
Формула-1: Після половини сезону
Етап в Угорщині підвів риску під першою половиною сезону Формули-1: минуло 11 етапів, а після 4-тижневої літньої паузи організатори з Liberty Media розраховують провести ще 12.
Цього разу спробуємо зробити попередні висновки першої половини сезону та висловити сподівання на другу.
Haas F1 Team vs Alfa Romeo Racing
Haas зараз складно назвати найкращим місцем для дебюту, тому сподіватися на повторення 12-их місць в дебюті сезону, як це було раніше в Формулі 3 та Формулі 2, для Міка Шумахера не варто. 12-е місце на фініші та боротьба із суперниками з топових команд так може залишитися найкращим для гонщика.
У той час напарник Міка заїхав за сухим комплектом гуми Pirelli до своїх механіків, де й був «атакований» болідом Кімі Ряйкконена. Цей момент додав радості уболівальникам з усього Світу, але через небезпечний випуск на трасу Alfa Romeo та пілот отримали 10 секунд стоп-енд-гоу. Лише дискваліфікація після фінішу колишнього напарника призвела до потрапляння фіна в топ-10 – утретє в сезоні для команди. Причому двічі 10-им був саме Кімі, а одного разу Антоніо Джовінацці.
На наступний сезон Haas планує зберегти одного пілота та фінансову підтримку другим болідом. Місця в Alfa Romeo не визначені. Усе залежатиме від бажання Ряйкконена збільшувати рекордну кількість проведених гонок та можливості Джовінацці здобувати залікові бали або бал у потрібний момент.
Aston Martin Cognizant F1 Team та McLaren F1 Team
Обидві британські колективи мали проблески надії та сподівання на цьому етапі. В McLaren вигідно вирізняється Ландо Норріс, який здобував бали кожного етапу. До Угорщини. Тому що цього разу його болід зазнав пошкоджень у стартовій сутичці. Якраз Ленс Стролл був причиною стартової купи малої №2, що залишило його Aston Martin осторонь подальших змагань. McLaren Даніеля Ріккардо був одним із тих, який постраждав зусиллями канадця. Таким чином, серед даних двох команд впевнено почувався лише Себастьян Феттель. Німець навіть змагався за перемогу, але другий піт-стоп його команда провела повільніше за лідера. Насправді добре, що Феттель не виграв, бо фото з церемонії нагородження ніхто не перероблюватиме. Результатом стала дискваліфікація гонщика через відсутність необхідної кількості палива в 1 літр для післягоночної перевірки. З урахуванням 11-ого місця Дена Ріккардо, констатуємо, що для команд із Сільверстоуну та Вокінгу ці результати є найгіршими в сезоні. І якщо Норріс та McLaren мають шанси потрапити на третє місце за підсумками сезону, то Aston Martin та Себастьян Феттель ризикують лише стати гучними іменами, не підкріпленими відповідними результатами. Також дивує гірша форма Ріккардо на фоні напарника та відсутність прогресу Стролла. І хоча канадець єдиний не має контракту на наступний сезон, питань у продовженні виступів практично немає. Як і в справедливості штрафу +5 позицій на старті в Спа.
Scuderia Ferrari
Єдина команда, протиставляти когось одного якій в Угорщині неможливо. Тут можна виділити і гру в боулінг болідом Шарля Леклера, якого вибив Ленс Стролл, в свою чергу в якості цілі виступив Даніель Ріккардо на старті заїзду. Уся відповідальність за командний результат перепала Карлосу Сайнсу. І той приїхав, як виявилося після гонки, на другий подіум у сезоні. Ще й випередив «переможця дня». Узагалі Карлос та Шарль – найбільш рівна пара пілотів, якщо брати до уваги результативність. Де все йде геть погано у монегаска, підтримує іспанець. Разом гонщики набрали стільки ж балів, як і McLaren, але додаткові показники надають проміжну третю позицію саме червоним. У загальному заліку Сайнс навіть на 3 бали випереджає Леклера. Сподіваємося на продовження боротьби не один із одним, а для командного результату та роботи над підготовкою до сезону-2022.
Scuderia Alpha Tauri та Williams Racing
Ці команди аж ніяк не конкуренти між собою. Одні виступають в тіні головної команди, інші – в тіні минулих здобутків. Але в Угорщині обидві команди зайняли місця з 5-ого по 8-е.
