути Нітеш Пал, як це вже траплялося цього року.

З точки зору “результату” у них практично порівну — 25 проти 26 очок і тут справді вболівальники можуть сміливо очікувати чергової спортивної дуелі цих двох пілотів…

Ну а непередбачуваності всій цій інтризі додасть той факт, що фінал Кубка України з кільцевих перегонів проходитиме у зворотному звичному напрямку!

А це буде означати “появу” на трасі одразу двох нових жорстких точок гальмування, що дають ще більше шансів для обгонів.

І одна з них знову буде розташована просто перед трибунами автодрому “Чайка”, і це місце напевно подарує глядачам чимало емоцій від боротьби на трасі! А те, що їй бути — в цьому можна не сумніватися!

 

Перше тренування розпочнеться о 10.40, з полудня будуть запущені кваліфікації, ну а старт вирішального фіналу Кубка України з кільцевих перегонів заплановано на 12.45. Традиційно для автомобільного “кільця” вхід на Автодром “Чайка” і місця на трибунах абсолютно безкоштовні!

В’ячеслав Щербина

Фото Сергій Холодило і Вадим Чайковський