Переговоры продолжаются, но в случае отказа владельцы «евроблях» вновь перейдут к активным действиям
Сьогодні, 9 листопада, Комітет з питань фінансів, податкової та митної політики України мав розглянути законопроекти про доступне розмитнення №3704 і 4172. На засіданні, крім чиновників, були присутні і розробники цих проектів закону. Між ними відбулася справжня словесна баталія, бо кожна сторона мала свої доводи щодо розглянутого питання. Однак, незважаючи на неймовірне красномовство депутатів і масу аргументів про необхідність передання документа на голосування в сесійну залу, цього так і не сталося.
Категоричну позицію щодо законопроектів зайняло Міністерство фінансів. Воно виступило проти зниження податків, оскільки це спричинить зменшення наповнення бюджету країни. До того ж, на думку представників відомства, у країні немає такої кількості автомобілів на іноземній реєстрації, щоби цей закон був необхідний. Також вони зауважили, що проблема нерозмитнених “євроблях” полягає не у високих податках, а в тому, що в них немає документів або ці машини ввозили як утилізовані.
Серед доводів, які висловили на підтримку законопроектів депутати Мар’ян Заболоцький і Олександр Ковальчук, це введення обов’язкового техогляду і податку на розкіш для власників транспортних засобів вартістю понад мільйон гривень. Також вони навели низку фактів, які демонструють, що в Європі вартість старих машин набагато нижча, ніж в Україні. В результаті значна частина жителів країни просто не може собі дозволити мати хоч якесь авто.
По завершенні засідання було ухвалено рішення розробити новий законопроект, який би влаштовував обидві сторони. Розробників наявного документа це не влаштувало, загалом як і «Авто Євро» та всіх власників нерозмитнених машин. Тому Заболоцький і Ковальчук домовилися про чергові переговори з міністром фінансів. Зустріч має відбутися сьогодні, за її результатами і буде оголошено про подальші дії активістів. Як ми пам’ятаємо, вони обіцяли перекривати ключові траси України у разі неухвалення закону.