Елизавета II умерла на 97 году жизни, из них 70 лет она была Королевой Великобритании
Вчора, 8 вересня 2022 року, померла Королева Великобританії Єлизавета II. Все своє життя вона присвятили служінню своїй країні й робили це до останнього дня. Тільки у вівторок Королева призначила Ліз Трасс прем’єр-міністром Великобританії, виконавши покладені на неї обов’язки, а вже через два дні у Букінгемському палаці оголосили про її смерть.
Але Королевою ця маленька тендітна жінка була не завжди. У 1945 році тоді ще 19-річна принцеса Єлизавета Олександра Марія водила армійські санітарні автомобілі, служачи у жіночому Допоміжному територіальному корпусі британської армії (Auxiliary Territorial Service).
Як свідчать фотографії тих часів, їй доводилося керувати важким військовим санітарним автомобілем Austin K2(Y). Задня частина кузова, відома як № 2 Mk I/L, була розроблена Медичним корпусом Королівської армії й побудована фірмою Mann Egerton. Доступ до фургона відчиняли два великі двері. Замість дверей кабіни водія використовувалися звичайні брезентові штори. У кузові можна було перевозити десятьох сидячих поранених або чотирьох на ношах. З кабіни водія до поранених можна було потрапити через невеликі внутрішні двері з сидінням.
Austin K2(Y) був укомплектований 3,46-літровим шестициліндровим бензиновим двигуном потужністю 60 к.с. та чотириступінчастою коробкою передач, яку потрібно було «зрозуміти». Підвищену прохідність автомобілю з колісною формулою 4х2 забезпечували односкатні колеса з широкопрофільними шинами розмірності 10.50-16.
У 1945 році вийшла модифікація К2А з суцільнометалевою кабіною та 63-сильним двигуном. Всього з 1940 року випустили 27 800 автомобілів сімейства Austin K2, з них 13 102 були санітарними.
Також майбутній Королеві доводилося їздити на легкому армійському пікапі Austin 10HP(Tilly), побудованому на базі легкового автомобіля Austin Minx. Металева двомісна кабіна була відкрита ззаду. У задній частині встановлювалися два додаткові складні сидіння. Запасне колесо перевозилося на даху кабіни. Для військової версії об’єм базового чотирициліндрового двигуна збільшили із 1125 до 1237 см куб. Потужність агрегату складала 29,5 к.с. Термосифонну систему охолодження замінили водяною помпою та знизили передавальні числа у трансмісії. Середня швидкість склада 56 км/год. Усього було випущено близько 1500 пікапів Austin 10HP.
Майбутня Королева Великобританії Єлизавета II не тільки водила всі ці автомобілі, а й брала участь у їхньому ремонті. Незважаючи на королівське походження, дівчина не боялася забруднити руки. Вона служила Британії.