Он опередил своих современников на десятилетие
Напевно, не багато хто знає, що Rolls-Royce — це не лише преміальні автомобілі. Заснована наприкінці 1904 року як партнерство виробника автомобілів Royce Company та торговця машинами C.S. Rolls and Co., компанія Rolls-Royce має великий досвід створення двигунів. Перший 8-циліндровий мотор власної розробки з’явився ще 1905 року. А 1915 року компанія Rolls-Royce Limited налагодила виробництво авіаційних двигунів.
У 1933 році Генрі Ройс розробив авіадвигун PV12, який пізніше отримав назву Merlin. Саме він і став основою для легендарного танкового мотора Rolls-Royce Meteor V12. Створений у 1941 році, він використовувався у британських танках аж до 1964 року. Двигун робочим об’ємом 27 літрів генерував 600 к.с. та 1966 Нм крутного моменту.
За легендою, ідея Meteor полягала в тому, що двигун Merlin зі зниженими характеристиками чудово впорався б із роботою у важкоброньованих транспортних засобах. Фактично, він був спрощеним варіантом Rolls-Royce Merlin без приводного нагнітача та редуктора приводу ременя, зі зниженим ступенем стиснення й литими поршнями замість кованих.
Meteor та Merlin випередили свій час на десятиліття. У 1941 році Meteor мав верхні розподільні вали з двома клапанами на циліндр. Тоді як нормою були прості двигуни із плоскою головкою. На момент його появи злощасний двигун із золотниковим клапаном вважався майбутнім двигунів внутрішнього згоряння.
Після Другої світової війни гоночні автомобілі будувалися на основі колишніх авіаційних та танкових двигунів. Розроблялися вони дуже швидко, і у гонщиків раптово з’явився набагато більший набір інстурментів для участі у перегонах. Сьогодні 600 к.с. здатні видавати мотори набагато меншого розміру, ніж 27-літровий Rolls-Royce Meteor V12. Але якщо б не він, ми могли б прийти до цього набагато пізніше.