Саме таким могло виявитися перше враження, якщо побачити усі ті прожектори над трасою Лосаїл в Катарі. Formula 1 пізніше за всі інші Чемпіонати Світу FIA дісталася фінальної стадії. На гонщиків та команди очікує близько-східна трійка етапів, і якщо тенденція збережеться, то саме в ОАЕ ми зможемо дізнатися ім’я Чемпіонів Світу – як пілотського, так і командного.
Сама траса в катарському місті Доха не є новою для Світу. Тут з 2004-ого щорічно відбуваються етапи Moto GP, а у період з 2015-ого і до свого завершення у 2017-ому як Турингового Чемпіонату Світу FIA тут відбулося ще й шість гонок на автомобілях. У топовому класі Moto GP дворазовий Чемпіон Світу австралієць Кейсі Стоунер здобув чотири перемоги, а в WTCC за шість гонок перемогли шість різних пілотів. Рекордом траси довжиною 5 км 380 м залишалися показники 2009-ого в 1:38.699 сек, які встановив Давіде Ріґон на боліді Dallara GP2/08 у Чемпіонаті GP2 Asia – аналогу нинішньої Formula 2. Звісно, що з приїздом найвищої категорії автоспорту рекорди мали впасти.
Першим рекордсменом вік-енду можна вважати Льюїса Гемілтона. Британець, здавалося б, так невимушено мав перевагу над єдиним опонентом у боротьбі за титул кожної сесії під час кваліфікації, тому 102-ий поул в кар’єрі є цілком закономірним досягненням. Макс Ферстаппен та Валттері Боттас постійно були на других ролях. Десь на третьому плані лишався П’єр Ґаслі, в один момент перетворившись на головну дійову особу кваліфікації. Під час другого виїзду автомобілів у фіналі кваліфікації болід Alpha Tauri француза отримав прокол покришки. На той момент гонщик був четвертим у проміжній таблиці, коли решті пілотів потрібно було скинути швидкість в зоні дії жовтих прапорів. Макс та Валттері цього не зробили, тому здобули штрафи. Нідерландець не сповільнився у районі дій подвійних жовтих – це плюс п’ять місць до стартової. Фіну пощастило більше – лише надбавка трьох місць, бо він був далі від небезпечної зони та не помітив одинарних жовтих прапорів. Це означало, що П’єр Ґаслі уперше в кар’єрі стартував із першої лінії стартового поля у неділю. 1:20.827 сек – час поулу Гемілтона. На другій ліній розташувалися Фернандо Алонсо та Ландо Норріс.
На старті перша трійка зберегла позиції, а ось Red Bull RB16B Ферстаппен миттєво опинився на коробці передач (або задньому крилі, якщо бажаєте) McLaren MCL35M. Попереду Alpine-Renault A521 здійснив обгін боліду Ґаслі. Зрозуміло, що П’єр не стримуватиме колишнього напарника, тож Макс на третьому колі вже займав третє місце. У цьому допоміг широкий виїзд на фінальну пряму від AT02-ої Ґаслі та відкритий руховий елемент заднього спойлеру боліду Ферстаппена. П’яте коло, знову старт-фінішна пряма – і ось позиція номер два у чинного лідера Чемпіонату Світу. Типовий сліп-стрім із додатковою перевагою DRS. Стає зрозуміло, що з Сахіром у Лосаїла спільного значно більше, аніж із трасою на штучному острові Яс-Маріна. Тільки лідера Mercedes-AMG та гонки це аж ніяк не хвилювало. Британець рухався у своєму темпі, показуючи рекордні кола в гонці. Суперники відставали більш ніж на чотири секунди.
