X

Ілон Маск передав власникам перші автомобілі Tesla із заводу в Німеччині

Первая продукция завода появилась на восемь месяцев позже, чем планировалось

Генеральний директор компанії Tesla Ілон Маск урочисто передав клієнтам перші тридцять серійних електромобілів, що зібрані на Giga Berlin-Brandenburg. Церемонія вручення, де був присутній канцлер Німеччини Олаф Шольц, відбулася 22 березня на заводі в Грюнхайді. “Це великий день для заводу”, – сказав Маск, назвавши його “ще одним кроком у напрямку сталого майбутнього”.

Запустити виробництво на першій європейській Гігафабриці Маск розраховував ще вісім місяців тому. Проте затримки з ліцензуванням та протести німецьких екологів затримали цей процес. Остаточний дозвіл на початок виробництва у Німеччині компанія отримала лише 4 березня. Водночас було виставлено цілу низку умов, від використання води до контролю за забрудненням повітря. Незважаючи на це, активісти-екологи все ще продовжують протестувати проти відкриття фабрики.

Першими з конвеєра зійшли кросовери Tesla Model Y Performance вартістю 63 900 євро. Запас ходу цієї модифікації – 514 км. Вони були вручені власникам під час урочистого заходу у Грюнхайді. Як заявили в Tesla, нові замовлення доставлять у квітні.

Планова річна потужність німецького заводу – 500 тисяч одиниць. Для порівняння німецький концерн Volkswagen у 2021 році продав 50 тисяч електромобілів по всьому світу. Наразі на підприємстві працюють близько 3500 людей. За виходу на повну потужність їхня чисельність складе 12 тисяч.

Також Tesla планує налагодити в Європі власне виробництво акумуляторних блоків річною потужністю 50 ГГВт•год. Поки що акумулятори для “німецького” кросовера Model Y доставляють з Китаю.

Під час церемонії Маск анонсував запуск у Європі тестової версії Full Self-Driving. Це може статися вже наступного року, але термін залежить від європейських регуляторів.

Читайте також:
Маск такої популярності не очікував — за два тижні програму Starlink завантажили 100 тисяч українців

“У Європі досить складно повністю керувати автомобілем самостійно”, – сказав він, зазначивши, що необхідно зробити велику роботу, щоб впоратися зі складними дорожніми ситуаціями в Європі, де дороги сильно відрізняються залежно від країни.