Електричні трицикли як хороше рішення для адресної доставки
Із кожним роком у всіх країнах спостерігається значне зростання онлайн-покупок. Наприклад, з 2009 року виручка китайських інтернет-магазинів зросла з 33 мільярдів євро до понад 500 мільярдів євро (уже в 2017 році). У Німеччині доходи від онлайн-покупок зросли з 21,1 мільярда євро до 44 мільярдів євро за той самий проміжок часу. У більшості країн онлайн-шопінг продовжує зростати, і водночас зростає попит на кур’єрську та експрес-доставку. Компанії, що працюють у сфері доставки, постійно експериментують і шукають оптимальні рішення.
А що в Україні?
В Україні зараз у службах доставки використовують:
У кожного з них є свої плюси та мінуси:
– Велосипеди та мопеди мобільні й “затороподолальні” в умовах міста, але можуть перевозити мало вантажів за один раз (до 20 кг максимум), беруть мало заявок (якщо це не пошта), і не підходять для далеких поїздок, а лише для дрібних доставок на кшталт кореспонденції чи фастфуду.
– Автотранспорт – може їхати далі, бере більше вантажу і заявок, але дорогий в обслуговуванні, потребує пального, немобільний в годину-пік і на вузьких вуличках, в центрах міст, де багато пішохідних зон. Це означає, що вартість доставок на ближні відстані буде на рівні поїздки на таксі.
Якщо говорити про доставку продуктів із супермаркету і промтоварів через інтернет-замовлення – все не так просто. Адже звичайному кур’єру на велосипеді або скутері, щоб зробити доставку на 10 адрес, доведеться 10 разів їхати до одержувача і назад у магазин. А якщо доставка буде дуже великою – він і зовсім не зможе відвезти її, адже вона просто не поміститься.
Отже, для виконання великої кількості замовлень доводиться наймати багато кур’єрів, яким потрібно платити зарплату, щоб виконати всі заявки.
В Україні пропонують готове альтернативне та ефективне рішення, яке вже багато років працює в Китаї – це електричний трицикл (три колеса). Електричний трицикл в Китаї – це одна з поширених робочих конячок служб доставки.
У Китаї за допомогою електричних трициклів роблять дуже багато чого: доставляють пошту, інтернет покупки, продукти з супермаркетів і ринків, воду, а комунальні служби міст використовують для прибирання вулиць, вивезення сміття та збір вторсировини.
Логістичні оператори високо цінують їх за здатність долати більшість заторів і доставляти невеликі вантажі багатолюдними, а іноді й дуже вузькими вулицями китайських міст. За рахунок використання електротрициклів в адресній доставці, китайським компаніям вдалося домогтися дуже низької собівартості самої доставки, в результаті більшість доставок адресні, а не до відділення. Їх автопарки налічують сотні тисяч одиниць електротрициклів, які обслуговують відділення в районі, виконуючи адресну доставку.
Використовуються різні модифікації моделей – закриті й відкриті кабіни, важкі й легкі вантажні фургони, з закритими будками, термобудками і навіть із рефрижераторами. Триколісна техніка стала оптимальним рішенням і найкращим вибором у сфері доставки товарів і послуг у містах Китаю за останнє десятиліття. Сьогодні в Китаї на електричні трицикли припадає близько 90% усіх адресних доставок, причому кожен водій доставляє в середньому 300-360 кг вантажу щодня.
Основні переваги використання електричних трициклів для адресної доставки:
- Низька ціна порівняно з автотранспортом, ціна на рівні з мототранспортом. Окупається такий транспорт за кілька місяців.
- Мінімальні витрати на обслуговування та експлуатацію (дешевше тільки догляд за велосипедом).
- Пробіг на повній батареї 30-40 км, який можна збільшити, встановивши батареї більшої потужності або другий комплект батарей. Повний заряд батарей коштуватиме 20-40 грн на день, залежно від потужності моделі і тарифу – це ніщо порівняно з витратами на бензин.
- Вантажопідйомність до 600 кг, що дає змогу виконувати більшу кількість заявок у районі і не повертатися за кожним замовленням “на базу”. Висока ефективність під час доставки продуктових замовлень з супермаркету просто до дверей замовника.
- Маневровість і компактність дають можливість проїжджати там, де вузько, заїжджати у двори, проїжджати тротуарами, паркуватися там, де не може автотранспорт.
- Простота в керуванні: не потрібен великий досвід водіння, необхідні водійські права категорії А1 (як для скутера). Це означає, що для роботи на електротрициклах не потрібні висококваліфіковані кадри, підготовка та навчання не займуть багато часу, можна залучати студентів.
