Париж считает их основным источником загрязнения воздуха в городе
З 1 січня 2024 року в Парижі запроваджується окремий, підвищений тариф за паркування кросоверів та позашляховиків. З такою пропозицією виступила екологічна партія EELV й вона була схвалена Радою Парижу минулого місяця.
За даними EELV, за останні чотири роки кількість кросоверів та позашляховиків у Парижі збільшилася на 60%. Це приблизно 15% від майже 1,15-мільйонного парку приватних автомобілів.
Як правило, кросовери та позашляховики більші та ненажерливіші за хетчбеки, седани та навіть універсали. Відповідно до нового закону, розмір та вага автомобіля, а також обсяг і тип двигуна враховуватимуться при розрахунку зборів за паркування.
Очікує, що електромобілі та транспортні засоби для великих сімей не потраплять під дії нової норми. Але подробиць про новій збори і про те, як класифікуватимуться кросовери та позашляховики, наразі немає.
Раніше цього року аналогічний закон ухвалив Ліон. Він набуде чинності наступного року. Відповідно до нової політики, плата за паркування у громадських місцях визначатиметься залежно від розміру, ваги та двигуна транспортного засобу. Для електромобілів встановлений найнижчий тариф — 16,5 доларів на місяць. Власники автомобілів з двигунами внутрішнього згоряння вагою понад 1725 кг платитимуть утричі більше.
Очікується, що найближчим часом аналогічну систему оплати за паркування запровадить Гренобль, де мешкає близько 450 тисяч осіб.