Щорічно батарея електрокара втрачає близько 2.3% ємності
Компанія Geotab Inc., що спеціалізується у сфері керування парком систем глобального позиціонування і стеження за транспортними засобами, опублікувала дані про залежність ємності акумулятора від терміну експлуатації електрокара.
У дослідженні взяли участь 6300 електрокарів різних моделей, які експлуатували в різних країнах світу. За даними експертів компанії, в середньому тягова батарея електрокара втрачає щорічно 2.3% ємності, що дає змогу більшості акумуляторних блоків служити на багато довше, ніж служать автомобілі, на які їх встановлено.
Основним чинником, що впливає на тривалість «життя» акумуляторного блоку, є система охолодження. Так, в Tesla Model S 2015 року використовується система рідинного охолодження, при цьому ємність батареї електрокара щорічно знижується на 2.3%. Nissan Leaf того ж 2015 року оснащений пасивною системою повітряного охолодження, а зниження ємності батареї становить 4.2%. При цьому в Geotab наголошують, що деградація батарейного блоку не є лінійною. За повільним спадом упродовж декількох років може статися різке зниження ємності.
Чимало власників Tesla вважають, що швидкість зарядки батареї може з часом змінюватися, оскільки виробники автомобілів впроваджують бездротові оновлення для захисту акумуляторів, як це робила в минулому Tesla. Цікаво, що батареї активно експлуатованих електрокарів зношуються повільніше, ніж тих, які переважно простоюють у гаражах. За даними експертів на знос батареї також впливає місцеперебування електрокара. У спекотному кліматі акумулятор зношується швидше, ніж у холодному. Прискорює процес і часта швидка зарядка.