X

Готуємо машину до зими: як все зробити правильно

Будь-який водій з досвідом знає, які ускладнення чекають на нього зимової пори. І також він знає, як важко усувати технічні негаразди в умовах зими – на холоді, під снігом або під крижаним дощем. І саме тому відповідальні водії вирішують усі “зимові” питання завчасно – теплими осінніми днями. Підготувати поради щодо комплексної підготовки автомобіля до зими «Автоцентру» допомогли експерти Opet Lubricants.

Почнемо з простого

Певно, чи не найбільше, що дошкуляє водієві взимку – це проблеми з оглядовістю навколо. З вулиці – сніг, крига і бруд на вікнах, зсередини – запотівання і волога на холодному склі. Тому “для розминки” поміняйте двірники і заправте омивач незамерзаючою рідиною. Причому і перше і друге зробіть уже зараз. Тому що нічні заморозки листопада-грудня не чекають і ось-ось стануть постійними, а їх краще зустрічати з ефективними “віями” склоочисників і без крижаної брили в бачку омивача.

Щоб триматись за дорогу

Попри те що європейська зима все менше схожа на справжню зиму, з проблемами для водія у неї все гаразд: сніг, ожеледь, калюжі і снігова каша на дорозі обов’язково будуть. Тому перевзування авто у зимові шини не обговорюється. Взагалі це слід робити за середньодобової температури +7 +8 С, але якщо ви встановите зимову гуму раніше, великої біди не буде: краще зимова гума на теплому асфальті, ніж літня – на холодному.

Дозволимо собі нагадати, що для зимових шин дуже важлива глибина протектора. Тож якщо ваш протектор вже наближається глибиною до критичних за українськими ПДР 1,6 мм, краще подумати про новий комплект – щоб ближче до весни не затівати ще одне перевзування.

Для легкого старту двигуна

Дійсно проблемою для водіїв узимку стають морозні періоди, коли може відмовитись запускатись навіть справний двигун. Застрахувати від таких випадків може правильна моторна олива.

Головною характеристикою оливи з “зимової“ точки зору є її в’язкість на морозі. Тому експерти радять напередодні холодів заправляти двигун синтетичними оливами груп в’язкості 0W- та 5W-.

В асортименті марки Opet присутня ціла добірка таких олив. Широкий  діапазон зимової та літньої в’язкості від 0W-20 до 5W-40 дозволяє підібрати потрібну оливу згідно вимог автовиробника і запитів власника. Підкажемо, що в “Опета” синтетика найнижчої в’язкості відноситься в першу чергу до високотехнологічних лінійок Fulltech та Fullmax, тобто вони адресуються найсучаснішим моделям авто.

Щоб не мерзнути в салоні

Наприкінці осені автомобілістові важливо звернути увагу на систему охолодження двигуна. Тому що, всупереч назві, ця система відповідає за всі температурні питання, точніше, за підтримання робочої температури мотора і комфортної температури в салоні.

Тож після інспекції на герметичність систему охолодження слід заправити свіжим антифризом. Від того, яким він буде, залежатиме стан кліматичної установки і двигуна – оскільки неякісні охолоджувальні рідини мають властивість провокувати корозію в двигуні і засмічення радіаторів, зокрема і опалювача салону.

У марки Opet для українських водіїв є два антифризи. Це сучасні рідини, які відповідають вимогам більшості автомобілів виробництва від 1990-х років до наших днів.

Opet Super Antifreeze відноситься до тієї ж групи, що і популярний G11. Антикорозійні присадки цієї рідини поєднують карбоксилатні та силікатні інгібітори, що відповідає особливостям систем охолодження усіх бензинових і дизельних двигунів. Ця рідина сама створює суцільний захисний шар на усіх поверхнях системи охолодження, з якими контактує. Від кислотних руйнувань деталі двигуна захищає значний буфер лужних властивостей. Відтак, інгібітори Super Antifreeze зберігають свою ефективність тривалий термін, від 3 до 5 років.

Opet Extended Life Antifreeze є суто карбоксилатним, до цієї ж групи належить, наприклад, не менш поширений антифриз G12+. Антикорозійні властивості цього антифризу підвищує пакет присадок без силікатів, натомість алюмінієві деталі двигуна від корозії ефективно захищає найсучасніша технологія органічних кислот ОАТ. Opet Extended Life Antifreeze не містить амінів, нітритів, фосфатів, силікатів та інших агресивних до металів речовин. Тут інгібітори працюють інакше: захисний шар створюється не на всіх металевих поверхнях, а лише у вогнищах корозії – там, де це дійсно потрібно. Тому строк служби цього антифризу більший – 5 років.

Для повного контролю

Саме восени є сенс зробити планову заміну гальмівної рідини. Бо саме узимку робоча рідини гідроприводу активно набирається вологи з повітря і втрачає свої якості – тобто густішає, знижує температуру кипіння і провокує корозію в циліндрах приводу аж до їхнього заклинювання.

Якщо говорити про марку Opet, то її гальмівна рідина Opet HBF DOT 4 відрізняється стійкістю до температурних перепадів і високою температурою кипіння. Це високоефективна синтетична гідравлічна рідина на основі поліетиленгліколю і гліколевого ефіру з доповненням спеціальних присадок.

Паливо для зими

Для впевненого запуску двигуна в холодну погоду досвідчені водії використовують присадки в пальне. Компанія Opet пропонує окремо присадки для бензинового і для дизельного двигунів.

Gasoline Treatment – присадка до бензину, яка покращує згоряння та характеристики двигуна, запобігає утворенню відкладень в паливній системі та в камері згоряння, забезпечує легкий пуск мотора, нейтралізує присутність випадкової вологи в бензині.

Diesel Treatment − добавка до дизельного пального, розроблена з метою поліпшення характеристик двигуна за рахунок активізації згоряння. Присадка зберігає форсунки в чистоті, захищає двигун від корозії та окислення.

Крім конкретної допомоги у вигляді полегшеного пуску і стабільної роботи двигуна на холоді, обидві присадки продовжують ресурс систем, які в першу чергу страждають від зимових негараздів.

На завершення

На жаль, автомобілісти не завжди розуміють, що якість робочих рідин і олив важлива так само як і якість “реальних” запчастин з металу, гуми та пластику. Між тим, часто саме автохімія в усіх її проявах допомагає водієві пережити важкий сезон без проблем – але звісно за умови, що всі продукти мають високу якість, правильно підібрані і вчасно замінені свіжими.