Як прикурити автомобіль, якщо сіла АКБ
Акумуляторна батарея за своєю суттю – один із найненадійніших компонентів автомобіля. Тому навіть власники майже нових сучасних машин іноді мають через неї проблеми. Як правильно прикурити від іншого автомобіля?
Деякі водії побоюються надавати свою машину в якості енергетичного донора для прикурювання – тобто, для запуску чужого двигуна. Так що тверде знання правил старту двигуна від зовнішнього джерела допоможе і переконати колегу, який сумнівається, і провести цю процедуру успішно.
Насамперед слід сказати, що кабелі для прикурювання повинні бути належної якості. Тому що дешевий виріб не забезпечить передачу досить високого струму (не менше 100-200 ампер), який потрібен для запуску двигуна – особливо якщо він холодний. У правильного «прикурювача» мають бути міцні затискачі-«крокодили» з тугими пружинами та великою площею прилягання до клем. Діаметр мідної жили у кабелі має бути мінімум 4 – 5 мм (перетин 12 – 35 мм2). І цей провідник має бути надійно, з максимально можливою площею контакту, замурований у половинки «крокодилів» – причому бажано в кожну з них. У непридатних пускових проводів затискачі виготовлені з тонкого металу, а товщину кабелю імітує товстий шар пластикової ізоляції – замість мідної жили великого перетину. До речі, якісна ізоляція кабелю не дубіє на морозі.
Як прикурити машину від чужої АКБ
Всі дії зі з’єднання джерел живлення двох автомобілів нескладні, але важливим є порядок їх виконання. І найголовніше – не можна замикати між собою дроти, підключені до акумулятора. Також слід уникати торкання неізольованих частин «прикурювача» до металевих частин обох машин.
- Поставте автомобілі так, щоб довжини пускового кабелю вистачило від АКБ до АКБ.
- Запалювання та всі електроспоживачі на обох машинах потрібно вимкнути.
- Затискач червоного кабелю (плюсовий) прикріплюється до позитивної клеми (+) АКБ автомобіля-донора.
- Інший кінець червоного кабелю прикріпіть до позитивної клеми (+) АКБ несправного автомобіля.
- Чорний (мінусовий) затискач кабелю прикріпіть до негативної клеми (–) машини-донора.
- Інший кінець чорного кабелю прикріпіть до «маси» несправного автомобіля – незабарвленого металу двигуна, наприклад, до блоку циліндрів. Важливо, щоб це була одна з основних частин двигуна, а не навісне обладнання. При підключенні останнього затискача може проскочити невелика іскра – це допускається.
- Запустіть двигун автомобіля-донора, залиште його працювати на холостому ходу.
- Запустіть двигун проблемного авто.
- Після запуску машини з несправною АКБ дайте мотору попрацювати близько хвилини-двох для прогріву та мінімального заряджання акумулятора.
- Знімати затискачі кабелів потрібно у зворотному порядку.
Олександр Куров, продукт-фахівець Bosch з акумуляторних батарей:
– Щоб акумулятор не підвів водія, важливо зарядити його напередодні встановлення машини на тривалий простій, а також після тривалої бездіяльності. Зробити це можна або у майстерні з професійним зарядним пристроєм, або вдома, використовуючи зарядний пристрій домашнього використання, наприклад, Bosch С3. Щоб підключити зарядний пристрій до акумулятора, спочатку під’єднайте червоний кабель до плюсової клеми акумулятора, а потім під’єднайте чорний кабель до мінуса акумулятора. Після цього можна підключити зарядний пристрій до електромережі. Після завершення заряджання спочатку від’єднайте зарядний пристрій від мережі, а потім вже від’єднуйте кабелі від АКБ.
Чому не з буксиру
Заводити машину з сівшим акумулятором з буксира ми не рекомендуємо. Мало того, що цей метод варварський з технічного погляду, у зимових умовах він ще й небезпечний: у снігу або на слизькій дорозі зчеплення автомобілів може занести. Не набагато краще заводити машину, штовхаючи її вручну, тим більше, що взимку це фізично дуже важко для учасників запуску.
Але найголовніше, що автомобілі з автоматичними трансмісіями – а таких в Україні дедалі більше – у принципі виключають такий запуск двигуна, оскільки при заглушеному двигуні колеса не можуть з’єднуватися з ним. То ж що якщо у вашого автомобіля АКБ або стартер дихають на ладан, тримайте під рукою хороші пускові дроти та пам’ятайте вищевикладені рекомендації.
Леонід Горєлов