Історичні результати Renault Group 2023 року. Значне покращення всіх фінансових показників
- Перевищення фінансових прогнозів на 2023 фінансовий рік (вже оновлених у червні 2023 року):
- Значне покращення всіх фінансових показників з рекордними показниками:
- Виручка групи: 52,4 млрд євро, +13,1% та +17,9% за постійним обмінним курсом порівняно з 2022 роком
- Рекордна операційна маржа Групи: 4,1 млрд євро або 7,9% від виручки (+2,4 пункти порівняно з 2022 роком), що на 1,5 млрд євро більше, ніж у 2022 році
- Рекордна операційна маржа автомобільного сегменту: 3,1 млрд євро або 6,3% від виручки (+3,0 пункти порівняно з 2022 роком), що на 1,6 млрд євро більше, ніж у 2022 році.
- Чистий прибуток: 2,3 млрд євро, що на 3,0 млрд євро більше, ніж у 2022 році
- Рекордний вільний грошовий потік: 3,0 млрд євро, що на 0,9 млрд євро більше, ніж у 2022 році
- Чистий грошовий фінансовий стан автомобільного сектору на найвищому рівні: 3,7 млрд євро на 31 грудня 2023 року (зростання на 3,2 млрд євро порівняно з 31 грудня 2022 року)
- Більш ніж удвічі зросла рентабельність капіталу: 28,5% у 2023 році проти 12,6% у 2022 році
- Сильний портфель замовлень в Європі на 2,5 місяці вперед
- Група Renault знову в центрі уваги своїх клієнтів завдяки успішному оновленню модельного ряду. У 2023 році в Європі Група Renault має 2 автомобілі в Топ-3 найбільш продаваних автомобілів, а бренд Renault піднявся з 5-го місця на 2-е.
- У 2024 році наступ на продукти з 10 запусками та прискорення скорочення витрат стануть рушійними силами операційної діяльності та потужного генерування грошових потоків. Група Renault прагне досягти у 2024 році:
- Операційна маржа Групи ≥7,5%.
- Вільний грошовий потік ≥2,5 млрд євро
- На голосування річних загальних зборів акціонерів 16 травня 2024 року буде запропоновано значно вищий дивіденд у розмірі 1,85 євро порівняно з 0,25 євро на акцію за 2022 фінансовий рік (+ 1,60 євро на акцію)
“Сьогодні Група Renault демонструє рекордні результати. Ці результати є плодами колосальної командної роботи і відображають успіх нашої стратегії Renaulution. Наші фундаментальні показники ще ніколи не були такими сильними, і ми не зупинимося на досягнутому. У 2024 році ми отримаємо вигоду від безпрецедентної кількості запусків автомобілів, демонструючи оновлення Групи Renault, одночасно продовжуючи оптимізувати нашу структуру витрат. У той же час, ми з неймовірною швидкістю проводимо глибоку трансформацію Групи, зробивши важливі кроки для наших великих проектів і прискоривши реалізацію нашої стратегії у сфері електромобілів і програмного забезпечення. Наша організація забезпечує гнучкість та підвищує продуктивність. Це сильна перевага в конкурентному середовищі! Я хотів би подякувати командам за ці досягнення. Всі разом ми народжуємо нову Групу Renault, набагато ефективнішу та продуктивнішу, яка створює цінність для всіх зацікавлених сторін”. сказав Лука де Мео, генеральний директор Групи Renault
Булонь-Біянкур, 14 лютого 2024 року
Комерційні результати
- 3 взаємодоповнюючі та зростаючі бренди:
- Продажі Групи у світі зросли на 9% порівняно з 2022 роком і досягли 2 235 000 одиниць. У Європі продажі зросли на 18,6% на ринку, що збільшився на 13,9%.
- Renault – найбільш продаваний французький бренд у світі, 2-е місце на європейському ринку PC+LCV, лідер на європейському ринку LCV, лідируюча позиція у Франції в сегменті PC та LCV. Clio став найбільш продаваним автомобілем у Франції в 2023 році за всіма каналами продажів разом і є №3 в Європі.
- Dacia посіла 11 місце на європейському ринку PC + LCV (+4 місця). На європейському ринку PC Dacia увійшла в топ-10. Бренд підтверджує своє 2-е місце на ринку роздрібних автомобілів в Європі, своєму основному ринку.
- Продажі Alpine зросли на 22,1% порівняно з 2022 роком. Alpine A110 зберігає свою позицію лідера серед двомісних спортивних купе, проданих в Європі в 2023 році.
