X

Ford втрачає 60 000 доларів з кожного електромобіля

Поддерживать прибыльность концерну удается за счет автомобилей с ДВС

Ford опублікував фінансовий звіт за перший квартал 2023 року. У ньому вперше з’явилася докладна інформація про доходи нових підрозділів концерну: Ford Model e, Ford Blue та Ford Pro. Усі вони створені приблизно рік тому. Ford Model e займається електромобілями та цифровим зв’язком. Ford Blue відповідає за виробництво автомобілів із двигунами внутрішнього згоряння. Підрозділ Ford Pro спеціалізується на комерційних фургонах та вантажівках.

У першому кварталі 2023 року концерн поставив ринку лише 12 000 електромобілів, втративши на кожному з них у середньому 58 333 доларів. Як відмічається, збитки Ford Model e склали 700 мільйонів доларів. Стільки ж вдалося заробити на продажах. Для порівняння, в останньому кварталі 2022 року прибутки від продажів склали 1,6 мільярда доларів.

Одним із факторів зниження продажів називають простій заводу у Куаутітлані в Мексиці, де виробляють Mustang Mach-E. Але тимчасовий простій не вплине на річне виробництво майданчика — 210 000 одиниць до кінця 2023 року.

Також Ford втрачає кошти на масштабуванні виробництва електромобілів. Зокрема, концерн інвестував 3,5 мільярда доларів у акумуляторний завод у Мічигані та майданчик BlueOval City у Теннессі. Останній у 2025 році вироблятиме електричні пікапи Ford наступного покоління. Плановий річний обсяг — 500 000 одиниць.

При цьому у Ford Blue справи йдуть набагато краще. Чистий прибуток підрозділу в першому кварталі склав 2,6 мільярда доларів при операційній маржі 10,4%. Лідером за цим показником був пікап F-150. За даними Ford, компанія виготовляє один пікап кожні 30 секунд.

Незважаючи на вимушене зниження цін на Mustang Mach-E та інфляцію, чистий прибуток Ford Motor у першому кварталі 2023 року склав 4,2%. Це найвищий показник протягом року.

Читайте також:
Один із перших Ford Mustang знайшли у покинутому гаражі (фото)

Концерн планує збільшити продажі електромобілів у другому кварталі. Але при цьому прогнозує, що 2023 року операційні збитки від електромобілів складуть 3 мільярди доларів, на 0,9 млрд більше, ніж 2022 року. Ford знадобляться роки для розвитку електричного напрямку і завдяки прибутковості лінійки Ford Blue вони у нього є. На відміну від більшості автовиробників, американський концерн поки не хоче відмовлятися від ДВЗ.