Як зв'язуватися, якщо немає мобільного зв'язку
Держслужба надзвичайних ситуацій України опублікувала перелік варіантів зв’язку на випадок відключення мобільної мережі. Зв’язатися з рідними або екстреними службами можна:
За стаціонарним телефоном (працюватиме безперебійний зв’язок з екстреними службами та іншими абонентами стаціонарного та мобільного зв’язку);
У месенджерах Viber, WhatsApp, Telegram, Signal, Messenger, Instagram. Працювати вони будуть за наявності інтернету. Інформацію про номери телефонів, за якими зареєстрована робота месенджерів відповідних служб, або посилання на профілі офіційних сторінок в соціальних мережах можна отримати на офіційних сайтах екстрених служб (відомств) або зателефонувавши за номерами: 101, 102, 103, 104, 112.
Радіозв’язок – рація. Для цього на мобільний телефон (смартфон) необхідно попередньо встановити спеціальні месенджери, наприклад Voxer Walkie Talkie, Walkie Talkie, Two Way: Walkie Talkie. Для організації такого зв’язку потрібно домовитися з абонентами про виділений канал (простими словами частоту або діапазон) для спілкування. Частота (діапазон) вибирається абонентами довільно. Радіус дії таких месенджерів варіюється від 60 до 100 метрів і залежить від можливих перешкод. У підвальному приміщенні дальність зв’язку може зменшуватися до декількох метрів.
За відсутності будь-якого зв’язку і доступу до інтернету в ДСНС рекомендують безпечно переміститися в найближчий об’єкт зі стаціонарним телефоном або радіозв’язком. Це можуть бути будівлі органів місцевого самоврядування, відділення пошти, пожежно-рятувальні частини, відділення поліції, станції швидкої медичної допомоги, представництва інших силових відомств (Нацгвардія, СБУ, ЗСУ, поліція охорони).
Якщо жодних технічних засобів зв’язку немає, необхідно заздалегідь домовитися про місце і час зустрічі. Плануючи евакуацію в конкретне місце, обговоріть точку, час збору і період очікування, а потім вирушайте далі в наступний пункт призначення. Маленьким дітям слід покласти в кишеню або вшити в одяг записку з повним ім’ям дитини, його батьків або інших контактних осіб, адресу і телефони. Дітей шкільного віку необхідно проінструктувати, як поводитися в разі відсутності зв’язку.