- Комерційна політика, спрямована на цінність, вже приносить прибуток від початку безпрецедентного товарного наступу:
- Продажі бренду Renault в сегменті С і вище в Європі покращилися на 26% в порівнянні з 2022 роком завдяки успіху Arkana, Austral, Espace E-TECH Hybrid і Megane E-TECH Electric. У 2023 році сегмент C і вище склав 42% (+ 3 пункти у порівнянні з 2022 роком) у структурі продажів бренду Renault в Європі.
- 65% продажів Групи припадає на роздрібну торгівлю в п’яти основних країнах присутності Групи в Європі. Бренд Renault згенерував більше половини продажів через канал роздрібної торгівлі.
- Успішний наступ електрифікації:
- Бренд Renault посів 3-тє місце в Європі з продажу електрифікованих легкових автомобілів з приростом продажів на 19,7% порівняно з 2022 роком. На них припало 39,7% продажів легкових автомобілів бренду в Європі (з них 11,3% електрокарів). Ця тенденція була підтримана 62% зростанням продажів гібридних автомобілів (HEV). Austral, Clio та Captur входять до топ-10 найбільш продаваних гібридних автомобілів у Європі.
- Dacia вже розпочала свою стратегію поступової електрифікації: Dacia Jogger Hybrid 140, що продається з січня 2023 року, становить понад 25% замовлень Jogger, а Dacia Spring, 100% електрична, утримала своє місце в трійці лідерів європейських4 роздрібних продажів електромобілів.
- У 2023 році Група Renault підтверджує, що досягла своїх цілей CAFE (для легкових та легких комерційних автомобілів) у Європі.
Фінансові результати
Консолідована фінансова звітність Групи Renault та рахунки компанії Renault SA на 31 грудня 2023 року були затверджені Радою директорів 14 лютого 2024 року під керівництвом Жан-Домініка Сенара.
Виручка групи досягла 52 376 млн євро, що на 13,1% більше, ніж у 2022 році. За постійним обмінним курсом вона збільшилась на 17,9%.
Виручка автомобільного сектору склала 48 150 млн євро, що на 11,7% більше, ніж у 2022 році. Це включає 4,8 пункти негативного впливу коливань валютних курсів (2 068 млн євро), в основному пов’язаного з девальвацією аргентинського песо і меншою мірою з девальвацією турецької ліри. За постійним обмінним курсом1 він збільшився на 16,5%.
- Ефект обсягу склав +4,0 пункти завдяки комерційному успіху автомобілів.
- Збільшення кількості реєстрацій на 9% означає 4 пункти ефекту обсягу завдяки меншому поповненню запасів у дилерській мережі порівняно з кінцем 2022 року. Це покращення загального обсягу запасів є кращим за нашу мету – бути нижче 500 000 одиниць на кінець року.
- Ціновий ефект, позитивний на +7,4 пункти, залишився дуже сильним і відображає комерційну політику Групи, орієнтовану на перевагу вартості над обсягом, збагачення автомобілів, а також підвищення цін для компенсації валютного ефекту.
- Географічна структура вплинула позитивно (+1,7 пункти) завдяки високим показникам продажів у Європі.
- Ефект продуктового ряду склав +1,0 пункт в основному завдяки успіху Austral, Espace E-TECH Hybrid та LCV. Успіх Clio негативно вплинув на цю позицію, оскільки його середня ціна продажу є нижчою за середню ціну продажу Групи.
- Продажі партнерам мали позитивний ефект у 2,1 пункти, підтримані виробництвом ASX (з початку 2023 року) та Colt (з жовтня 2023 року) для Mitsubishi Motors, а також динамічним бізнесом LCV з Nissan, Renault Trucks та Mercedes-Benz.
Група продемонструвала рекордну операційну маржу на рівні 7,9% від виручки порівняно з 5,5% у 2022 році, що на 2,4 пункти вище. Вона продовжила послідовно покращуватися з 6,3% у другому півріччі 2022 року до 7,6% у першому півріччі 2023 року та 8,1% у другому півріччі 2023 року. Вона склала 4 117 млн євро, що на 1 547 млн євро більше, ніж у 2022 році.
Операційна маржа Групи включає, з початку листопада 2022 року і до деконсолідації Horse, позитивний негрошовий ефект від припинення амортизації цих активів, утримуваних для продажу. У 2023 році він становив 482 млн євро (275 млн євро у першому півріччі 2023 року та 207 млн євро у другому півріччі 2023 року). У річному обчисленні позитивний ефект склав 398 млн євро.
