X

«Кубок Лиманів»: «Ралі Скіф» визначає тріумфаторів сезону

Цього року сезон Чемпіонату України з міні-ралі в організаційному плані можна вважати найскладнішим за усі минулі 18 років та 17 сезонів проведення. Першою причиною, звісно, є втрата засновника та незмінного організатора – Віктора Олександровича Шаповалова – перед самим стартом турніру в березні. Після чого виникло питання: бути чи не бути «Кубку Лиманів 2021»?

Питання вирішили в позитивному ключі. Попри переніс стартового етапу на 2 місяці, попри заміну кількох етапів у календарі сезону та скасування попереднього етапу, Чемпіонат перейшов ювілейну позначку в 80 проведених змагань, а якщо брати до уваги й «Ралі Столиця 2008», «Ралі Скіф 2021» стало 82-им. Та ще й 18-ою новою локацією.

Відроджене «Ралі Скіф» провели в Іванівському кар’єрі (село Тягинка) із церемонією відкриття та фінішу на території ТРЦ «Фабрика» у Херсоні.

Перед стартом етапу було зрозуміло, що звання Чемпіонів України розіграють представники Абсолюту та двох класів – Р7 та Р6. А завдяки Появі у фіналі четвертої команди – ще й командний залік. Але спершу про класи, в яких було визначено переможців без статусу Чемпіонів України через малу кількість учасників впродовж року.

У Р5 (монопривід, із об’ємом мотору до 1,4 л) фаворитами традиційно вважаються Ігор Білоусов із Олександром Аричем зі своєю Lada 2113 (#23). Від повного тріумфу ії відділило лише друге місце на СД5. Решту 5 спецділянок – це стабільно перші місця в класі та навіть восьмий результат в абсолюті за підсумками етапу. Києво-Івано-Франківський екіпаж утретє поспіль визнані переможцями «Кубку Лиманів» у своєму класі.

Ще один клас без статусу національних Чемпіонів – PS6. Інтрига так і не встигла розгорітися, оскільки буквально на стартових метрах дистанції відмовила коробка передач на Škoda Fabia #28 київських спортсменів Олексія Бершова та Ірини Павлик. Після двох поспіль перемог саме вони очолювали залік класу. Технічні негаразди одразу спіткали й одеситів Дениса Шаповалова та Дениса Іващенка (Lada 2108 #48), тому змагання очолили Федір Бабінець-мол. та Вадим Снігуров зі своєю Škoda Fabia (#31). Сподівання на перемогу перекреслив схід на фінальному допі, а отже друга перемога в сезоні для Шаповалова та перша для його штурмана. Враховуючи почергові перемоги та сходи двох екіпажів, турнірну таблицю сезону очолили ще один екіпаж із Одеси – Євген Полікарпов та Ірина Мензак на Škoda Fabia #47 – останні учні Віктора Олександровича…

Тепер щодо заліків, які отримали своїх Чемпіонів України.

Неймовірно інтригуючою виявилася боротьба в P6 (монопривід із обєємом мотору 1,4-1,6 л). Цей клас вперше в сезоні набрав достатню кількість учасників для розподілу повної кількості балів (залікової вісімки). І ще більш неймовірним є те, що в трьох екіпажах за підсумками сезону п’ятеро назбирали по 14 балів. А отже переможцев ставав той, хто вище розташувався на фінальному етапі.

На загальний успіх могли розраховувати й одесити Дмитро Шведченко та Ірина Пригодська (Lada 2108 #26), поки очолювали пелетон першу половину ралі. Прикрий схід суперників надав шанс харків’янам Вадиму Ільясову та Катерині Гунько. Проте втрата одразу двох передач їхнім Peugeot 205 #21 загальмувала екіпаж настільки, що у лідери виривається та виграє як саме ралі, так і сезон загалом дует маріупільчанина Руслана Куталовського та харків’янина Олександра Вільчинського на Lada 2108. І це лише попри другий старт в Лиманах для Руслана. Одразу після фінішу послідувало привітання від Надії Соболєвої, яка на етапах Чемпіонату України з ралі URC керує даним авто. Окрім двох вищеназваних екіпажів у повному складі, також 14 балів здобула Світлана Кальніна, яка перед стартом була лідеркою в заліку штурманів класу, але вимушена була змінити пілота та авто, тому третє місце, здобуте в парі з Андрієм Бутенко також можна вважати успіхом.

У Р7 (1,6-2,0 л, монопривід) про конкуренцію Михайлу Горшкову та Станіславу Пруссу з Peugeot 208 R2 #25 й мови не було: лідерство від старту до фінішу, за виключенням відносно невеликої втрати часу на СД4. У підсумку – третій поспіль виграний етап та закономірні титули для одеситів.

Щодо класу Р8, то в повному приводі звання Чемпіонів України достроково здобули кияни Денис Сидоров та Микола Романов із Mitsubishi Lancer Evo X, а тому у фіналі для екіпажа завдання було єдиним – позмагатися за титул Абсолюту із Ігорем Чаповським та його Mini John Cooper Works WRC #9 (авто WRC – це клас А8, який окремо не проводять, а тому пілот допущений тільки в Абсолют – залік без поділу на класи). Притому, що Чаповський впродовж сезону змінював штурманів, а тому й тут Романов був недосяжним для Андрія Ніколаєва.

Одразу на першій СД Mini втрачає майже 40 секунд через помилку пілота. У лідерах, тим часом Сидоров та Романов. І надалі лише нарощують відрив. Кожної наступної спецділянки Чаповський та Ніколаєв програють вже менше – по 2-3 секунди – але суттєво це не змінює ситуацію. Так продовжується до СД5, на якій вибуває Evo X, причому досить ефектно – авто перекидається. Пізніше Денис поділиться в соцмережах: «Три повороти «до» я вже розумів, що роблю щось не так, як до цього… Розумів, але усвідомив неправильність своїх ді лише коли авто вже перекинулося…». Також спортсмен повідомив, що зробив ретельний аналіз причин того, що відбулося…

І саме з цього моменту екіпажу Чаповського потрібно було лише фінішувати, що й було зроблено. Друге місце на етапі принесло одесити третій подібний тріумф у «Кубку Лиманів» – через 11 років після попереднього. Цікаво, що й тоді праворуч був Ніколаєв.

Але найбільшими переможцями змагання стали Юрій Хоміцький та Андрій Рощенко. Попереднє авто «Кубку Лиманів» киян зазнало пошкоджень під час пожежі на «Ралі Куяльник», тож довелося використовувати болід із URC – Subaru Impreza 22B STI #11. 2-4 результати кожної спецділянки – це саме та стабільність, яка дозволила очолити турнірну таблицю після помилки імені Сидорова. За подібних обставин перша для Юрія та друга (після 10 років очікування) перемога Андрія є цілком заслуженою. А ще й подіумні місця за підсумками сезону в Р8 та Абсолюті. Друге місце Чаповського та Ніколаєва на етапі також дозволило останньому потрапити до топ-3 заліку штурманів.

Командний залік на етапі та в сезоні підкорився представникам Odessa Rally Team.

Ось так, часом непередбачувано та драматично завершився розіграш чергового сезону Чемпіонату України з міні-ралі «Кубок Лиманів». Сезон, який відбувся, передусім, завдяки кільком сотням однодумців, які підтримали та продовжили справу свого Вчителя! Тож, до зустрічі наступного сезону!