X

Електромобілі Volvo нового покоління заряджатимуться втричі швидше

На сроке службы аккумулятора и запасе хода это не отразится

Volvo стала першим виробником, який застосував фірмову технологію Breathe Charge британської компанії Breathe Battery Technologies. Заснована у 2019 році, вона займається розробкою програмного забезпечення для керування зарядкою електромобілів. Зокрема, дозволяє контролювати стан батареї для скорочення часу заряджання та збільшення запасу ходу.

У Volvo очікують, що Breathe Charge майже на третину скоротить час, необхідний для швидкого заряджання електромобілів нового покоління з 10 до 80% ємності. Як стверджується, у ході тестів покращення склало від 15 до 30% залежно від типу акумуляторної батареї.

Програмне забезпечення Breathe використовує адаптивний підхід для керування акумулятором в режимі реального часу. Тоді як традиційна зарядка здійснюється поетапно з урахуванням певного алгоритму.

Застосовані Breathe алгоритми враховують стан блоку, щоб уникнути утворення металевого покриття на поверхні анода. У літій-іонних батареях він зазвичай складається з графіту. Поява металевого шару сприяє зменшенню ємності акумулятора та збільшенню внутрішнього електричного опору. Це не тільки впливає на продуктивність електромобіля, а й прискорює процес старіння батареї.

Читайте також:
Volvo стала піонером з впровадження вантажних електричних шатлів

Ще один побічний ефект літієвого покриття — утворення дендритів. Вони нагадують коріння рослини і зрештою, розростаючись проникають між анодом та катодом. Що призводить до загибелі батареї. Уникнути цього дозволить інтелектуальне програмне забезпечення.

ПЗ завжди мало важливе значення для високовольтних літій-іонних акумуляторів із вбудованими системами управління. З розвитком технології воно може стати не менш важливим у розробці акумуляторів, ніж еволюція хімії.