Скоригована на цей позитивний вплив, операційна маржа Групи склала б 6,9% у 2023 році з 6,6% у першому півріччі 2023 року та 7,3% у другому півріччі 2023 року.
Операційна маржа автомобільного сектору також досягла рекордного рівня у 6,3% від доходу автомобільного сектору у 2023 році, що на 3,0 пункти вище порівняно з 2022 роком. У 2023 році вона склала рекордні 3 051 млн євро порівняно з 1 402 млн євро у 2022 році.
- На операційну маржу автомобільного сектору суттєво вплинула негативна курсова різниця у розмірі -595 млн євро, головним чином через аргентинський песо.
- Позитивний ефект обсягу у розмірі +621 млн євро та позитивний ефект поєднання/ціни/збагачення у розмірі +2 908 млн євро проілюстрували успіх транспортних засобів та комерційної політики, орієнтованої на цінність. Позитивний ефект від поєднання/ціни/збагачення більш ніж компенсував збільшення витрат. Це збільшення склало -1 630 млн євро і в основному пояснюється впливом перенесеного зростання цін на сировину та енергоносії, логістичних витрат і витрат на оплату праці.
- Адміністративні витрати зросли на 389 млн євро, головним чином через маркетингові витрати, пов’язані з триваючим просуванням продукції та підвищенням заробітної плати.
- Переоцінка цін в Аргентині, розрахована в рамках абонентського плану Групи Renault в цій країні, пояснює більшу частину ефекту +376 млн євро в розділі “Інше”.
Внесок підрозділу Mobilize Financial Services (Фінансування продажів) в операційну маржу Групи сягнув 1 101 млн євро порівняно з 1 198 млн євро у 2022 році через одноразовий вплив переоцінки свопів, пов’язаної з підвищенням відсоткових ставок у Європі з початку 2022 року. За винятком цього одноразового впливу, операційна маржа підрозділу ” Mobilize Financial Services” зросла б на 8% порівняно з 2022 роком. Така динаміка була переважно зумовлена збільшенням обсягів нового фінансування та зниженням вартості ризику.
Інші операційні доходи та витрати були від’ємними і становили -1 632 млн євро (проти -379 млн євро у 2022 році). Ця сума була переважно зумовлена -0,9 млрд євро капітальних збитків від продажу акцій Nissan у грудні 2023 року, -0,5 млрд євро від знецінення розробок транспортних засобів та окремих виробничих активів, а також витратами на реструктуризацію. Прибуток від продажу активів склав +0,3 млрд євро, що пов’язано з продажем землі в Булонь-Біянкур, кількох комерційних дочірніх компаній Групи та філій Renault Retail Group.
Після врахування інших операційних доходів і витрат операційний дохід Групи склав 2 485 млн євро порівняно з 2 191 млн євро у 2022 році (+294 млн євро порівняно з 2022 роком).
Чистий фінансовий дохід та витрати склали -527 млн євро порівняно з -486 млн євро у 2022 році. Зростання пояснюється впливом гіперінфляції в Аргентині, частково компенсованим позитивним впливом зростання відсоткових ставок на чисту грошову позицію.
Внесок асоційованих компаній склав 880 млн євро порівняно з 423 млн євро у 2022 році. Сюди увійшли 797 млн євро, пов’язані з внеском Nissan.
Поточні та відстрочені податки склали -523 млн євро, що є стабільним порівняно з 2022 роком (-524 млн євро у 2022 році). Збільшення прибутку до оподаткування, пов’язане з покращенням результатів діяльності, було нівельовано динамікою відстроченого податку.
Таким чином, чистий прибуток склав 2 315 млн євро, що на 3 031 млн євро більше, ніж у 2022 році, а чистий прибуток на частку Групи склав 2 198 млн євро (або 8,11 євро на акцію). Нагадаємо, що у 2022 році чистий прибуток від припиненої діяльності становив -2 320 млн євро через негрошові коригування, пов’язані з вибуттям російської промислової діяльності.
Грошовий потік автомобільного сектору у 2023 році був на рекордному рівні і сягнув 5 485 млн євро, що на 667 млн євро більше, ніж у 2022 році. Він включає 600 млн євро дивідендів від Mobilize Financial Services проти 800 млн євро у 2022 році. Цей грошовий потік значно перевищив матеріальні та нематеріальні інвестиції до продажу активів, які склали 2,9 млрд євро (2,6 млрд євро за вирахуванням продажу), а також витрати на реструктуризацію (0,5 млрд євро).
