Як цукровий магнат привіз в Україну найперший автопоїзд
Як відомо, в перше десятиліття XX століття фірма Bussing була найбільшим виробником середніх і важких вантажівок у світі. А згодом вона увійшла до складу іншої відомої компанії — MAN. І от 17 березня цього року представництво «МАН Трак енд Бас Юкрейн» оприлюднило цікавий факт. Виявляється, ще в 1913 році в нашу країну було продано бортову вантажівку Bussing, причому з двовісним причепом. За даними AUTO-Consulting, це перший вантажний автопоїзд, поставлений на територію України.
Цей автопоїзд придбав відомий в Україні меценат, громадський діяч і авіаконструктор Федір Федорович Терещенко. Машина призначалася для роботи на цукровому заводі в населеному пункті Червоне (Житомирська область) – підприємстві, що належало родині Терещенків. Це була модель Bussing Type IV потужністю 35 к.с., яка мала вантажопідйомність 4,0 т.
Рівно стільки ж міг перевозити і її причіп. Примітно, що спереду на ньому була облаштована кабіна для супровідника. Він, коли тягач починав гальмувати, приводив в дію гальма причепа – за допомогою спеціального важеля.
Цікаво, що перед самою відправкою в Україну цей автопоїзд сфотографували в місті Брауншвейг, просто перед віллою самого Генріха Бюссінга — засновника фірми. Незабаром це фото було розміщено в одному з рекламних каталогів того часу, а нещодавно його опублікував журнал «Грузовик-Пресс».
Взагалі типовий ряд вантажівок Bussing в 1912 році охоплював чотири моделі. Крім уже названої Type IV пропонувалися автомобілі Type II, Type III і Type V — вантажопідйомністю від 2500 до 5000 кг. На них встановлювалися двигуни потужністю від 20 до 40 к.с.
Відомо також, що в Україні на той час працював і автобус марки Bussing. Ця була модель Type III F, яка в 1914 році курсувала за маршрутом Рівне – Житомир. Салон був розрахований на 24 пасажири (20 місць для сидіння). Двигун розвивав до 40 к.с.
У роки перед Першою світовою війною на території України працювало три представництва фірми Bussing — у Києві, Одесі та Харкові.