Суд признал его соглашение о вознаграждении «глубоко ошибочным»
Суд американського штату Делавер анулював угоду про виплату винагороди, укладену Ілоном Маском з компанією Tesla у 2018 році. Йдеться про 55,8 мільярда доларів. Ця угода стала найбільшою в корпоративній історії США й допомогла Маску стати найбагатшою людиною у світі. За оцінками Bloomberg та Forbes, на листопад 2023 року його власний капітал складав від 198 до 220 мільярдів доларів.
Позов проти Маска подав акціонер Річард Торнетта. На його думку, Маску переплатили, і в цьому з ним згодна суддя Кетелін Маккормік, яка приймала рішення у цій справі. Вона назвала компенсацію «незбагненною сумою», несправедливою стосовно акціонерів, й заявила, що процес затвердження пакета був «глибоко хибним».
Пакет Tesla прив’язав компенсацію Маска до цільових показників продуктивності, таких як вартість акцій та прибутковість. Заробітну плату як таку він не отримує. За даними дослідницької компанії Equilar, винагорода Маска у шість разів перевищує зарплати 200 найбільших керівників Америки разом узятих у 2021 році.
У своїй 201-сторінковій ухвалі суддя заявила, що директори Tesla були «охоплені риторикою» навколо «звернення суперзірки» Маска. Крім того, Маск мав «широкі зв’язки» із посадовими особами компанії, яким було доручено вести перемовини щодо винагороди. Як з’ясувалося, з головою комітету з винагороди Айрою Еренпрейс його пов’язують 15-річні стосунки. З іншим членом комітету із компенсацій Антоніо Грасією Маск веде справи понад 20 років.
Рішення судді може бути оскаржене у Верховному суді штату Делавер. Коментуючи його у Twitter, Маск написав: «Ніколи не реєструйте свою компанію у штаті Делавер». Пізніше він опублікував опитування, в якому запропонував своїм передплатникам проголосувати, чи варто Tesla «змінити штат реєстрації на Техас, де знаходиться її штаб-квартира».
Наразі Маску належить близько 13% акцій компанії Tesla. Значну частку свого пакету він продав для поківлі соцмережі Twitter. А нещодавно він заявив, що хоче володіти щонайменше 25% компанії для більшого контролю над голосами. Інакше він «вважав би за краще створювати продукти за межами Tesla».