Excluding the impact of asset disposals, the Group’s net CAPEX and R&D stood at €3,817 million in 2023, representing 7.3% of revenue compared to 7.4% of revenue in 2022. It amounted to
6.7% including asset disposals.
Вільний грошовий потік досяг рекордного рівня в 3 024 млн євро. Без урахування дивідендів Mobilize Financial Services він становив 2 424 млн євро порівняно з 1 319 млн євро у 2022 році, тобто збільшився на 1 105 млн євро. Зміна потреби в оборотному капіталі була позитивною на рівні 637 млн євро і переважно пов’язана зі зменшенням запасів.
Станом на 31 грудня 2023 року загальні запаси нових автомобілів (включно з мережею незалежних дилерів) становили 484 000 автомобілів, що краще за нашу мету, порівняно з 569 000 автомобілів на кінець червня 2023 року та 480 000 автомобілів на кінець грудня 2022 року.
Чиста фінансова позиція автомобільного сектору на 31 грудня 2023 року становила 3 724 млн євро порівняно з 549 млн євро на 31 грудня 2022 року, тобто покращилася на 3 175 млн євро. У 2023 році вона включала такі операції:
- 764 млн євро, отримані від продажу 211 000 000 акцій Nissan, що перебували у французькому трасті, здійсненого відповідно до нової Угоди про альянс;
- 200 млн євро – інвестиції Otro Capital, RedBird Capital Partners та Maximum Effort Investments у розмірі 24% акцій компанії Alpine Racing Ltd (Великобританія).
Кредит банківського пулу, що користується гарантією французької держави (PGE), тепер повністю відшкодовано ( на один рік раніше).
Резерв ліквідності на кінець грудня 2023 року перебував на високому рівні – 17,8 млрд євро, що на 0,1 млрд євро більше, ніж на 31 грудня 2022 року.
Розподіл капіталу
Група Renault має намір розділити створення цінності зі своїми зацікавленими сторонами через план участі працівників у акціонерному капіталі та через дивіденди.
Renaulution. План акцій для працівників
Починаючи з 2022 року, Група Renault вживає заходів для збільшення частки працівників у своєму капіталі, щоб досягти 10% до 2030 року.
У 2023 році понад 95 000 працівників отримали 8 безкоштовних акцій. Серед них майже 38 000 також підписалися на акції за пільговою ціною 26,28 євро за акцію. Загалом, з майже 2,1 мільйонами додаткових акцій, що перебувають у власності працівників, ця друга операція Акціонерного плану Renaulution становила 0,7% капіталу Групи Renault.
Станом на 31 грудня 2023 року працівники володіють 5,07% капіталу.
Дивіденди
Запропоновані дивіденди за 2023 фінансовий рік становлять 1,85 євро на акцію, що на 1,60 євро на акцію більше, ніж минулого року. Коефіцієнт виплат становить 17,5% від консолідованого чистого прибутку Групи – материнська частка. Дивіденди будуть виплачені повністю грошовими коштами і будуть подані на затвердження на річних загальних зборах акціонерів 16 травня 2024 року. Дата оголошення дивідендів запланована на 22 травня 2024 року, а дата виплати – на 24 травня 2024 року.
Як було оголошено під час Дня ринку капіталу, дивідендна політика буде поступово зростати, дисципліновано, до 35% співвідношення виплат консолідованого чистого прибутку Групи до материнської компанії в середньостроковій перспективі. Для цього Група повинна досягти свого першочергового пріоритету: повернутися до рейтингу “інвестиційного рівня”.
Прогноз на 2024 рік
2024 року продуктовий наступ і прискорення скорочення витрат стануть рушійними силами операційної діяльності та потужного генерування грошового потоку:
- Запуски продуктів: 2024 рік стане історичним – 10 нових автомобілів будуть випущені на ринок
- Бренд Renault: 7 нових автомобілів:
- 2 нові повністю електричні автомобілі: Scenic E-TECH electric, що пропонує понад 600 км пробігу в режимі WLTP, та Renault 5 E-TECH electric – повністю електрична поп-ікона
- 2 нові гібридні автомобілі в Європі, включаючи Rafale E-TECH
- Новий Renault Master (версії з ДВЗ та повністю електрична)
- 2 нові автомобілі на ринках за межами Європи: Kardian та автомобіль Renault Korea Motors
- У 2024 році бренд Renault продовжить розгортання “Міжнародного стратегічного плану 2027”. Після Бразилії та Туреччини у 2023 році, цей рік буде відзначений розгортанням плану в Марокко та Південній Кореї
- Dacia:
- Новий Dacia Duster у продажу з березня 2024 року
- Новий 100% електричний Dacia Spring з абсолютно новим дизайном як екстер’єру, так і інтер’єру з’явиться у продажу влітку 2024 року
- Наприкінці 2024 року бренд також представить Bigster, автомобіль С-сегменту
- Alpine:
- Alpine продовжить свою міжнародну експансію з прибуттям до Туреччини в першому півріччі 2024 року
- 2024 рік ознаменує перехід Alpine на електромобілі. Бренд представить електричний гарячий хетчбек Alpine A290, свій перший повністю електричний автомобіль
- Швидше скорочення витрат і часу виходу на ринок:
- Зниження виробничих витрат на транспортний засіб на 30% для теплових транспортних засобів і на 50% для електромобілів у період до 2027 року завдяки Індустріальному метапростору.
