Експорт автомобілів із Росії зупинено
Через економічні санкції, запроваджені Європейським Союзом, США та низкою інших демократичних країн у відповідь на війну, розв’язану Росією в Україні, російський автопром опинився у критичній ситуації. Виробництво нових автомобілів та запчастин у Росії заморожено. Також зупинено продаж автомобілів на внутрішньому ринку.
Амбітні плани російського Мінпромторгу щодо розвитку експорту автомобілів та виробництва автокомпонентів залишилися у минулому. Планувалося, що до кінця 2025 року обсяги експорту продукції автомобілебудування в США становитимуть не менше 4,4 млрд доларів, але не судилося. Залишається лише згадувати успішний 2021 рік, коли, за даними митної служби Росії, було експортовано близько 89 тисяч автомобілів на загальну суму 1,4 млн доларів. Близько 30% від цього обсягу було відправлено до країн, які не входять до СНД.
Цього року ринки збуту для російського автопрому втрачені. Через санкції не зможе продавати свої автомобілі «Група ГАЗ», один із найбільших автоекспортерів у Росії. Ця компанія представлена більш ніж у 40 країнах світу, серед яких Австралія, Болгарія, В’єтнам, Єгипет, Марокко, Таїланд, Індонезія та Філіппіни.
Також росіяни не зможуть продавати автомобілі Peugeot, Opel та Citroen, виробництво яких було налагоджено на заводі «ПСМА Рус» у Калузі. Зокрема, у 2021 році підприємство освоїло серійне складання експортно-орієнтованих дизельних двигунів, а у грудні – експортних версій комерційних фургонів Peugeot Expert, Opel Vivaro та Citroen Jumpy. Наприкінці 2022 року на заводі розраховували розпочати складання механічних коробок передач та експортної версії фургону Fiat Scudo.
Як виявилось, проблеми з експортом у росіян виникли і в країни СНД. Так російський завод Hyundai у Санкт-Петербурзі, який відправляв свої автомобілі переважно до Казахстану, Білорусі та Азербайджану, може втратити деякі ринки. Наприклад, у Казахстані Hyundai також є локалізоване виробництво і на відміну від заводу в Санкт-Петербурзі воно не має проблем з поставками деталей. Машино комплекти на підприємство поставляють безпосередньо з Кореї та Словаччини. Також під питанням залишаються поставки на завод у Казахстані автокомпонентів для дрібновузлового складання автомобілів Hyundai Accent, що випускаються на тому самому «Хенде Мотор Мануфактурінг Рус». Не виключено, що і тут на росіян чекає провал.
Під питанням і доля заводу «МАЗДА СОЛЛЕРС» у Владивостоці, що випускає бензинові двигуни SkyActiv-G. Вся продукція відвантажувалась на завод компанії в Японії. Як відомо, японський уряд підтримав санкції проти Росії.