Главным принципом дизайна Kodo является выражение чувств, ощущений силы и красоты, которые сопровождают образ движущихся вещей даже тогда, когда автомобиль стоит на месте
Фірмова філософія дизайну Mazda Kodo, вперше показана публіці в 2010 році на концепті Shinari, формує вигляд моделей Mazda останні вісім років. У серійній моделі Kodo втілився в 2012, коли дебютував кросовер Mazda CX-5.
Відтоді здатність “душі руху” (а саме це є головним девізом KODO) вдихнути життєву енергію в автомобіль змогла не тільки зачарувати безліч клієнтів по всьому світу, а й не раз була відзначена почесними нагородами у сфері дизайну. Так, зовсім недавно моделі Mazda CX-30 і Mazda MX-30 перемогли в конкурсі Red Dot Design Awards, отримавши титул Product Design 2020.
Головним принципом дизайну Kodo є вираження почуттів, відчуття сили та краси, які супроводжують образ рухомих речей навіть тоді, коли автомобіль стоїть на місці. Закладений він був ще в тому самому концепті Shinari, з японської це слово описує вид потужної, але при цьому пружної сили. Водночас зберігаючи основоположні принципи, Kodo постійно розвивається, прогресує, що можна побачити навіть на прикладі моделей Mazda3, Mazda CX-30 і Mazda MX-30.
Як пояснює Джо Стенуїт, директор із дизайну Mazda Europe: “Перші електромобілі було створено в дуже футуристичному стилі. Це було зроблено для того, щоб такі моделі явно відрізнялися від інших, були особливими. Однак у міру того, як електропривід стає дедалі звичнішим, такий футуристичний дизайн більше не потрібен”.
Тому в Mazda MX-30 стилістика Kodo виражена більш утилітарним чином, дизайнери зробили її підкреслено чистою, простою. Легкість мають увиразнювати і двостулкові двері без центральної стійки. Якоюсь мірою це експеримент і спроба розширити межі дизайнерської філософії, кажуть у Mazda.
І доки модель MX-30, яка має надійти в продаж у Європі в другій половині 2020 року, досліджує нові аспекти дизайну Kodo, Mazda CX-30 сповідує пластичність і витонченість форм. Плавним вигинам і грі світла та тіней тут приділено чималу увагу.
Три ключові елементи дизайну Mazda відомі японцям як Йохаку або Ма: краса порожнього простору, Сорі: вигини з врівноваженістю і рівновагою, і Уцурой: гра світла й тіні. “Ми використовували Йохаку або Ма як для екстер’єру, так і для інтер’єру CX-30”, – пояснює Джо Стенуїт. “Стиль кросовера ґрунтується на нашій другій фазі Kodo, яка полягає у створенні емоційних дизайнів з найменшою кількістю можливих елементів. По суті, повертаючись до витоків хорошого автомобільного дизайну, використовуйте тільки ті елементи, які вам справді потрібні, і налаштуйте їх якомога краще. Ми постаралися зробити дизайн цієї моделі без зайвих наворочених елементів.
Якщо говорити про інтер’єр, то тут дизайнери прагнули до того, щоб першим враженням у водія і пасажирів було відчуття спокою. А продумана ергономіка має допомогти водієві зосередитися на керуванні. Звісно, такий стиль і дизайн потребує довгих годин кропіткої роботи, проявляючи той самий баланс сили і напруження. Створення такої контрольованої життєвої сили – форми, красивої і вдумливо простої – потребує величезних часових витрат, дисципліни і майстерності. Однак він має пріоритетне значення для унікальної японської елегантності дизайнерського бачення Mazda наступного покоління.
Якими будуть наступні новинки від Mazda ми зможемо зрозуміти, роздивляючись на її концепт-кари і прототипи. Ну а з новинкою – кросовером Mazda CX-30 – “Автоцентр” ближче познайомиться вже зовсім скоро! І розповість про це у подробицях.