X

Європарламент посилив обмеження викидів CO2 для нових автомобілів та фургонів

Регистрации новых легковых и легких коммерческих автомобилей запретят с 2035 года

Європарламент переглянув законодавство у секторах, які впливають на досягнення амбітних цілей ЄС у сфері клімату. Зокрема, євродепутати посилили обмеження викидів CO2 для нових автомобілів та фургонів, щоб до 2035 року Європейський Союз міг досягти нульового рівня викидів на дорогах. Фактично, з 2035 року в ЄС буде заборонено продажі нових «паливних» автомобілів та мікроавтобусів.

Як йдеться у роз’ясненні до нових норм на сайті Європарламенту, на транспорт припадає п’ята частина всіх викидів ЄС. Більшість з них генерує автомобільний транспорт. У 2021 році на нього припадало 72% усіх викидів парникових газів ЄС. Близько 15% від загального обсягу викидів СО2 виробляють легкові та легкі комерційні автомобілі.

Прийняті Європарламентом нові норми дозволять досягти нульового рівня викидів CO2 для нових легкових автомобілів та фургонів до 2035 року. Проміжним визначено 2030 рік. До цього року рівень викидів легкових автомобілів має бути скорочено на 55%, легких комерційних — на 50%.

Методологію оцінки та звітності щодо викидів CO2 протягом повного життєвого циклу легкових автомобілів та мікроавтобусів Єврокомісія представить до 2025 року. А до грудня 2026 року проведе моніторинг розриву між граничними значеннями викидів та реальними даними про споживання палива та енергії. На основі цих даних розроблять рекомендації для виробників щодо подальших заходів скорочення питомих викидів СО2.

Читайте також:
Держави-члени ЄС вимагають встановити дату закінчення продажу вантажівок та автобусів з ДВЗ

Виробництва із річними обсягами від 1000 до 10000 нових легкових автомобілів або від 1000 до 22 000 нових мікроавтобусів можуть отримати відстрочку до кінця 2035 року. Ті, хто реєструє менше 1000 нових транспортних засобів на рік, як і раніше, звільняються від вимог.