Британські електромобілі Jaguar та Land Rover у майбутньому будуть побудовані на архітектурі, розробленій фахівцями компанії Chery. Про це повідомив керівник Chery Ін Тунйао (Yin Tongyao). Гібридні та повністю електричні моделі JLR будуть використовувати модульні платформи M3X та E0X, які вже застосовуються на серійних моделях китайських брендів Exlantix, Luxeed, Exeed, Chery тощо.
Chery та Jaguar Land Rover мають давні зв’язки на китайському ринку. Ще у 2012 році між двома автовиробниками була підписана угода про співпрацю та створено СП з виробництва автомобілів Jaguar Land Rover для китайського ринку. Завод розпочав свою роботу 10 років тому, і сьогодні його продукція відправляється до покупців по всій країні. Інженери JLR допомагали своїм колегам із Chery у технічних аспектах, а культовий вигляд Land Rover давно став джерелом натхнення дизайнерів Chery. Тепер настала черга Chery допомогти своїм британським партнерам із JLR.
У нещодавно підписаній стратегічній угоді між Exeed та JLR, британські фахівці зможуть адаптувати електричні модульні платформи для своїх майбутніх моделей. Зокрема архітектура M3X є основою для гібридних моделей Chery. Вона поєднує в собі бензиновий ДВС і першу у світі трансмісію, що з’єднала два електромотори в одному корпусі. Серед переваг гібридної силової установки – 9 режимів роботи, 11 комбінацій передач, запас ходу понад 1000 км та тепловий ККД на рівні 44,5%. Її вже успішно використовують на кількох моделях, наприклад Exeed RX PHEV і Chery Fulwin T9.
Друга модульна архітектура E0X, яка знайде застосування в автомобілях Jaguar Land Rover, розроблена спільно фахівцями Chery та Huawei. Вона також вже випробувана в таких моделях як Exlantix ES, Exlantix ET, Luxeed S7 і Luxeed R7. Ця платформа забезпечує використання різних кузовів та підходить як для звичайних електромобілів (BEV), так і для варіантів EREV (з бензогенераторами). Ще однією перевагою архітектури E0X є високовольтна мережа (800 В), низьке споживання енергії на рівні 12 кВтг/100 км та просунуті можливості автономного керування.
Варто зазначити, що Jaguar Land Rover не єдина компанія, яка має намір адаптувати модульну електричну архітектуру китайської розробки для своїх електрокарів. Так, наприклад, Mitsubishi використовує платформу GAC GEP, Smart та Lotus – Geely SEA, Renault – Geely CMA. Крім того, незабаром Volkswagen має намір скористатися платформою E/E від Xpeng, а майбутні електрокари Audi отримають компоненти iO Origin від концерну SAIC.
Раніше ми розповідали про новий купеподібний кросовер Luxeed, який складе конкуренцію відразу двом електрокарам Tesla.