
ДВЗ знову під загрозою: що готує екологічний стандарт Євро-7
Наразі в Європі діє клас екологічності Євро-6, який набув чинності в 2014 році. У 2020-му в нього внесли деякі коригування, які зробили норми жорсткішими. Однак із 2025 року очікується екостандарт Євро-7, який передбачає ще більш жорсткі обмеження. На думку експертів, якщо сертифікат буде введено, то виробникам доведеться повністю відмовитися від випуску машин з ДВЗ, включаючи гібриди.
Зберегти ДВЗ можна буде тільки за дотримання певних правил. Зокрема, норма Євро-7 передбачає оснащення автомобілів з 1,0-літровим бензиновим двигуном багатоступеневим електричним каталізатором із підігрівом, який також доповнять парою триступеневих каталізаторів. Потужніші 2,0-літрові агрегати укомплектують фільтром сажі і аміачним каталізатором.
Крім того, запропоновано обладнати автомобілі бортовою системою діагностики, яка контролюватиме роботу двигуна, щоб гарантувати, що він відповідає нормам викидів. Однак експерти впевнені, що такі пристрої практично неможливо використовувати в компактних моделях. Адже вони просто не сумісні з наявними архітектурами.
Якщо ж говорити про більші моделі, то і тут все не так просто. Адаптація суперкаталізатора в конструкцію можлива, але з фінансового боку це абсолютно невигідно. Підвищення вартості виробництва обов’язково позначиться на ціні машин, надбавка становитиме щонайменше 20%. Чимало компаній просто не стануть так ускладнювати процес виробництва і повністю переключаться на випуск електромобілів.