- Таке зниження виробничих витрат також сприятиме досягненню мети Ampere щодо скорочення змінних витрат між 1-м і 2-м поколінням електромобілів С-сегменту на 40% до 2027 року, дотримуючись безперервної траєкторії.
У 2024 році очікується, що автомобільні ринки Європи та Латинської Америки будуть стабільними, а в Євразії очікується спад на 11%.
У цьому контексті Група Renault прагне досягти у 2024 році:
- Операційна маржа Групи ≥7,5%.
- Вільний грошовий потік ≥2,5 млрд євро
Дані за 2022 рік включають перерахунки після першого застосування МСФЗ 17 “Страхові контракти” у 2023 році.
10 нових автомобілів у 2024 році без Renault Duster (за межами Європи) та рестайлінгу Captur.
Європейська сфера дії ACEA.
PC+LCV: легковий автомобіль + легкий комерційний автомобіль.
За винятком пікапів.
Австрія, Бельгія, Хорватія, Чехія, Данія, Фінляндія, Франція, Німеччина, Угорщина, Італія, Люксембург, Нідерланди, Норвегія, Польща, Португалія, Румунія, Словаччина, Словенія, Іспанія, Швеція, Швейцарія, Велика Британія.
Франція, Німеччина, Іспанія, Італія, Велика Британія.
Включаючи електромобілі, гібриди (HEV) та плагін-гібриди (PHEV), за винятком м’яких гібридів (MHEV).
Офіційні результати будуть опубліковані Європейською комісією в найближчі місяці. CAFE = середня корпоративна економія пального.
Для того, щоб проаналізувати зміну консолідованого прибутку при постійних обмінних курсах, Група Renault перераховує дохід за поточний період, застосовуючи середні обмінні курси за попередній період.
Дані за 2022 рік включають перерахунки після першого застосування МСФЗ 17 “Страхові контракти”.
Вільний грошовий потік: грошовий потік після сплати відсотків і податків (за винятком дивідендів, отриманих від компаній, акції яких котируються на біржі) мінус матеріальні та нематеріальні інвестиції за вирахуванням вибуття +/- зміна потреби в оборотному капіталі.
За винятком 880 млн євро капітальних збитків від продажу акцій Nissan.
10 нових автомобілів у 2024 році без Renault Duster (за межами Європи) та рестайлінгу Captur.
7 нових автомобілів для бренду Renault у 2024 році без Renault Duster (за межами Європи) та рестайлінгу Captur.
Консолідовані результати Групи Renault
1- Показники за 2022 рік включають перерахунки після першого застосування МСФЗ 17 “Страхові контракти” у 2023 році.
Вплив Horse на бухгалтерський облік
1- Показники за 2022 рік включають перерахунки після першого застосування МСФЗ 17 “Страхові контракти” у 2023 році.
Впливу Horse на вільний грошовий потік у 2022 та 2023 роках немає.
Додаткова інформація
Консолідована фінансова звітність Групи Renault та звітність компанії Renault SA на 31 грудня 2023 року була затверджена Радою директорів 14 лютого 2024 року.
Офіційні аудитори Групи провели аудит цієї фінансової звітності, і найближчим часом буде оприлюднено їх звіт.
Звіт про прибутки та збитки з повним аналізом фінансових результатів за 2023 рік, включаючи скорочену фінансову звітність, доступний на сайті www.renaultgroup.com у розділі “Фінанси”.
Конференція з фінансових результатів 2023 року
Посилання для перегляду конференції о 8 ранку за центральноєвропейським часом 15 лютого, а також для перегляду в записі: events.renaultgroup.com/en/