За год в США зарегистрировано 392 аварий с участием автомобилей разных марок с системами автономного управления
Національне управління безпекою руху на трасах США (NHTSA) опублікувала перший пакет даних про аварії за участю автомобілів, обладнаних системами автономного керування. До нього увійшла інформація про ДТП, що сталися в період з липня 2021-го до травня 2022 року. Загалом менш ніж за рік автомобілі з автопілотом стали учасниками 392 аварій. З них у 273 випадках (майже 70%) фігурують електромобілі Tesla. Більшість ДТП з серйозними травмами або смертельними наслідками.
Раніше NHTSA заявляло, що починаючи з 2016 року розслідувало 42 аварії, потенційно пов’язані з автоматичними системами допомоги водієві. Із них — 32 за участю Tesla, зокрема п’ять зі смертельним результатом. Загалом смертельними за цей період були лише шість ДТП. За даними регулятора, електромобілі Tesla відключають “вдосконалену систему Tesla Autopilot”, приблизно за одну секунду до удару.
Tesla Autopilot — це набір систем, який дає змогу водієві не контролювати автомобіль. Електроніка контролює швидкість і безпечну дистанцію, утримує в смузі руху і змінює її на шосе. Бета-версія Full Self-Driving додає можливість маневрувати міськими вулицями, виконувати повороти, зупинятися на знаках “стоп” і світлофорах.
Також до “трійки” лідерів аварійності увійшли Subaru і Honda. Ці компанії оснащують свої автомобілі системами допомоги водієві, які діють як осучаснений круїз-контроль. Тобто утримують дистанцію, підтримуючи швидкість і контролюють смугу руху на шосе. Результати обох куди скромніші, ніж Tesla. За той самий період Honda повідомила про 90 випадків, Subaru — о 10.
Також агентство надало дані про аварії за участі безпілотників. Загалом зареєстровано 130 збоїв, зокрема 62 з Waymo, дочірньої компанії Google. Як зазначається, найчастіше безпілотники натикаються на нерухомі об’єкти або інші автомобілі. У 20 аваріях — це стовп або дерево, в 10 — тварини, в двох — автомобілі екстрених служб. Ще в трьох аваріях постраждали пішоходи, в одній — велосипедист.
Стрибок кількості аварій за участю автомобілів з “автопілотом” пов’язаний з тим, що в 2021 році автовиробників зобов’язали надавати звіти про ДТП протягом дня після фіксації. Це стосується будь-якого інциденту, пов’язаного з система допомоги водієві. Компанії також зобов’язані повідомляти про аварії, пов’язані з технологіями, де було спрацьовування подушок безпеки. Не виключено, що до цього виробники замовчували про більшість випадків ДТП.