Компании Siemens и Scania запустили первую в мире электрифицированную дорогу для грузовиков летом 2016 года в Швеции. Теперь же пробный отрезок трассы заработает и в США.
Вантажівки, які працюють на проводах, немов тролейбуси, аж ніяк не утопія. Ще в 60-ті рр. минулого століття в Криму було проведено випробування машин КрАЗ зі штангами на даху – за маршрутом Ялта – Сімферополь.
Улітку 2016 року першу електрифіковану ділянку траси для вантажівок (завдовжки близько 2 км) відкрили в Швеції. У проекті брали участь компанія Siemens і виробник вантажівок Scania.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Як КрАЗ перетворили на троллейбус. Фотофакт
А тепер цей спільний проект з електрифікації вантажного транспорту перебрався за океан, у США. У передмісті Лос-Анджелеса зводиться приблизно така сама ділянка дороги для вантажівок на електротязі. Нагадаємо, що морські порти Лос-Анджелеса і Лонг-Біч утворюють найбільший портовий район у США, який за добу приймає тисячі вантажівок. Створення нової лінії для великовантажних допоможе поліпшити екологічну ситуацію.
Нагадаємо, що на експериментальній ділянці дороги біля шведського міста Евле працюють магістральні тягачі Scania з гібридною силовою установкою паралельного типу. Крім 360-сильного двигуна, що працює на біопаливі, встановлено і електромотор на 130 кВт (1050 Нм). Останній живиться від контактної мережі або короткочасно від вбудованих акумуляторів на 5 кВгод.
За даними експертів, до 2050 року обсяг автомобільних вантажоперевезень у всьому світі збільшиться вдвічі, а тому переведення транспорту на поновлювані джерела енергії стає дедалі актуальнішим.