
«Фабрика погоди» Ford стала одночасно найспекотнішим, найхолоднішим і найвищим місцем у Європі
- Інноваційна «фабрика погоди» – новий центр кліматичних випробувань Ford – може моделювати різні кліматичні умови, дозволяючи тестувати автомобілі за температури від -40 до +55 градусів в умовах опадів або розрідженого повітря високогір’я;
- Новий випробувальний комплекс Ford дозволить з упевненістю гарантувати безперебійну роботу автомобілів в умовах Сахари, Сибіру або найвищих вершин Альп;
- Інвестиції в розташований у Німеччині комплекс склали понад 70 млн євро, завдяки створюваним у ньому умовам він є одночасно найспекотнішою, найхолоднішою й найвищою точкою Західної Європи.
КЕЛЬН, Німеччина, 21 травня 2018 р. – Уявіть: у вашій кімнаті повітря «пливе» від спеки, а в сусідній можна ліпити сніговика. Якщо відчинити наступні двері, можна відчути пориви 5-бального урагану. Так виглядає «фабрика погоди», яку Ford відкрив у німецькому Кельні.
Суперсучасний центр кліматичних випробувань Ford відтворює під одним дахом погодні умови, характерні для різних регіонів світу. Це дозволяє випробовувати будь-які моделі компанії, від компактної Ford Fiesta до 2-тонного Ford Transit, у найважчих умовах, «викликаючи» будь-яку погоду в будь-який час доби.
На площі розміром із футбольне поле інженери можуть відправити автомобіль у «кругосвітню подорож», де транспортний засіб випробує всю гаму кліматичних умов – від пекельної спеки Сахари до арктичного холоду Сибіру і вологих мусонів Коста-Рики.

Ford’s new state-of-the-art Environmental Test Centre puts all the world’s weather under one roof, enabling engineers to test forthcoming vehicles – from a small Ford KA+ to a two-tonne Ford Transit in the most demanding conditions and make whatever weather they want at any time of the day.
«Низка найжорсткіших тестів із моделюванням погоди дозволить власникам Ford бути впевненими, що автомобіль радуватиме їх надійною роботою незалежно від кліматичної зони, у якій вони проживають, – сказав Джо Бакай (Joe Bakaj), віце-президент із розробки продуктів Ford of Europe. – Обійти чотири кути цієї будівлі – все одно, що побувати в кожній з чотирьох сторін світу, і наші інженери робитимуть це цілодобово щодня, аби наші автомобілі продовжували залишатися кращими в своїх класах».
Випробувальний центр, інвестиції в будівництво якого склали 70 млн євро, має у своєму розпорядженні перший у світі аеродинамічний тунель для автомобілів, здатний моделювати сильний снігопад і перепади висот до 5200 метрів, що відповідає висоті Північного базового табору Евересту, найвищої гірської вершини світу. Повітря в двох окремих приміщеннях можна охолоджувати до -40 градусів або нагрівати до +55, а також створювати 95-відсоткову вологість. Температурні екстремуми роблять випробувальний комплекс у Центрі продуктової розробки Ford імені Джона Ендрюса (John Andrews Product Development Centre) в Кельні одночасно найспекотнішою, найхолоднішою й найвологішою точкою в Європі, а також місцем, де розташована найвища точка Західної Європи.
У комплексі, що вже повністю функціонує, можуть паралельно тривати випробування до 10 автомобілів. У процесі випробувань оцінюються комфорт, надійність і довговічність автомобіля, а також тестуються його електрична й гальмівна системи, системи кондиціювання та обігріву, здатність буксирувати вантажі й надійність систем в умовах пробок. Інженери аналізують вплив вітру різної сили на деталі екстер’єру, перевіряють стійкість до опадів і заміряють ефективність роботи системи обігріву лобового скла за різної температури.
Усі моделі Ford проходитимуть випробування в центрі, оснащення якого містить три кліматичні аеродинамічні тунелі, у тому числі «високогірну» лабораторію, і чотири випробувальні камери з регульованою температурою, одна з яких дає підстави проводити випробування у вологому середовищі. Один з аеродинамічних тунелів забезпечує тестування в холодному та гарячому середовищі. Двадцять вісім прожекторів із лампами потужністю 4000 Вт допомагають моделювати яскраві сонячні промені, за допомогою яких інженери перевіряють ефективність системи кондиціювання в автомобілі. Ця аеродинамічна труба також допомагає оцінити внутрішні шуми від систем транспортного засобу на різних швидкостях, за різних температури і рівня вологості, а також шум від роботи систем кондиціювання й опалення.
Другий аеродинамічний тунель має схожі функції та дозволяє створювати опади, в умовах яких перевіряються видимість із салону автомобіля, ефективність запуску двигуна та швидкість нагрівання повітря в кабіні.
Третій аеродинамічний тунель являє собою висотну лабораторію, де інженери можуть випробовувати транспортні засоби вітром силою до 120 км/год й атмосферою високогір’я (до 5200 м). Перевірки запуску двигуна й випробування на довговічність у цьому тунелі гарантують, що технічні рідини автомобіля не розірвуть трубки під час роботи в умовах зниженого тиску. Така перевірка актуальна для більш ніж 50 % автомобілів Ford, що продаються в світі: вони експлуатуються на територіях, що мають дороги, які проходять на висоті понад 1000 м.
«Ми можемо побачити, як «двірники» працюють за арктичних температур, як змінюються характеристики двигуна в екстремальну спеку і холод та навіть скільки снігу падає на голову водієві, коли він відчиняє двері. Це просто мрія інженера», – сказав Майкл Стіап (Michael Steup), менеджер проектів у Центрі кліматичних випробувань.
Загалом випробувальний комплекс споживає 11 мегават електроенергії – цього достатньо, щоб забезпечити потреби невеликого міста з 2400 жителями. Електроенергія виробляється екологічно чистим методом з поновлюваних джерел у Скандинавії.
Інноваційний випробувальний центр доповнює аналогічні комплекси Ford в інших країнах. Наприклад, у Бельгії (м. Ломмель) працює випробувальний полігон із треком, що імітує найгірші дороги світу, обладнанням для випробування автомобілів боковим вітром, а також грязьовими і сольовими ваннами.