Диявол в деталях: який вигляд мають автомобілі з незвичайними педалями
Під час розробки автомобілів деяким деталям, здається, приділяють зовсім небагато уваги, концентруючись на масштабніших і важливіших вузлах. Одними з таких “неважливих” речей вважаються педалі, які ще й приховані від нашого погляду. Однак часом конструктори під час розробки авто створюють не педалі, а справжні витвори мистецтва.
Портал Top Gear підготував список з дев’яти автомобілів із найцікавішими педалями. Місце в списку знайшлося як визнаній класиці, так і сучасним моделям. І навіть одній звичайній машині, але про все своїм порядком. Почнемо все ж з класики.
Наприклад, під час створення McLaren F1 інженери працювали на повну щодо всіх аспектів автомобіля. І педалі тут винятком не стали. Титанові педалі встановили на такий досконалий механізм, що просто стежити за його роботою – вже задоволення. Так що навіть не дивно, що Гордон Мюррей дозволив нанести знак F1 замість того, щоб вигравірувати його. Так, це заощадить пару грамів, але краса потребує жертв.
Зрозуміло, жоден подібний список не може обійтися без Zonda. Як і очікувалося, Pagani виявилася сильною в дизайні педалей. На перший погляд педалі гальма та зчеплення у вигляді чашки Петрі і дуже крихкий на вигляд дросель здаються помилкою. Але, як і все в цьому автомобілі від Pagani, ці стімпанк-деталі вписуються в інтер’єр ідеально. Все, що для цього було потрібно – створити машину, яка живе на межі.
Ferrari Enzo до цього списку внесли в ролі “великоднього яйця”, не інакше. Адже насправді цей 650-сильний флагман не робили з трьома педалями. Щоправда, творці авто також не втрималися від “цікавинки”. Якщо ви натрете стінку до блиску, то отримаєте відсутню деталь. Якщо у вас буде час на це замість водіння.
Перш ніж ми продовжимо розповідь про найкращі педалі в авто за сотні тисяч, поговорімо про Renault Twingo RS 133. Що? Так! Pause-Stop-Play – це ж геніально і так просто. І незрозуміло, чому такі педалі досі не стали стандартом на всіх автомобілях в автошколах і не стали стандартом в самій Renault. Ці педалі доводять, що для створення чогось хорошого вистачить прекрасної уяви.
Сучасна продукція McLaren продовжує традицію марки. І моделі 12C, 650s, P1 та інші тому підтвердження. Педалі в цих авто мінімалістські, але з прекрасним оздобленням. І при цьому встановлені просто ідеально. Це дасть змогу вам, наприклад, почуватися гонщиком “Формули 1” і гальмувати лівою ногою. Або розслабитися і гальмувати правою.
У Lotus Elise за педалі відповідав головний інженер Річард Рекхем. Тому не варто дивуватися, що такій банальній деталі приділили чимало уваги. Їх зроблено з алюмінію за допомогою екструзії. Алюмінієві заготовки пропускали через формувальні отвори. Це дало змогу зробити деталі легкими, але дуже міцними і з хитрим профілем, який допоміг зробити всі педалі тоншими за звичайні. Так що на виході вийшли вишукані дизайнерські прилади з XXIII століття.
А от у компанії Spyker для моделі C8 вирішили фрезерувати заготовки з алюмінієвих блоків. Ба більше, після цього педалі встановили в механізм, зовнішній вигляд якого нагадує протез для якогось Термінатора. Тут же варто згадати і про Lexus LF-A. Ця машина також створена з неймовірно красивих деталей, і педалі не стали винятком. Їх також фрезерували з твердого алюмінію і перетворили в музичні інструменти. Інструменти, які керують 552-сильним V10 об’ємом 4,8 літра.
І, нарешті, Bentley Continental GT. В останньому поколінні цієї моделі увагу слід звернути не на самі педалі, а на стрижні. Їх виконано з вуглецевого волокна, і це здається божевіллям, враховуючи двотонну масу всього авто. Однак тут варто згадати, наприклад, що одна з педалей веде до 420-міліметрових вуглецево-керамічних гальмівних дисків, які є другими за величиною серед усіх серійних автомобілів.
Так що ви явно будете не проти додаткової міцності в деталі, яка з’єднує ці гальма і вашу ногу. До речі, найбільші гальма в світі встановлені на Bentayga Speed – 440-міліметрові. Зрозуміло, цю модель також виробляє Bentley.