Для Williams гонка взагалі видалася повною несподіванок. Причому як і зі знаком плюс, коли тривалий час після рестарту Ніколас Латіфі їхав у трійці, так і менш позитивних: згадати хоча б чергову невдачу Рассела, яка змусила заїздити до піт-лейну. І хоча прокляття відсутності набору балів із командою з Ґроува було у підсумку знято, учергове напарник в успішній гонці займає місце вище. Навряд Латіфі зможе повторити успіх сьомого місця цього сезону, якщо гонка буде більш спокійною, проте Джордж Рассел може сподіватися ще раз заїхати в десятку. Може й з новою-старою командою, яка надала такий шанс минулого року?! Хто знає, але здається, що Williams вже досягли максимально високої позиції та залишаться восьмими до кінця сезону.
У Alpha Tauri навпаки – одну позицію втратили, причому досягли другого кращого результату в сезоні: краще за п’яте і шосте місця П’єра Ґаслі та Юкі Цуноди було лише третє та сьоме місце в Азербайджані. Ґаслі ще й узяв один бал за найшвидше коло гонки – 1:18.394 – на фінальному колі, допомогаючи головній команді. Якщо так піде й надалі, то Alpha Tauri матиме шанс на повернення позиції в Кубку Конструкторів. Ґаслі виступає на належному рівні, а Цуноді потрібно покращувати виступи. Зовсім скоро Дітріх Матешитц та Гельмут Марко визначатимуть підопічних Франца Тоста на наступний сезон.
Red Bull Racing та Валттері Боттас
Саме так. Один пілот Mercedes-AMG здолав одразу обох «биків» команди опонента. Причому дивна річ, що фін не прийняв до уваги, що асфальт у початковій фазі був вологий, а це означає, що треба змістити точки гальмування. Боттас просто втратив кілька позицій на старті, які одразу ж компенсував у гострому правому першому повороті, вибивши як Сергіо Переса, так і Макса Ферстаппена з Ландо Норрісом. Серед усіх чотирьох лише нідерландець повернувся до боротьби після рестарту. Ферстаппен фінішував 9-им. Але дві поспіль невдалі гонки – явно не той результат, на який націлилися гонщик та команда. Бо якщо не вони, то хто ще є надією на найбільшу і найголовнішу інтригу сезону?!
І однозначно, Валттері Боттас допоміг своїй команді, «владнавши» справу з усунення конкурентів на старті. Але чи цього буде досить для нового контракту?
Alpine F1 Team та Льюїс Гемілтон з Mercedes-AMG Petronas F1 Team
А тепер від гонщика «дна» до гонщика дня.
Можна багато говорити про вдалий час для оновлень боліду командою Mercedes-AMG та такий вчасний поул Льюїса Гемілтона, який дозволив уціліти на старті. А пізніше – і про невдалу стратегію протримати на 1 коло пізніший перехід на сліки, ніж це мало б відбутися. Льюїс міг би й відігратися. Але інакшої думки був Фернандо Алонсо. Він просто був попереду Гемілтона 11 кіл гонки, допоки не помилився на гальмуванні. Було 65-е коло з 70. Що й говорити, бо Сайнса ледь вистачило на 2 кола проти Льюїса…
«Фернандо здобуває перемогу…» – саме це можна почути після завершення гонки! Хіба що не для себе… У цей день все спрацювало на та для Естебана Окона. Француз був восьмим на старті та другим після завалу імені Боттаса. Він став лідером, коли Льюїс заїхав на піт-лейн. Він залишився лідером і після хвилі пітів та обслуговування механіків боліду Феттеля. Відбив усі атаки німця. Та й просто зробив те, що потрібно – здобув дебютну перемогу для себе та команди із назвою Alpine. Вперше з ГП Австрії-1983, тобто після Алена Проста, француз здобуває перемогу в комбінації із французьким виробником шасі та моторів. Здається, що колектив перевершив усі сподівання на цей сезон, тому навіть прогнозувати надалі щось складно.
А ось для нових-старих лідерів сезону Льюїса Гемілтона та Mercedes-AMG питань лишається чимало. І головне, щоб відповіді на них були знайдені в чистій боротьбі на трасі з опонентами. Інакше, хто б не був визнаний правим, спорт має бути понад усе…