Ferrari запатентувала ракетний двигун для суперкарів: плагіат чи унікальна розробка
Ferrari «прискорює» свої суперкари у різний спосіб. В арсеналі бренду химерні нові амортизатори від Multimatic та передові гібридні системи із потужними турбованими двигунами. Але й це ще не все. Наприкінці 2019 року компанія запатентувала систему з газовими прискорювачами, але патент опублікували лише кілька днів тому.
Щось подібне Tesla планувала застосувати для родстера другого покоління. Автомобіль обіцяли оснастити мініатюрними реактивними двигунами, які працюють на охолодженому та сильно стисненому повітрі, що зберігається у спеціальному композитному баку. Голова компанії Ілон Маск назвав свою систему «ракетними прискорювачами». Однак інформації про те, що Tesla подавала відповідний патент, немає.
«Газові прискорювачі» Ferrari — це дві напрямні, які встановлюються під дном автомобіля. У кожній із них по п’ять сопел різного діаметру. Через них під тиском від 700 до 900 бар подається струмінь стисненого повітря, який і надає автомобілю прискорення. Як зазначено у описі, за рахунок діаметру сопел, що рівномірно збільшується, можна регулювати зусилля. За оцінкою Ferrari, максимально воно складає близько 5000 ньютонів. Поки резервуар зі стисненим повітрям повний система використовує дрібні сопла, коли порожній — перемикається на великі. Таким чином, зусилля залишається тим самим, хоча й із більш коротким імпульсом.
За оцінками Ferrari важить такий прискорювач 40-45 кг. Окрім збільшення притискної сили та прискорення розгону/гальмування автомобіля, система використовується для створення притискної сили за рахунок ефекту Вентури. Він полягає у падінні тиску, коли потік рідини або газу протікає через звужену частину труби. У цьому випадку, за рахунок пропуску великої кількості повітря між автомобілем та дорогою.
Чи знайде ця система застосування у серійних автомобілях Ferrari — невідомо. Не виключено, що патент так і залишиться патентом.