Кожен, хто уболіває за одного чи іншого претендента на Чемпіонський Титул цього сезону, після гонки задавався питанням: а що це було?
Власне, напруга між Максом Ферстаппеном та Льюїсом Гемілтоном лише наростає, а тому сподіватися, що ці двоє пілотів вестимуть себе на трасі так, ніби нічого не відбувається, невірно. Але давайте краще про події самого заїзду.
Щодо самої траси Джидда, то побудувати її встигли лише за лічені дні до початку Гран Прі. І варто визнати, що вийшов досить цікавий трек, довжиною 6174 метри, що є другим показником після траси у Спа, а 27 поворотів упродовж одного кола – це рекордний показник для сучасної Formula 1.
Доволі звивиста траса та відсутність достатнього зчеплення з покриттям мало свої наслідки у другій п’ятничній практиці, коли Шарль Леклер розбив свій болід Ferrari SF21. А в кваліфікації відмітився Макс Ферстаппен, який міг узяти поул, натомість в останньому повороті звчепив стіну та розбив свій Red Bull RB16B. На щастя для обох зазначених гонщиків, обоє змогли вишикуватись на старті, а Ферстаппен зумів зайняти свою третю стартову позицію.
У першому повороті гонщики зберегли свої позиції: обидва Mercedes F1 W12 залишилися попереду лідера Red Bull Racing. Ми отримали 9 кіл відносно спокійної гонки, але вже на 10-ому Haas VF-21 Міка Шумахера не оминув зіткнення зі стіною у 22 повороті, де й Леклер під час практики. Наслідком став розбитий болід та поява автомобіля безпеки Aston Martin Vantage. Гемілтон використав ситуацію на свою користь, здійснивши піт-стоп із мінімальною втратою часу. А щоб отримати додаткову перевагу, Валттері Боттас сповільнив болід наскільки це можливо, щоб за ним Макс Ферстаппен втратив якомога більше часу. З іншої сторони, в Mercedes-AMG обох гонщиків закликали в бокси одночасно, а тому й сам фін мав відстати від напарника, щоб не очікувати на свою чергу обслуговування у механіків та зайвих втрат своїх позицій.
Минуло кілька кіл за пейс-каром, перш ніж судді вивісили червоні прапори – потрібно було відновити бар’єри безпеки, пошкоджені від удару боліду Шумахера. Для Ферстаппена це означало заміну коліс за режиму очікування продовження гонки.
На старті №2 вже Макс був першим, але не впорався зі стартовим ривком Льюїса. Нідерландець пізно загальмував та зрізав перший поворот, щоб залишитися лідером, а між двома гонщиками вклинився Естебан Окон з Alpine-Renault A521.Така метушня не залишилася без наслідків для пілотів, які змагалися позаду. Другий Red Bull Сергіо Перес розбив об стіну у контакті з Шарлем Леклером. Також розбитими залишилися другий Haas, який ззаду протаранив Williams FW43B Джорджа Рассела. Вдруге гонку зупинили червоними прапорами. Враховуючи, що Макс Ферстаппен не повернув позицію Гемілтону, яку він відіграв за рахунок зрізання повороту, на третьому старті він мав стартувати третім, не лише позаду британця, а й за болідом Естебана Окона, який і мав очолити заїзд.
Насправді ж у Льюїса знову був вдалий старт, але Окона надихнув маневр Ферстаппена попереднього разу, і він повторив, як не потрібно зберігати лідерство. Француз затиснув болід Гемілтона з правої сторони, а з лівої це зробив Ферстаппен. Попри контакт усі три боліди залишилися в гонці, а вдала атака Макса повернула йому чільну позицію. Зовсім скоро на стартовій прямій Льюїс обігнав Alpine-Renault, щоб погнатися за Red Bull.
На 36 колі настав момент атаки. І знову Ферстаппен вирішив у першому повороті їхати власною траєкторією, щоб залишитися першим. Колом потому довелося позицію повертати пілоту Mercedes-AMG. Гонщик сповільнився, Льюїс під’їхав майже впритул, а тоді почав розгін, повернувши кермо ліворуч. Відбувся контакт із заднім лівим колесом боліду Red Bull. Антикрило на боліді британця зазнало пошкоджень, а залишилося в робочу стані на боліді, покришка на RB16B залишилася цілою. Можна вважати, що через недостатню швидкість у момент зіткнення, усе обійшлося для обох «винуватців ДТП». Ферстаппен вирішив, що більше нічого не винен Гемілтону, тому поїхав уперед… Ситуація виявилася дуже і дуже неоднозначною. Можливо б за таку поведінку на дорозі треба було зупинити гонку ще одними червоними прапорами та провести «виховну бесіду» з найкращими пілотами Світу. Таке витворяти неприпустимо! Навіть Мартін Брандл, коментатор британського ТБ, а раніше й гонщик Formula 1 пояснив, що місця для роз’їзду Макс залишив достатньо. Але облишмо гонщиків, зрештою, це не комп’ютерна симуляція, чи той вид автоспорту, де все вирішують суб’єктивні оцінки. Чи таки вирішують?! Загалом, це не так вже й важливо, бо 100-відсотково правих у такій ситуації бути не може!
Дивлячись на змагання решти пелетону, відмітимо вдалий маневр Валттері Боттаса за 10 кіл до кінця заїзду на McLaren MCL35M Даніеля Ріккардо на фініш-стартовій прямій. Ще за два кола розв’язка наступила й у «боротьбі» лідерів. Нарешті Гемілтон став першим, а Макс ще й штраф отримав, бо зрізок зробив більш ніж достатньо для цього. Враховуючи й найшвидше, 47-е коло гонки (1:30.734 сек), Льюїс переміг та зрівнявся за набраними балами з Максом: 369,5 проти 369,5.
На фінішній прямій Боттас використав явну перевагу в швидкості свого боліду, щоб розчарувати Естебана Окона. Фін третій як в гонці, так і достроково в Чемпіонаті Світу. А у Mercedes-AMG хороші шанси на здобуття командного трофею. Даніель Ріккардо (McLaren) та П’єр Ґаслі (AlphaTauri) зайняли п’яте та шосте місця на фініші, що мало допомогло їх командам наблизитися до Alpine-Renault та Ferrari відповідно. Є враження, що останні зможуть завершити сезон третіми, оскільки Шарль Леклер та Карлос Сайнс докладають чималих зусиль для цього. Ось і в Саудівській Аравії Леклер незадовго до фінішу випередив Сайнса та піднявся на п’яте місце у сезоні, попереду пілота McLaren Ландо Норріса. І хоча британець потрапив у десятку на фініші, як і Леклер, через зупинки гонки, обоє втратили по три місця у порівнянні зі стартовими. А ось можна вважати щасливчиком, то це Антоніо Джовінацці: італієць зумів здобути два бали за дев’яте місце на фініші у своїй передостанній гонці з Alfa Romeo Racing.
Щодо визначення долі найголовнішого Кубку в Світі автоспорту, то зі стартом практичних заїздів розпочалася й підготовка до фіналу сезону в неділю на автодромі Яс-Маріна в Абу-Дабі. І хотілося б, щоб сценарій 1997-ого року, або ще кількох випадків у дев’яностих та кінці восьмидесятих не повторився. Бо тоді програють усі.
P.S.: Сама ж Джидда вже готується прийняти учасників ралі-марафону «Дакар», паддок якого почне тут працювати з 27 грудня…