X

Компанія Vodafone представила новий проект

Информация при условии ее разумного использования может сделать нашу жизнь комфортной, а Интернет вещей более доступным. Изменить представление о BigData, как о чем-то коварном и манипулятивном, призван новый проект компании Vodafone - BigDataLab.

Для всіх учасників експерименту компанія відкрила доступ до своїх «живих» великих даних (звісно, спершу подбавши про їхнє знеособлення – безпека клієнта понад усе!). Ті, хто склав тест, стали учасниками дводенного Хакатону, впродовж якого створювали свої проекти на основі наданого компанією Vodafone дата-сету.

І якщо до початку змагань, за зізнанням одного з партнерів проекту – Укрпошти – словами BigData можна було тільки «поштальйонів лякати», то презентації 38 команд остаточно переконали всіх: великі дані – це не боляче й не страшно. А навпаки – суцільна користь людству і прогресу.

Так, команда, яка розробляла кейс Укрпошти, винесла цілком конкретне рішення: ось у цій точці Луцька не вистачає ще одного відділення національного оператора, а ось локацію у Львові можна сміливо закривати на благо компанії й споживача. Рекомендації – не зі стелі, а внаслідок ретельного аналізу великих данихVodafone по цих регіонах. І відмінити обідню перерву у відділеннях Укрпошти – не просто примха клієнтів, а вимога часу – доведено командою в ході експерименту.

Вас коли-небудь дратували репліки попутника в таксі під час поїздки? А приємний співбесідник, з яким так і не договорили про важливе, вийшов із машини на півдорозі? Це все тому, що проект«Podorozhnik», презентований на Хакатоні, ще не втілено на практиці. Мобільний додаток швидко співставить профілі – ваш і потенційного попутника – і запропонує кілька варіантів поїздки. Це гарантує не лише безпечну, а й комфортну подорож. Ідея такого соціального маркетингу народилася у авторів проекту із «Підвези мене» прямо тут, під час Хакатону. Етичний бік стартапу ще не відшліфовано («Дядько, який приїхав із села,  не зможе поговорити з тобою про Ван Гога – це дискримінація», – зауважили із залу), але пропозицію розширити його на закордонні мандрівки, так популярні нині серед молоді, зустріли схвально.

Страхова компанія вагається при виборі клієнта? Той полюбляє нічне життя, екстремальний відпочинок або, навпаки, часто звертається до лікарів? Проект наступної команди компетентно оцінить ризики страхового бізнесу у кожному конкретному випадку і видасть рекомендацію. Хоча страховики, здається, й досі аж надто обережно оцінювали свої ризики. Відомо кожному, хто намагався оформити медичну страховку людини з (боронь Боже!) важкою хронічною хворобою чи поважного віку. А, на думку аудиторії Хакатону, набагато більше за любителів екстриму ризикують відвідувачі Макдональдса. Можна піти трохи далі йспівставити часті відвідини клієнтів фастфудів із їхніми ж візитами  до медичних закладів – та це Клондайк аргументів для прихильників здорового способу життя!

Доставка поштових відправлень «до дверей»poVizzz – креатив від ще однієї команди. Аматором доставки може стати кожен, кому нескладно по дорозі, скажімо, на роботу виконати замовлення і заробити розумну суму за необтяжливу послугу. Розроблена командою система визначає потенційного клієнта і замовника. Справа лише у бажанні стати учасником «любительської пошти». Адже професійних кур’єрів на ставці навіть на Новій пошті бракує, а тут – взаємовигідна пропозиція.

14 команд Хакатону, які складалися з дата-сайентистів, програмістів, математиків-статистиків і продуктологів, стали його переможцями. Наступні півтора місяці вони вдосконалюватимуть свої проекти під керівництвом іменитих менторів і отримають можливість запропонувати їх для бізнес-реалізації. А проект BigDataLab ще раз доводить, що простір великих даних – дуже привабливе середовище і для бізнесу, і для людей.