Трохи далі напарник Макса Сергіо Перес посперечався за позицію з Естебаном Оконом. Red Bull удруге обігнали пілота Alpine-Renault на 9-ому колі. Боттас після невдалого старту обігнав Alpha Tauri Юкі Цуноди і повернувся до топ-10. Змагання за позиції й надалі відбувалися на головній прямій. 16-е коло стало успішним для Переса, коли мексиканець Норріса залишив позаду і почав наздоганяти Алонсо. Наступне коло стало успішним для Боттаса в атаці на Окона. На 29-ому Фернандо спробував захиститися від атаки Переса. Досвід гонщика навіть допоміг кілька поворотів не втрачати контакт зі суперником, але занадто пручатися іспанець не став. Натомість він мав іншу тактику на піт-стопи.
З проколом передньої лівої покришки на боліді Mercedes –AMG F1 W12 стало зрозуміло, що спробувати проїхати гонку з одним піт-стопом не найкраща ідея. Фіну довелося на 33-ому колі повільно рухатися до боксів, щоб замінити гуму Medium на Hard. Через пошкодження дна та передньої частини боліду пілот не фінішував, припаркувавши авто в боксах на 51-ому колі.
Сергіо Перес так не ризикував, виконавши свою зупинку у механіків вдруге на 42-ому колі. Алонсо ж ризикнув, і після 24-ого їхав до фінішу на «хардах» від Pirelli. Та ще й просив свого напарника Окона «зробити те саме, що й я для нього в Угорщині». Так з’явилася інтрига хоча б за третє місце, бо попереду доволі консервативно обоє пілотів змінювали колеса з різницею в коло один від одного. Гемілтон узагалі не давав шансів похитнути свою перевагу над конкурентом, довівши перевагу до 10 секунд. Максу вдалося хіба що найшвидше коло (1:23.196 сек – на фінальному, 57 колі) та один додатковий бал забрати собі. Після обгону Aston Martin AMR21 Ленса Строла та згаданого раніше Окона Пересу залишалося 13 сек до Алонсо.
Загрозливішою картина почала здаватися після проколів передніх покришок на болідах Williams FW43B: на 51-ому колі у Джорджа Рассела, на наступному – у Ніколаса Латіфі. Канадцеві лишалося ціле коло до боксів, а тому довелося запаркувати авто на узбіччі. Гоночний інженер іспанця Карел Лоос радив уникати наїздів на бордюри, що гонщик успішно виконав. На фініші його та Переса розділило менше 5 сек. Вперше з Гран Прі Угорщини-2014 (104 гонки тому) пілот досяг подіуму. Гонщиком дня глядачі обрали також саме його. П’ятого і шостого місць дісталися Окон і Строл відповідно.
Черговий успіх Ferrari у вигляді сьомого місця Карлоса Сайнса та восьмого Шарля Леклера майже гарантують команді третє місце в сезоні попереду McLaren. Сам колектив із Вокінгу досяг позначки 900 проведених Гран Прі у Formula 1, але найвище досягнення на фініші – дев’яте місце Ландо Норріса, до якого також на відстань одного балу в Чемпіонаті Світу наблизився Леклер. Британець може бути задоволеним лише переїздом до нової квартири у Монако за два тижні. Десятим став Себастьян Феттель. У німця до кінця сезону своєрідне змагання із двома іншими Чемпіонами Світу: Алонсо та Кімі Ряйкконеном з Alfa Romeo Racing за найбільшу підсумкову кількість обгонів.
Щодо Чемпіонської гонки. 102-а перемога Льюїса Гемілтона наблизила його до Макса Ферстаппена на відстань восьми балів. Враховуючи останню тенденцію між гонщиками – це ще дві перемоги. І знову ж таки, слідуючи їй, це цілком можливо. У випадку перемоги або другого місця Ферстаппена, нідерландець може, за певних умов, розраховувати на титул достроково. Наступним етапом цього тижня буде Гран Прі Саудівської Аравії в Джидді. Траса буде готова лише в останній момент перед початком Гран Прі, що не дає можливості говорити про яку-небудь розстановку сил перед вільними заїздами у п’ятницю.
P.S.: І поки в Світовому ралі-кросі визначалася доля Чемпіонства між двома гонщиками, Світ облетіла звістка, що засновник команди Williams Френк Вільямс на 80-ому році пішов із життя.