- Можливість обрати комплектацію і модель електротрицикла під свої потреби і завдання.
А що в іншому світі?
Тоді як у Китаї електричні тицикли використовують уже давно, європейські міста заново відкривають для себе вантажний трицикл – як новинку в доставці містом. Порівняно з китайськими споживачами, європейські клієнти, як і раніше, отримують більшу частину своїх посилок за допомогою класичної вантажівки.
Однак ситуація змінюється: два найважливіших гравці на ринку доставки DHL і UPS, а також стартапи, такі як Velogista або VeloCARRIER, увійшли в бізнес з доставки вантажів за допомогою вантажних триколісних електричних велосипедів і електричних вантажних трициклів.
Щоб максимально використати потенціал триколісних транспортних засобів, сектор доставки в Німеччині також експериментує з новими бізнес-моделями і логістичними концепціями: яскравими прикладами є ініціатива UPS Rolling Laboratory або проект City-Hub і Cubicycle, представлений DHL. Обидві компанії встановили, так звані мікро-склади, які зберігають пакети в зоні обслуговування електротрицикла.
UPS провела польові випробування електричних трициклів для адресної доставки в районі, які засвідчили, що один електричний трицикл може замінити три звичайні вантажівки для доставки на день. Заміна трьох таких вантажівок з дизельним двигуном на електричні вантажні трицикли, дала б змогу скоротити споживання палива приблизно на 32 літри на день, що не тільки допомогло б заощадити на експлуатаційних витратах, а й забезпечило б екологічну альтернативу, яка могла б заощадити до 25,5 тонн викидів CO 2 на рік!
Англійська Royal Mail і Ірландська пошта, так само почали експериментувати з електричними трициклами.
Хоч ці ТЗ наче й прості, ціни на моделі електричних велотрициклів для служб доставки коливаються від 7000 до 10 000 євро, що дорогувато для такого виду транспорту! Експериментуючи з педальними версіями компанії хотіли позбутися необхідності сертифікувати, реєструвати цей транспортний засіб і мати права на його водіння – все це не потрібно робити якщо модель мала педалі, двигун – 250w і швидкість до 25 км на годину. Все змінилося восени 2019 року, коли в Німеччині ухвалили нові закони і правила щодо вимог до електротранспорту, який виїжджає на дороги загального користування. За новими правилами реєструвати потрібно весь електротранспорт, який їздить міськими вулицями, навіть електросамокати.
Австралійська, новозеландська та фінська поштові служби використовують модель електротрицикла KYBURZ DXP
Прикладів ще багато. Нині чимало компаній і цілі галузі проводять експерименти і співпрацюють з різними стартапами зі створення та вдосконалення моделей техніки для доставки, що не завжди успішні. Світові корпорації люблять стартапи, але їхні ігри в стартапи іноді зазнають фіаско. В гонитві за досконалістю і технічним ноу-хау втрачається доцільність і економія. Тому важливо знайти золоту середину в ефективності, вартості обслуговування і ціні самої техніки. Наприклад, відомий на весь світ проект Deutsche Post – стартап StreetScooter електровантажівок для доставки пошти вирішили закрити, бо проект став збитковим.
Але хоч там як електротрицикли продовжують бути затребуваними – це наразі найбільш недорогий і ефективний транспортний засіб для адресної доставки у світі.
Електричні трицикли доступні тепер і в Україні
Згідно з інформацією від компанії Геркулес, чимало компаній, як і раніше, недооцінюють потенціал вантажних трициклів в адресній доставці, незважаючи на успішний світовий досвід. Використання електричних трициклів дасть змогу забезпечувати міську логістику екологічно безпечним і економічно ефективним способом. Зокрема, під час точного планування маршрутів доставки, використовуючи нові інтернет-технології, електричні вантажні трицикли можуть стати оптимальним рішенням і найкращим вибором у сфері доставки товарів і послуг у містах.
Тому компанія Геркулес активно представляє на ринок електричні трицикли як альтернативу вело-, мото- і автотранспорту для використання в адресній доставці товарів і послуг.
Компанія “Геркулес” вже 14 років на ринку України і має широкий асортимент моделей трициклів і їхніх модифікацій. Надає гарантію і технічну підтримку.
Електричні трицикли Геркулес – хороше рішення для доставки вантажів у міських умовах з обслуговування поштових відділень, доставки промтоварів і продуктів харчування у рамках міських районів.
Трицикли “Геркулес” запропоновані в різних модифікаціях – це моделі з різною потужністю двигуна, потужністю батарей, моделі з кузовом або будкою, термобудкою, можливе різне розташування дверей тощо. Детальна інформація на www.hercules.net.ua